NA: Rado Cape Horn 300

Ik was al fan van de Rado Hyperchrome 1616 en toen kwam ineens het origineel langs op Marktplaats: de Rado Cape Horn 300. Nu dus míjn Rado Cape Horn.

Dit model is begin jaren '70 geïntroduceerd en deze is waarschijnlijk uit 1975.

Met een mooie blauwe wijzerplaat, opgelegde indices, een omrand datumvenster met dag (Duits) en het draaiende ankertje is deze Rado voor mij geweldig.

De originele band van NSA zit er bij, maar die is voor mijn 21 cm pols te klein. Ik ga 'm op een zwarte croco of alligator zetten. De aanzet is 19 mm.

Hij is 38 mm in het vierkant.

Hij loopt, maar verstelt stroef en heeft nodig een beurt nodig. Eens kijken of ik daarvoor bij Leiden (50 km) iemand kan vinden.

Ik ben er erg groos mee.

40 likes

Dat smoelt echt heel goed!! :+1:

1 like

Veel draagplezier.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze sympathieke Rado.
Fraai datum venster!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk! Van harte met de NA. Veel plezier ermee.

1 like

Nog een snelle wristshot.

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie Rado, leuk model ook! De indexen vragen om macro shots en de wijzers eigenlijk ook. Er valt een hoop te zien.

Fijn ook dat er nog meer vintage exemplaren bijkomen op Hf. Ik had er eentje op het oog, maar ben door een klein detail afgehaakt. Aan de hand van wat draadjes hier besloten om geen compromissen te sluiten bij aanschaf. Zo te zien ben jij ook voor de beste gegaan.

Voor onderhoud zou ik niet moeilijk doen en hem opsturen naar @Serge2 dat werkt feilloos en het horloge daarna ook.

De band is prachtig, mooi bewerkt metaal. Lijkt me makkelijk in te korten. Misschien zit je niet op mijn mening te wachten, maar zelf zou ik niet voor zwart gaan, het mag wel iets spannender bij een Rado, vind ik. Zeker bij een vintage horloge uit de jaren 70. Een lichte beige kleur laat de kast en alle details er optisch uit knallen. Of anders de donkerblauwe kleur van de wijzerplaat als alternatief voor zwart. Of doe eens gek een stoffen bandje in de kleur van het Rado logo. :sunglasses:

Okay okay, ik ga mijn eigen Rado zoeken… :wink:

3 likes

Bedankt voor de tip van @Serge2 !

De moderne re-issue, de hyperchrome 1616, wordt op een bruin lederen bandje geleverd. Plaatje van het web:
IMG_7489

Maar op het web kom je ook dit tegen:
IMG_7490

Vind ik toch wel chique hoor.

2 likes

Dat oogt inderdaad wel mooi. De meeste van mijn zwarte banden belanden in de la. Zo’n gevulde met hetzelfde stiksel zit nu op de Stipto, misschien dat het op een meer gedetailleerd horloge beter werkt.

1 like

Mooie aanwinst! Genoeg Rado liefhebbers hier, ik heb ook ergens nog een Cape Horn liggen. Die wacht op een service beurt :sweat_smile:

2 likes

Nog een Cape Horn??

Pics Plees!

2 likes

Klopt, maar ze zijn wel heel stil. Rado Only Topic.

2 likes

Coole Cape Horn. Veel plezier met dragen :+1:

1 like

Heel gaaf, van harte

1 like

Prachtige Rado!

1 like

Heel mooi, veel draagplezier

1 like

Hee, leuk, Zeeuw?

Hoe dan ook, hefielesteerd!

1 like

Mjah, heb me vergist: Lauberhorn, Matterhorn, Schilthorn, maar geen Cape Horn. :face_with_peeking_eye::shushing_face: Staat op de wensenlijst… Ik had een bieding in het verleden die het niet was geworden.

Cape Horn is in dat opzicht ook een rariteit wua naamgeving omdat de andere namen gebaseerd zijn op locaties en bergen in Zwitserland. Ruimte voor een topic denk ik zo :thinking:

2 likes

Prachtig!!! :smiling_face_with_three_hearts:
Jaloers op.
Erika’s MN of een mooie canvas van Diaboliq straps staat er ook heel mooi op denk ik.

1 like