NA Rallye Chrono Panda 1969 van LIP

Mooi, geniet ervan Hans!

1 like

Heel mooie Lip Hans :+1:
Afkomstig van een vertrouwd adres. :grinning:
Veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst :ok_hand:

2 likes

Dank je wel, ik ga er van genieten!

1 like

Dank je wel Johngo, inderdaad een heel betrouwbaar adres!

2 likes

Erg mooi Hans!

1 like

Leuke LIP Hans :ok_hand: En bij @anon34385602 is het altijd top :+1: Geniet ervan :musical_score::sunglasses:

2 likes

Mooi horloge en leuk verhaal!
Veel plezier ermee!

1 like

Mooie review @HansT

En de LIP is echt een toppertje! Geniet er van :ok_hand:t2: :watch:

1 like

Dank je wel Chris👍🏻

Dank je wel en klopt, bij @anon34385602 is het top👍🏻

2 likes

Dank je wel Henk👍🏻

1 like

Dank je wel Robin👍🏻

1 like

Prachtig horloge @HansT!

Doet me wel ergens aan denken… :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Verroest zeg Kevin, Breitling heeft hem gewoon gekopieerd van Maison LIP😁. Maar die Breitling vind ik trouwens ook erg mooi, dank je wel!

1 like

Modern en stijlvol design. Mooi ontworpen logo.

Persoonlijk vindt ik hem wat dik. Maar draagt wellicht heel anders om de pols, foto’s kunnen wel eens vertekenen.

Mooie NA hoor :+1:

2 likes

Proficiat met de mooie aanwinst Hans!

Ik zat meteen aan deze te denken… zowel qua uiterlijk als prijs

Maar dan wel de uitvoering met twee dials uiteraard.
Lijkt me wel duidelijk waar Dan Henry zijn inspiratie vandaan gehaald heeft. Niks mis mee natuurlijk. Maar als ik dan toch moet kiezen wordt het LIP vanwege de mooie historie van dat merk… en dat heeft Dan Henry (nog) niet.

3 likes

Dank je wel, in de jaren zestig leken complexe horloges (chronograaf en Complication) vaak dikker dan nu, omdat de diameter meestal een stukje kleiner was. Het glas van m’n nieuwe Rallye van Lip is ook behoorlijk bol. Het horloge draagt overigens niet erg “dik” vind ik, ondanks het toch wel degelijk aanvoelende gewicht, ondanks dat het een Quartz is.

Dank je wel Edwin, de Lip Rallye is absoluut een goede keuze, je krijgt een erg leuk horloge voor le geld. Op de fraaie website van Maison Lip vond ik ook een verklaring waarom zij juist o.a. bij dit horloge niet voor een Zwitserse Quartz, maar voor een Japanse Quartz hebben gekozen:

What Movements in LIP watches

Quartz movements come for the vast majority of Swiss, the two major manufacturers of Swiss Made Quartz movement: ISA SWISS SA and RONDA SA. We use Japanese MIYOTA Quartz movement (Citizen group) on highly technical models that we do not find at our Swiss suppliers: chronographs.

Automatic movements are assembled and adjusted in Besançon, with MIYOTA (Citizen group) drafts from Japan. We receive the blanks in spare parts, and carry out all the steps of assembly and adjustment of the spiral ourselves on WITCHI machines of Swiss manufacture.

So we have the most French Japanese movements: the entire editing and tuning part being done on Besançon.

4 likes

Da’s een mooie aanwinst, Hans, veel plezier ermee :+1:

1 like

Proficiat Hans, meer nog met je 7de Omega - die is om te koesteren gezien de historie.

1 like