NA, poor man's Hulk

Na de mentale domper met de hype rondom MoonSwatch werd mijn behoefte aan een veelzijdige en betaalbare zomerhorloge aangewakkerd. Ik heb al een zwartstalen G-shock, maar was echt op zoek naar iets dat niet heel “anders” moest gaan voelen dan mijn BB S&G , Seamaster of de Aquis (rode draad: allemaal heerlijke sportieve stalen horloges).
Tegelijkertijd wilde ik geen hartverlamming krijgen als ik bij het klussen aan de fiets van mijn dochter de moersleutel zou gaan uitschieten…

Waar kom ik dan op uit met een budget van max 500 eur: De Seiko 5 (ref SRPD61K1) aka poor men’s Hulk

Man man man, wat een lekker ding is dit horloge: een volwaardige en kwalitatieve daily beater die alles aankan! De wijzerplaat is om van te smullen… als je dan ook meetelt dat dit horloge minder kost dan de listprijs van een MoonSwatch. Voor dat geld krijg je: staal, automaat, open caseback, imo prachtige kleurstelling…dit wordt een blijvertje!!!

Hierbij de pics:

56 likes

leuk man!

1 like

Cool ding!

1 like

Mooi ding man. Gefeliciteerd en veel zomers draagplezier gewenst.

1 like

Smart man’s hulk!

2 likes

Veel draagplezier!

1 like

Leuke aanwinst! :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je NA, enjoy zou ik zeggen👍🏻

1 like

Gefelicteerd, veel plezier er mee!

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd! :+1:
Deze staat ook al even op mijn twijfel lijstje.

1 like

Toffe Seiko!:+1:

1 like

Gefeliciteerd en veel draagplezier :smiley:

1 like

Mooie aanwinst

1 like

Nice! Veel draagplezier toegewenst

1 like

Heerlijk, die Seiko’s: mooi, goed en meestal niet duur.

1 like

Leuk horloge. Geniet ervan.

1 like

Ik dacht nog hee, een groene Sumo, maar ze hebben ook een 5KX in het groen gemaakt. Tof ding.

Ik heb m’n mening over de 5KX bijgesteld. Ten eerste zijn daar tientallen kekke mode-versies en kleurstellingen van uitgebracht, da’s super, en het past binnen de Seiko 5 filosofie.

Ten tweede is daar de aangepaste ISO standaard, die de minute track op alle SPB’s grondig verneukt. Daar houden ze zich bij de 5KX lekker niet aan. Ik weet dat ik een jaar of twee geleden niet snapte waarom, maar achteraf is het de juiste strategie van Seiko geweest.

Deze is leuk en zeker geen uitzondering op die gedachte. Veel plezier er mee.

2 likes

Prachtig ding, die bijnaam doet hem wat mij betreft te kort. Heeft ie ook helemaal niet nodig.

1 like

Tof horloge! Helemaal geen poor man’s hulk. Vind ik sowieso niks, die eeuwige zelfde oubollige wijzers bij R…X en die lelijke cyclops.

1 like