NA: 🇯🇵 Reis door Japan met 2 NA’s meer dan gepland!

Wow. Dat zijn de leukere reizen, met prachtige herinneringen en NAs als souvenirs. Gefeliciteerd en veel draagplezier

1 like

Mooi vooruitzicht! Dat gaat zeker een hele mooie reis worden. Ja prachtig horloge met geweldige wijzerplaat. Deze had ik graag willen passen. Echter had letterlijk een Amerikaan het laatste exemplaar gekocht net voor in binnenkwam. Ik kon hem nog net persoonlijk feliciteren met zijn aanwinst voordat hij glunderend de winkel verliet.

Hij is echter wel goed te krijgen daar. Dat was een paar jaar geleden wel anders wat ik op de Reddit fora las toen ik me aan het verdiepen was in het kopen van een horloge in Japan.

Zeker! We hebben een week Tokyo gehad, vier dagen Kyoto en drie dagen Osaka. Al het reizen per trein en in de steden voornamelijk met de metro. In de steden is al meer dan genoeg te doen en zeker in Tokyo moet je zelfs met een week verblijven echt keuzes gaan maken, de stad is gigantisch groot. Daarnaast zijn de steden de perfecte uitvalsbasis voor dagtripjes. Wij zijn vanuit Tokyo een dagje naar mount Fuji geweest. Vooral vooraf veel ingelezen op blogs en YouTube video’s bekeken. Alles wat we wilden doen gepind op Google Maps en de dagen gepland per wijk/gebied van de stad. Een Esim geïnstalleerd op de telefoon, vooral Google Maps heel erg veel gebruikt. Een taalbarriere heb ik niet ervaren. Engels wordt bijna overal toegepast en anders is de fotofunctie van Google translate een uitkomst.

3 likes

Prachtige aanwinsten.

Ik vroeg mij ook af hoe het zit met de taalbarrière, maar zo te lezen uit je laatste reactie viel dat wel mee dus? Het heeft mij persoonlijk er altijd van weerhouden om naar Aziatische landen te gaan. Ik hoef echt niet vloeiend te zijn in het insert Aziatische taal here, maar wil op zijn minst de borden en tekst een beetje begrijpen.

:joy:!

De eerste is onderweg en gelukkig is dat er idd één en zijn het er geen drie!

Brammer](/u/Brammer)

6 u

Haha meer dan voldoende🤣 aan horloges geen tekort in Japan!

Dit kan ik bevestigen want afgelopen november ook 3 weken door Japan gereisd met vrouw en dochter
en op elke hoek van de straten in Tokyo vind je een wel horloge winkel van wat voor merk dan ook.
Hier wat foto’s van een Rolex shop en allemaal te koop met 10% btw korting.

Je moet wel goed oppassen met oversteken want het kan druk zijn :crazy_face: