Rado only

we gaan verder met de lichtblauwe spacewing, alleen van die zijn band krijg ik vrij snel uitslag en jeuk, zal dus vermoedelijk veel nikkel in zitten, dus na een kwartiertje ook gelijk gewisseld tegen de groene spacewing

en dan moet ik nu als de bliksem aan de gang met de spacewing die nog op de werktafel ligt om de reeks straks af te maken. Die nog op de werktafel ligt, vinden we ook de mooiste, die zijn kleur is ja gewoon geweldig.

mwa ik heb er echt geen zin meer in of ik er nu maak of niet, t is een opgave om het nog te doen. En zolang de rado’s en de technossen niet van de tafel zijn mag ik niet beginnen aan de schuifjes waar ik nu toevallig wel zin in heb :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

5 likes

Echt streng.

2 likes

Curieus wat daar in zit als daar meer goesting voor is dan Rado :grin:

2 likes

niks bijzonders hoor, ik ben de rado s gewoon beu, t is altijd hetzelfdde met de eta 2824 of de eta 27… reeks of een AS 1858 of 1859. T begint te vervelen. Zo snel denk ik aan 2 seiko chronografen, een jaeger chrono zakhorloge, een paar technos signals en een paar leuke 24 uren zakhorloges en een paar leuke wekkerzakhorloges en nog wat andere zooi … en overal is bakken werk aan, mooie uitdagingen om mee te eindigen :wink:

maar eerst de fluo paarse spacewing en dan de blauwe kappell en dan nog 8 voor ik naar die schuifjes mag + 1 technos

als ik dat niet doe blijven die rado s nog een eeuwigheid liggen en ik wil er vanaf :wink:

2 likes

we wisselen naar de fluo paarse spacewing. Er zat een gietfout op de kast, die hebben we gepoogd wat te milderen, verders was het ding NOS, maar met gietfout

de gietfout op de kast, situeert zich tussen de 4 en de 5 op het afgeschuinde deel van de kast. Zo was het eerst

Nu is het zo, niet helemaal weg dan moesten we te diep gaan en zou de kastrand eronder lijden, maar toch flink gemilderd en niet meer zo storend aanwezig en wanneer gedragen eigenlijk amper zichtbaar

En nu kan ie bij zijn broertjes op de display.

7 likes

Oei ik was de spacewinkg mk-i vergeten, die moet toch ook nog even rond de pols want is een echte beauty, zeker als je bedenkt dat deze eerder zeldzaam zijn en al helemaal als je bedenkt hoe ie er uitzag bij aankomst:

rado spacewing
rado sw 2
rado sw

Nu zit ie rond me pols en ziet ie er zo uit:

11 likes

Wow, die paarse wijzerplaat is prachtig!

1 like

Speciale plaats van het ankertje! En serieus verschil, amaai. :smile:

1 like

we hadden eigenlijk geen rados meer nodig om alle lege plekjes op de rado displays en in de dozen op te vullen en deze is dan toch nog aangeschaft owv de plaat. De foto s doen hem ook geen recht aan, in werkelijkheid is de plaat nog veel mooier.

1 like

Dat heb ik ook met mijn paarse sunburst (Tissot). De foto’s zien er heel anders uit dan wat je zelf ziet.

1 like

We gaan verder met de Rado Monte Rosa, ik heb me moeten haasten. Gisteren kwam het mailtje binnen dat ik onze bulova accutron spaceview mocht ophalen. Nu op het einde van de rit lag die spaceview er na ruim 10 jaar nog steeds, onaangeroerd, ik heb nl. nooit de inspanning gedaan om stemvorkuurwerken te leren, dus die moest door iemand anders gedaan worden. Zo zijn er trouwens ook nog een 3 tal mechanische met kastissues (mechaniek in orde gezet door onszelf maar edelmetaal kasten met soldeerwerk bij de wire lugs en dat zal tzt ook door een vakman daarin gebeuren, ik begin er zelf niet aan) In elk geval de accutron spaceview, John is er nu om, dus die gaat straks om de pols. M.a.w. 3 monte rosa rado’s, eentje was al klaar, eentje gisterenavond in t laat nog snel even gefikst en dan nu net klaar met nummer 3

deze was gisterenavond klaar, de grijze

de knalgele die mooi met het zonnetje meekleurt vandaag heb ik net klaar

en er was al een groene

En nu uitkijken naar de thuiskomst van de accutron spaceview :slight_smile:

4 likes

Dat is een knaller :exploding_head: Ik weet nog niet of ik dit echt mooi vind, even wennen wellicht. Hoe groot is de kast?

een mooie 40mm excl kroon bij 40mm incl lugs en 34mm excl lugs, dus klein draagt het niet echt. Heb nog zo een soort model, de sunlake en die is nog net iets groter dacht ik, zal ik morgen even om zwieren

Wij zijn ze mooi gaan vinden met het verstrijken van de tijd en t is iets redelijk uniek om je pols, zo vaak kom je ze niet tegen en al helemaal niet in deftige staat. Meestal zijn de bezels flink afgeleefd en vereneweerd.

Ondertussen is de spaceview gearriveerd, dus de monte rosa is uitgevlogen :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Dat is de Monte Rosa waar je het over hebt denk ik? Ik bedoelde de eerder geplaatste Spacewing.

welke? die met de paarse plaat of die rechthoekige met witte plaat? Die laatste is de zeldzaamste en vaak gezocht door rado verzamelaars, maar zelden in deftige staat te vinden en als ze wel in deftige staat zijn dan kosten ze flink wat duiten en moet je nog goed opletten dat je geen aftermarket dial erop hebt als t een kleurendial is.

1 like

:point_up_2:

41,5mm excl kroon bij 40mm. dat is idd een vrij fors horloge. maar draagt comfy, in elk geval meer comfy dan de NCC’s en die rare diastar en diamaster. Die heb ik slechts zelden om, omdat ze zo achterlijk vervelend voelbaar zijn op de pols en ik heb nu niet dadelijk kleine polsen.

1 like

Rado peeps, iets voor jullie kwam langs in mijn Ebay feed

https://www.ebay.nl/itm/176958583121?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=Jx0IX5UjSTi&sssrc=4429486&ssuid=tmnx2o3vtus&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

1 like

De ochtendstond heeft goud in de mond en beginnen doen we met de sunlake, op rechts weliswaar want op links zit de spaceview. Het zonnemeer is echt een leuk horloge met zijn aparte ovale vorm en vrij fors met 41mm excl kroon bij 38mm. heeft ook mijn voorkeur op de monte rosa, gewoon omdat het glas ook ovaal is en minder bezel, alleen als t er iets aan scheelt is het kak om te herstellen zo een ovaal glas.

3 likes

8 likes