Rado only

we gaan verder met de blauwe sterrenhemel rado serbia

er is zo ook nog een groene, we nemen de shortcut zodat ik die niet meer hoef om te doen :rofl:

7 likes

8 likes

hij ligt al terug in de onderdelenbak en daar blijft ie nu :rofl:

vandaag de matterhorn 705

en een shortcut naar zijn blauwe broer

20250402_093000

6 likes

Hola, dat is de gemakkelijke weg :wink:
Mooie plaat overigens.

Was het zo erg :scream:

1 like

Oeioei. Een geval van “gevonden op het eerste rijvak van de E40 na 3 weken strontregen” of eerder “foert nee, geen goesting meer in”? Of een mix van beide :rofl:

2 likes

Jij hebt die daar ook zien liggen, wat dacht jij, die tuttebel komt hier ook wel eens langs, die gaat wel op de rem staan om hem op te rapen :rofl: :rofl:

1 like

Bahnee, je weet toch dat ik alles zou meenemen al ziet het er uit alsof het de afgelopen halve eeuw op de bodem van een beerput heeft gelegen. :grimacing:

Bewijsstuk A: tabblad #4 in mijn inventaris. Hier heb ik ooit geld voor betaald dus eh. :rofl:

1 like

Aan zoiets geef ik toch geen geld hoor, het ziet er niet uit. Daar kun je toch niks fatsoenlijk meer van maken.

Tuurlijk, was ook in het absolute begin van mijn gesleutel toen ik wat dingen wou uiteen/ineen doen waar niks aan verloren was :smile: uiteindelijk omgerekend 7 euro voor 12 stuks in deze staat betaald. En de verkoper doodcontent dat ik niet de moeite deed van af te pingelen. :joy:

1 like

Dan heb je een goede koop gedaan, alleen al voor de onderdelen, klasse.

het was idd zo erg en de goesting was ook weg. Eerst een hoop gedoe om de bezel eraf te krijgen en dan gedoe om hem er weer op te krijgen. De mechaniek zat vol fouten en dan eindelijk denk je ik ben klaar en dan blijkt de datumplatine ergens een minimale en niet zichtbare verbuiging te hebben waardoor de datum niet volledig doorklikt eens dat ding in de kast zit en toen had ik er genoeg van.

uiteindelijk heb ik er 6 uit de onderdelenbak gehaald en 5 zijn weer levend, vind ik een goed genoeg zijnde ratio. dit zijn de 6 stumpers die in de onderdelenbak zaten en nu mooi staan te wezen op de displays / in de uitstal dozen. de silver horse is onherroepelijk gesneuveld want de purple horse hieronder heb ik net klaar en had automaat problemen, de automaat module van de silver horse is van pas gekomen :rofl:

en nu zit de jorasses rond de pols, die plaat is fantastisch als er zonlicht op valt, dan kleurt ie echt goud op.

20250402_184458

6 likes

:+1:goed bezig geweest

1 like

het gaat me te lang duren vooraleer ik alle rado s gehad heb, dus vanaf nu voor 14 dagen elke dag om elke pols eentje en dat zowel s ochtends als s avonds, dan zullen ze allemaal de revue gepasseerd zijn op 14 dagen :joy:

vandaag een start met de net klaar gemaakte cape horn op links en de gisteren klaar gemaakte rado purple horse op rechts

de purple horse is net als de cape horn een automaat en heeft nog een handopwinder broertje maar ziet er verders hetzelfde uit. Hij heeft ook nog een golden horse handopwinder neefje en die kan ik niet aan doen want op maat van John met verlengstuk, dus voor dezen een shortcut

6 likes

we gaan verder met de 2 brienzers: op links de zopas klaar gemaakte blauwe en op rechts de bruine.

De blauwe brienzer was de voorlaatste rado. Dus nu ligt er nog maar eentje en ook nog 1 enkel longines horloge. Maar voor ik deze doe, eerst de 5 technossen nog, wanneer die gedaan zijn is het echt einde verhaal met de laatste rado en de laatste longines en resten enkel nog de “ooit naar te kijken schuifjes” OMG het is echt bijna zover, dus in primeur vandaag de op één na laatste na te kijken en ondertussen daadwerkelijk nagekeken rado: de blauwe rado brienzer op links

op rechts de bruine

Mooie dingen toch!?

5 likes

Zekers :ok_hand:

1 like

vandaag een start met de Rado Malic NF - malic betekent appelzuur, dat zie ik nu toch niet in dat horloge :wink: - en de Rado silver sabre met geïntegreerde band en een jeansblauwe plaat met rode accenten die het geheel echt in het oog doen springen

5 likes

Hier dan mijn nieuwste aanwinst ook maar even posten.

9 likes

Mooi hoor, daar ga je van genieten.

1 like

Zeker wel! Ik ben al blij dat ik 'm heb.

Maar voordat ik 'm kan dragen moet hij eerst een service en een andere band krijgen.

allez we zullen ook nog eens eentje posten, één van de favoriete rado s zit weer om. Die split dial horloges zijn echt wel de favoriet bij uitstek en we hebben er wel wat :rofl: :rofl: :rofl:

dit zijn ze allemaal, de bovenste 3 en de eerste op links van de 2de rij zijn echt dé horloges hier, ik heb nu de derde van de eerste rij om.

5 likes