NA: Professionele ingenieur™ reviewt de MoonSwatch™™™

Rest er nog een vraag: Will it blend?

Ja, makkelijk. Misschien dat je keukenmachine hem al klein krijgt.

Post van de maand!

1 like

Volgens mij kun je het überhaupt niet zo los van elkaar zien. Toepassing, functie, vorm, materiaal en productiemethode gaan allemaal hand in hand, en er is maar zelden één goed antwoord. Ondanks dat het antwoord uiteindelijk vaak “spuitgieten” is.

Als jij dat zo ziet kan het dus nooit verkeerd zijn :+1:

Het hangt ook met elkaar samen, maar materiaal is een goed startpunt omdat het werkelijk met alles te maken heeft. Dus als je al weet van je marktonderzoek wat je wil maken, hoeveel en in welke prijsklasse, dan is materiaalkeuze een heel logisch vervolg daarop. Hoef je ook niet eindeloos te itereren, want dat kost alleen maar tijd. Je materiaal zet je vast en op basis daarvan ga je je detailontwerp uitwerken.

Een goede mekanieker (of ingenieur) gebruikt geen bahco (of verstelbare moersleutel) maar een steek- op dopsleutel in de juiste maat :wink:

En materiaalkunde is ook wel een beetje de liefdesbaby van chemische technologie en werktuigbouwkunde

Beiden gaan hand in hand met elkaar en kunnen tegenwoordig niet zonder elkaar.

Eensch

Zeker wat betreft de pushers

Dit neigt naar een productrevisie of een ‘free replacement’

@StefStuntpiloot zonder meer leuk dat je dit als WTBer omschreven hebt, leuke review, dit zou ik vaker op HF terug willen zien.

1 like

Coole review. Bedankt!

In de meeste bars is er geen cocktailmenu aanwezig!

2 likes

Daar is niet iedereen het mee eens die op HF al wat langer mee leest :money_mouth_face:

Maar zeer bedankt voor je uitgebreide review, wordt zeer gewaardeerd.

Een goede ingenieur sleutelt niet zelf, daar hebben we de maintenance afdeling voor.

2 likes

Dat draag je toch niet? Een rood met wit horloge of een baby blauwe🤭

Ah, liever niet te hard werken dus. Ik zie carrièremogelijkheden voor je.

2 likes

Ik ben in de positie om zelf lekker mee te sleutelen als dat nodig is, en tevens Ing WTB.

Heerlijk, beetje vanalles doen

Bedankt voor de genomen moeite voor deze verhandeling/dit review.
Topics als dit maken het forum groots :+1::ok_hand:

Back in the '80s droegen we wel heel wat meer funky Swatches. Maar (sommige) jonge mensen nu durven dat niet meer.:wink:

3 likes

Bedankt voor deze post. Zeer interessant. Maar het is nog steeds niet mijn ding :wink:

Voor de duidelijkheid, wat is ™, “Professionele ingenieur” of “ingenieur”? :grin:

Ik durf dat niet!
Daar kun je toch geen fatsoenlijke outfit mee matchen?

Ik zou het best vaker willen doen, maar de meeste horloges zijn simpelweg niet zo interessant vanuit een engineering standpunt. Ik kan wel een heel verhaal over 316 rvs gaan houden, maar dat vind zelfs ik niet interessant. Aluminium is veel interessanter, maar daar maken ze godzijdank niet zo vaak horloges van (zie de Swatch vol putcorrosie in het blauwe gedeelte).

Ik weet niet of dit een serieuze vraag is, maar ik ben werktuigbouwer en de rest was een clickbait grap.

3 likes

Tuurlijk wel. Niet zo bang zijn!:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like