Vandaag stond er weer een erg leuke en gezellige knutseldag op het programma met @TKH en @Jenneke. Tim en ik hadden het idee opgevat om allebei een rado jetliner te doen. De jetliners die we hadden waren hoe zal ik het zeggen, bagger omschrijft het nog het beste. Vies, vuil, smerig, niet werkend en vooral ik wist zonder ze open te doen dat er wisselstukken nodig zouden zijn. Dit zijn ze:
degene die ik ga doen is deze
Hij loopt niet, de datum verspringt niet, het glas is gebarsten en er zitten brokken in: opwindrondsel mankeert een tand, 2 afgebroken schroeven, een ontbrekende datum pal en datum veer en nog wel een en ander
alles in de pot
Tijdens het kuisen de benodigde wisselstukken opgesnord en de kast een beetje gepoetst en een nieuw glas gestoken
Dan gaan we monteren, we beginnen met de veer en de incablocs en dekplaten
gevolgd door het raderwerk
We gaan verder met de voorkant en toen waren we denk ik heel gezellig aan het babbelen want ik heb maar 1 foto van toen het opwindwerk er terug in stak
Balans monteren en tussentijdse timing
nu zetten we de automaatmodule er op en dan plaatsen we de wijzerplaat en wijzers
Nu kan het geheel de kast in en plaatsen we de rotor
Bandje erop en het eindresultaat
Dan kijken we ook nog even naar de eindtiming
en eindigen doen we met wat prentjes om de pols. Ook Tim was klaar met zijn jetliner, dus een duo-pols-jetliner-foto is meer dan op zijn plaats
deze is die van Tim om de pols, bandje is ondertussen nog geswapt
en dit is de onze
Coole horloges en leuk om met 2 aan dezelfde te werken, simultaan werken of zoiets
het was een super leuke knutseldag, we hebben er van genoten en tot een volgende keer, we kijken er al weer naar uit
!Rado we love rado!
That’s all folks, tot een volgende keer maar weer