NA retour?

39 mm ook weer voor de kleine pols.

4 likes

Waardeloos, dat kan echt niet dus terug met dat ding.

Bezel inmiddels goed gedraaid :slight_smile:

6 likes

Ja maar de seconde wijzer zit overduidelijk naast de seconde markers. Heeft niks met de hoek te maken waaronder de foto genomen is.

Hier zit iedereen te veronderstellen dat een 100eur horloge het moet doen of een 1000eur longines. Ik weet niet hoor. Ik heb even veek quartzen gehad die erop als ernaast tikte. Nergens geeft Longines aan dat dit een vereiste is. Ik zou me er ook aan storen daar niet van. Toen ik men GS gmt kocht was het het derde exemplaar dat ik zag, de eerste twee wijkte iets af. Dat is een horloge die dat niet mag doen en kost 3000ballen.

1 like

Als ik terug in Nederland ben zal ik eens gaan informeren

Als je problemen hebt met de secondewijzer

Kan je beter op zoek gaan naar een HAQ (High Accuracy Quartz)
Deze staan meestal wel precies gekalibreerd zodat ze precies op de indices vallen.

Zoals:
Longines VHP
Grand Seiko met 9F uurwerk

1 like

Alles lijkt scheef aan het ding, ik zou me dood ergeren.

Dat ligt aan de foto denk ik dan hahaha.
Alles is nu goed, alleen de secondewijzer die soms wat afwijkt.
Verder alles netjes en recht

2 likes

7 likes

En nu duiken! Onder water shots willen we zien!

4 likes

Als laatste: Het is wel gewoon een heel mooi horloge!

3 likes

Dank je

1 like

Mooi hoor! Ik zet die secondenwijzer anders wel een keer goed voor je. Longines hoeft daar niets van te horen. :shushing_face:

15 likes

Mooie Seiko heb je daar!

Edit: ik zie dat het een Longines is, om de één of andere reden kwam in mijn onderbewustzijn meteen naar boven dat het om een Seiko moest gaan afgaande op de issues
 :man_shrugging:

1 like

Dit is idd beter.

@RemcoNa Neem dit niet verkeerd op hoor, ik stel ook beginnersvragen, ben ook vrij nieuw hier, maar een draaibare bezel niet kennen vind ik wel heel erg “newbie”. Naar mijn bescheiden mening mag je vanaf een bepaald aankoop bedrag ook een bepaalde nauwkeurigheid verwachten. Als de aankoopprijs richting de 1000 euro gaat, vind IK dat het wel mag kloppen.

2 likes

Ja is ook stom om zoiets niet te weten.
Ik heb horloges altijd leuk en mooi gevonden.
Maar alleen op het optische altijd gelet.
Nooit in de technieken verdiept enz.
En wat welk horloge kan en waarom enz enz.
Dus ook met die bezel.
Wist wel dat er bezels bestaan die je kunt draaien.
Echter even niet de link gelegt naar de “duiker” En dat die dus een draaibare bezel heeft.

Stom, I know.

3 likes

Anderszins zijn er ook (veelal Chinese) merken die een Tachymeter-bezel draaibaar maken. En op een horloge zonder chronograaf zetten. :roll_eyes:

Dan snap je als fabrikant al 2 heel belangrijke dingen niet. :wink:

Voor jouw horloge is het heel simpel - vanaf het moment dat je duikt, zet je de driehoek die nu op de 12 staat precies ter hoogte van je minutenwijzer. Vanaf dat punt telt het horloge het aantal minuten dat je zuurstoftank je toelaat.

Maar in de praktijk draagt iedereen die duikt een Citizen of Suunto hoor. :diving_mask:

3 likes

@RemcoNa Dit is een sympathiek aanbod, geen woorden meer vuil maken aan die secondenwijzer en zodra je terug bent, rennen naar Peter!

2 likes