Recent een Longines Hydroconquest gekocht, bij de winkel, nieuw en origineel dus.
Bij moment van aanschaf niet zo heel goed opgelet blijkbaar.
Zat nu het in het vliegtuig en had dus meer tijd
Viel me op dat de secondewijzer niet perfect stopt op de aanduiding van de seconde, zit er meestal een fractie naast, ook lijkt die af en toe als die een seconde verder gaat, een half slagje even terug te slaan ofzo.
Wat me meer stoorde is de bezel, die zit niet recht.
Loopt niet gelijk met de aanduiding op de wijzerplaat.
En ook waar de horlogeband aansluit zie je dat de bezel iets te ver zit.
Neem aan dat dat toch niet mag bij een Longines of eigenlijk ieder horloge.
Iemand hier met dezelfde ervaring?
De korte “terugval” van de secondewijzer is niet ongebruikelijk. Higher end quartzen, zoals bij GS, hebben soms een vernuftig systeempje om dat tegen te gaan.
Anders heb je niet zo veel aan de bezel, denk ik vind m er zelf trouwens gewoon mooi uit zien hoor:) hoe erg zit de seconde er naast, is het niet een perspectief-dingetje?
Als je een horloge hebt met een bezel die er zo uitziet als de jouwe, en die is niet draaibaar, zou ik hem meteen terugbrengen naar de ballengooikraam op de kermis.
Want het is bijna zeker dat ie daar dan vandaan komt.
Ja, dat de secondewijzer niet precies de streepjes aantikt, kun je niet mooi vinden. Voor verreweg het grootste deel van de wereld en dus voor de meeste (ook duurdere) merken en ook juweliers is dit geen issue. Als het horloge gewoon goed tijd houdt, werkt het dus gewoon goed, zal het antwoord zijn. Het enige dat je kunt doen om dit te voorkomen, is voordat je een horloge betaalt en dus accepteert, in de winkel controleren of de wijzer de streepjes aantikt. Met online bestellen is het überhaubt afwachten en ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een ‘gebrek’ is dat onder garantie gefixt gaat worden, omdat het horloge op zich dus gewoon goed werkt.
Dat denk ik dus wel. Ooit gehad bij een Breitling die terugkwam van garantiewerkzaamheden dat de secondenwijzer de indices niet goed aantikte en voorheen wel. Opnieuw opgestuurd en verholpen.
Zoals al eerder hier aangegeven, hij draait alleen links om. Dus niet rechts om…
‘t is toch niet zo dat jij in/aan het zwembad ligt en je horloge in een kluisje?? Dit horloge is gemaakt om mee te duiken, dus je kan er ook best mee plonzen in het zwembad… Doe eens gek man…