Rado only

Op rechts - op links nog steeds de accutron - maken we vandaag een start met de groene mannheim 702

4 likes

we gaan verder met de paarse mannhaim 702 en dan even een shortcut er is nog een fluoblauwe mannheim 702 en een lichtblauwe gewone mannheim zonder de 702

de paarse plaat is dieppaars zonder zonlicht / kunstlicht erop en fluo paars met zonlicht erop. Echt leuk hoe die plaat verandert naargelang de lichtinval.

en dan nog even de shortcut voor de 2 andere mannheims; de uiterst rechtse is de gewone mannheim, de 3 andere zijn de 702 versie. Het verschil tussen de 702 en de gewone mannheim is de kastvorm met kleine verschillen en de stalen band waarop afgeleverd werd.

7 likes

vandaag de rado kapell dingetjes, zo zijn er 2 een blauwe en een wit-beige. deze is werkelijk waar puntgaaf, onverwacht want het glas was lelijk beschadigd, maar de kast en binnenin waren echt spik en span, het glas ondertussen ook

5 likes

Prachtig :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Gisteren vergat ik te wisselen, dan een shortcut naar de witte kapell want vandaag gaan we verder met opnieuw de NCC 303 maar dan met originele band. Lag hier al een week of 2, net op de NCC 303 gezet

6 likes

Facetglas polijsten was genoeg? Lijkt weer nieuw inderdaad.

Mooie! Er valt meer te zien onder het glas dan je op basis van een eerste indruk zou verwachten.

1 like

zo zag ie eruit bij aankomst, thv de 2-3 dikke krassen in het glas en een beetje roest op de kast.

Een gelukje dat het een plexi facetglas was, dan kan je met schuren en polijsten mooie resultaten boeken. Als het een saffier of hardlex facetglas is begin ik er niet meer aan en vervang ik met een gewone plexi zonder facetten.

Ben bijna aan het einde, nu ja gisteren waren het er nog 3, toen ging ik nog eens een laatste keer de “onderdelenschuifjes” door en daar heb ik er dan toch maar weer 3 uit gehaald die afgeschreven waren en nu niet meer, dus nog 6 en dan zijn de rado’s om terug in hun oude glorie van weleer te herstellen op en de displays vol, echt vol vol en dat gaan er dan een 112 zijn - ik moet dus nog wel wat dagen dit topic vullen als ik ze allemaal aan moet doen :wink: - en 10 dubbele die in een doos apart gestoken zijn, heeft weinig zin om identieke horloges 2 maal op de displays / in uitstaldozen te zetten. de dubbele zijn nu klaar, heb net de laatste dubbele onder handen genomen, dus die doos is klaar. En nu nog 6 voor de uitstal displays en dozen en dan is alles klaar wat rado betreft :slight_smile:

5 likes

eentje uit de onderdelenbak is klaar en zit mooi te wezen om de pols :slight_smile:

een 2de - rado silver horse - uit de onderdelenbak ligt op de werkbank en omg wat heb ik daar spijt van dat ik er die uitviste, gaan we morgen nog de hele dag voor nodig hebben om die goed te krijgen, als we hem al goed krijgen met die verrekte bezel.

6 likes

vandaag een start met de knaloranje Rado Limat. de foto s doen hem geen recht aan, de plaat is in realiteit veel mooier dieporanje kleurend. op de foto is het nogal vlak.

4 likes

Nou maak je mij nieuwsgierig :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

we gaan verder met de blauwe sterrenhemel rado serbia

er is zo ook nog een groene, we nemen de shortcut zodat ik die niet meer hoef om te doen :rofl:

7 likes

9 likes

hij ligt al terug in de onderdelenbak en daar blijft ie nu :rofl:

vandaag de matterhorn 705

en een shortcut naar zijn blauwe broer

20250402_093000

6 likes

Hola, dat is de gemakkelijke weg :wink:
Mooie plaat overigens.

Was het zo erg :scream:

1 like

Oeioei. Een geval van “gevonden op het eerste rijvak van de E40 na 3 weken strontregen” of eerder “foert nee, geen goesting meer in”? Of een mix van beide :rofl:

2 likes

Jij hebt die daar ook zien liggen, wat dacht jij, die tuttebel komt hier ook wel eens langs, die gaat wel op de rem staan om hem op te rapen :rofl: :rofl:

1 like

Bahnee, je weet toch dat ik alles zou meenemen al ziet het er uit alsof het de afgelopen halve eeuw op de bodem van een beerput heeft gelegen. :grimacing:

Bewijsstuk A: tabblad #4 in mijn inventaris. Hier heb ik ooit geld voor betaald dus eh. :rofl:

1 like

Aan zoiets geef ik toch geen geld hoor, het ziet er niet uit. Daar kun je toch niks fatsoenlijk meer van maken.

Tuurlijk, was ook in het absolute begin van mijn gesleutel toen ik wat dingen wou uiteen/ineen doen waar niks aan verloren was :smile: uiteindelijk omgerekend 7 euro voor 12 stuks in deze staat betaald. En de verkoper doodcontent dat ik niet de moeite deed van af te pingelen. :joy:

1 like

Dan heb je een goede koop gedaan, alleen al voor de onderdelen, klasse.