Oke Linksom, tegen de klok in alleen.
Dank je.
Ik heb een Hamilton die ook niet op de indices tikt, de winkel zei dat als ik mij er te veel aan ging storen dat ik dan even terug moest komen, dan gingen ze het fiksen, want hij kon zich er wel iets bij voorstellen.
Paar week terug in Duitsland een leuk horloge gezien die ook niet op de indices tikte: Winkelman zei, geen probleem, fiksen we zo voor je. (helaas lag in de stad de pinbetalingen er uit, dus niet gekocht
)
Of ik me eraan ga storen weet ik niet.
Nu viel het me uit verveling even op 
Had het denk ik ook niet verwacht.
Och, genoemde Hamilton ook nooit teruggebracht 
Dit heb ik op een tegeltje;
Hoe meer je te weten komt, des te meer je beseft dat je weinig weet.
Ik zou me er ook groen en geel aan ergeren met de genoemde punten.
En een horloge van dit kaliber moet exact op de streepjes slaan en de bezel ook precies uitgelijnd zijn.
Het liefst met 120 kliks.
Gewoon terug gaan naar een Longines dealer om het te laten fixen.
Mag mijn inziens geen probleem zijn.
Ik neem aan dat je wel weet dat het een schroefkroon heeftâŠ.
Hahaha ja ook pas van in het vliegtuig, moest de tijd een uurtje terug zetten.
Toen kwam ik daar achter ja hahaha
Na de vakantie eens informeren ja.
Bezel zal vermoedelijk van mijn kant een fout zijn
De verkoper heeft je helemaal niks verteld over het horloge toen je het kocht ?
En in een andere post las ik ook al dat het horloge eigenlijk niet goed op maat is gemaakt ⊠fijne ADâŠ
Nee niet echt.
Was bij de Bijenkorf en op een zaterdag of zondag.
Een hele jonge dame hielp me.
Weet niet of dat dan weekend hulpjes zijn.
Maar eigenlijk zou op die afdeling altijd iemand moeten staan die er inderdaad alles van weet.
Bezel kan je draaien ja haha. Ik had hetzelfde probleem met mijn quartz hydroconquest. De secondewijzer tikte niet op de indices. Ik ging me er zo aan storen. Ik heb 'm dan ook omgeruild voor de versie met automatisch uurwerk. Problem solved 
Heb trouwens het probleem eens voorgelegd aan Longines zelf. Ik kon 'm opsturen ter reparatie waarbij ze de wijzers zouden vervangen. Echter konden ze niet met 100% zekerheid zeggen dat het dan helemaal opgelost zou zijn. Dit heb ik dan ook niet gedaan aangezien het een nieuw horloge was.
Ik had de automaat ook omgehad, deze is echter iets dikker, met mijn smalle pols zat er dan best veel ruimte tussen horloge en arm.
Waar de band vast zit bedoel ik dan.
Gezien de kast iets dieper is.
De quartz ligt mooier op mijn arm vind ik.
Vandaar de reden voor quartz eigenlijk.
Ik zou het lekker zo laten.
Anders nemen ze hem waarschijnlijk in voor reparatie en ben je em tijden kwijt en als je pecht hebt komt ie met een ander defect of beschadiging terug.
Wou al gaan voorstellen gewoon een nieuwe te geven 

Daar hoef je niet op te rekenen vrees ik
Nee dat vermoeden heb ik zelf ook al haha
Het kan zijn dat als de secondenwijzer moet âklimmenâ tegen de zwaartekracht, je een ander resultaat hebt dan wanneer-ie âdaaltâ. Ligt er aan hoe je hem houdt dan. Vlak liggend zou de wijzer wel echt 99% op de indexen moeten tikken, hoewel er bij niet-highend kwartswerkjes altijd wel wat tandwielspeling is. Het raderwerk in een kwartshorloge staat niet onder mechanische veerspanning, dus de wijzers flutsen net zoveel heen en weer als er speling tussen de raderen zit. Bij een Grand Seiko kwarts heb je dit nagenoeg niet, bijvoorbeeld.
Evengoed is het probleem bijna perfect (beetje speling houd je dus altijd) te verhelpen door de secondenwijzer er af te nemen en precies op de indexen tikkend weer aan te drukken. Donât try that at home. 
Ik vind dat echt niet kunnen voor een quartz in deze prijsklasse. Zelfs Casioâs onder de âŹ100 tikken mooi op de seconde streepjes.
Helder. Is het de 39mm versie?
Ik heb de 41mm versie. Zowel de quartz als de automaat zijn beide 11.9mm dik en hebben dezelfde kast.