NA retour?

Recent een Longines Hydroconquest gekocht, bij de winkel, nieuw en origineel dus.

Bij moment van aanschaf niet zo heel goed opgelet blijkbaar.

Zat nu het in het vliegtuig en had dus meer tijd :laughing:

Viel me op dat de secondewijzer niet perfect stopt op de aanduiding van de seconde, zit er meestal een fractie naast, ook lijkt die af en toe als die een seconde verder gaat, een half slagje even terug te slaan ofzo.

Wat me meer stoorde is de bezel, die zit niet recht.
Loopt niet gelijk met de aanduiding op de wijzerplaat.
En ook waar de horlogeband aansluit zie je dat de bezel iets te ver zit.

Neem aan dat dat toch niet mag bij een Longines of eigenlijk ieder horloge.
Iemand hier met dezelfde ervaring?

5 likes

Eeehhh, moet je die bezel niet gewoon een halve minuut terugdraaien ?

9 likes

In ieder geval naar een officiële dealer/AD gaan. Daar heb je een garantiebewijs voor.

Maar dan moet er wel een probleem zijn?

De bezel is waarschijnlijk te draaien zodat die goed staat, zo niet lijkt me dat wel een garantie dingetje.

Voor de overige genoemde items ben ik bang voor dat het bij een andere Hydroconquest niet anders zal zijn.

1 like

Kan die draaien dan bij de Hydroconquest? :laughing::laughing:
Wist ik eerlijk gezegt niet, mocht dat zo zijn.

Zou wel dom van me zijn dan :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ja hoop dat iemand met zo een horloge dit leest en eens kan kijken naar zijn secondewijzer

1 like

De korte “terugval” van de secondewijzer is niet ongebruikelijk. Higher end quartzen, zoals bij GS, hebben soms een vernuftig systeempje om dat tegen te gaan.

1 like

Anders heb je niet zo veel aan de bezel, denk ik :stuck_out_tongue: vind m er zelf trouwens gewoon mooi uit zien hoor:) hoe erg zit de seconde er naast, is het niet een perspectief-dingetje?

2 likes

Oke dank je.

Nou hij valt vaak precies tussen de secondes in

Als je een horloge hebt met een bezel die er zo uitziet als de jouwe, en die is niet draaibaar, zou ik hem meteen terugbrengen naar de ballengooikraam op de kermis.
Want het is bijna zeker dat ie daar dan vandaan komt.

4 likes

Het zal dan wel een domme fout van mij zijn.
Ik wist niet dat die kon draaien eerlijk gezegt.

Heb hem nu even niet bij de hand, ga straks even controleren.

Zie je wel weer he.
Kennis van niks over horloges :sweat_smile:

Maakt niet uit.
Laat ik er even een nieuw spreekwoord op los.

Hoe minder je weet,
Hoe meer je kunt leren.

Kan zo op een tegeltje :stuck_out_tongue:

9 likes

In dat kader, als de bezel kan draaien dan alleen linksom, dus ga niet met grof geweld met de klok meedraaien, als dat lukt is er sowieso iets mis :slight_smile:

2 likes

Ja, dat de secondewijzer niet precies de streepjes aantikt, kun je niet mooi vinden. Voor verreweg het grootste deel van de wereld en dus voor de meeste (ook duurdere) merken en ook juweliers is dit geen issue. Als het horloge gewoon goed tijd houdt, werkt het dus gewoon goed, zal het antwoord zijn. Het enige dat je kunt doen om dit te voorkomen, is voordat je een horloge betaalt en dus accepteert, in de winkel controleren of de wijzer de streepjes aantikt. Met online bestellen is het überhaubt afwachten en ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een ‘gebrek’ is dat onder garantie gefixt gaat worden, omdat het horloge op zich dus gewoon goed werkt.

1 like

Dat denk ik dus wel. Ooit gehad bij een Breitling die terugkwam van garantiewerkzaamheden dat de secondenwijzer de indices niet goed aantikte en voorheen wel. Opnieuw opgestuurd en verholpen.

2 likes

Volgens mij een 120-click’s bezel.
Zo te zien 1 click linksom draaien en hij zal overal mooi met de indices uitlijnen.

2 likes

Ik kan me voorstellen dat als ie het voorheen wel deed en dan niet meer doet, dat je dit wil. Netjes dat ze dit dan ook deden.

Hij ligt nu in het kluisje van het hotel, zal straks eens testen

Zoals al eerder hier aangegeven, hij draait alleen links om. Dus niet rechts om…

‘t is toch niet zo dat jij in/aan het zwembad ligt en je horloge in een kluisje?? Dit horloge is gemaakt om mee te duiken, dus je kan er ook best mee plonzen in het zwembad… Doe eens gek man…

4 likes