NA RNR Arkonik: gemaakt van een Land Rover

Als Land Rover rijder die ook regelmatig offroad gaat (voornamelijk greenlaning en strand rijden),
gaat dan ook een bijpassend horloge om de pols. Meestal is dit een “beater” zoals de Citizen Promaster, Vostok (Amfibia SCUBA 076800) of een Victorinox.

Tot ik het Deense merk REC tegen kwam.
Ze maken horloge geïnspireerd op kenmerkende voertuigen zoals auto’s, motoren en vliegtuigen.
Met sommige modellen gaan ze een stap verder en wordt de wijzerplaat gemaakt van een onderdeel uit het betreffende voertuig. Dit dus ook van een Land Rover zoals je aan voelde komen.

De aluminium wijzerplaat in de RNR Arkonik uitvoering is gemaakt van een Defender 110.
“RNR” staat voor Road Not Required, wat helemaal past bij ons gebruik van de auto.

Ik had mij voorgenomen als we de Noorwegen trip zonder problemen met de auto zouden afronden, dan móest dit horloge er komen als aanvulling op de auto, en zo geschiedde.

Binnenin tikt een Selita Caliber SW290-1 behuisd in een 5ATM dichte kast.
De stijl is opvallend, in de paar dagen dat ik deze nu draag heb ik al diverse opmerkingen gehad.
Het horloge wordt geleverd in een overdreven grote metalen kist, met daarbij 2 ontwerp tekeningen en een mapje met documentatie over de vormgeving, inspiratie voor details en achtergronden voor ontwerp.

Helemaal blij met deze nieuwe aanwinst die zeker mee gaat op ons volgende avontuur :slight_smile:

Nog enkele professionele plaatjes van de site zelf:

En bijna vergeten, had natuurlijk een muziekje bijgezeten voor de sfeer :stuck_out_tongue_closed_eyes:

56 likes

Gaaf horloge zeg, veel draagplezier! Stond hier ook hoog op het lijstje maar twijfel over het formaat door de vorm van de kast…

1 like

Niet mijn smaak maar ik vind het wel cool.
Veel plezier gewenst van de aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst. Leuk horloge!

1 like

Cool concept :+1:

Geslaagd ontwerp ook :heart_eyes:

1 like

Hij is tof! Zeker met de connecties (van het horloge en jouzelf) met Land Rover een hele leuke aanwinst, draag hem met veel plezier en trots :sunglasses:

1 like

Ik vind hem gaaf. Past goed bij je!
Ik weet zeker dat als er een uit komt met de plaat van een Discovery , dat er weer een een NA gaat komen… of gaat er nu een Defender 110 bij komen? :wink:

1 like

Leuke NA! Deze kan zo te zien wel tegen een stootje :facepunch:

1 like

Heel apart horloge, veel plezier ermee :+1:

1 like

Vanuit jouw verhaal en perspectief een zeer toffe NA, gefeliciteerd. Heb de website direct geraadpleegd. Niet voor mij, maar voor jou een super toffe aanwinst. Goed verhaal en uniek.

1 like

Niet mijn smaak maar wel echt een origineel ontwerp! Lekker degelijk voor terrein rijden. Past er goed bij. Heel veel plezier ernee!

1 like

Stoer ding. Geeft vast een extra gevoel als je met de defender op pad bent :+1:t2: Veel plezier ermee.

1 like

Altijd leuk om te lezen. Geeft ook gevoelsmatig meerwaarde aan een horloge.

Veel draagplezier gewenst :+1:t2:

1 like

Daar was ik ook bang voor, en dat het daarmee een show horloge zou zijn voor thuis.
Maar hij draagt veel kleiner dan alle plaatjes deden vermoedden.
Als je in de buurt bent (Hilversum of een LRCH meeting :slight_smile: ) mag je altijd passen.

Het een sluit het ander niet uit :wink:

Momenteel hebben we een Disco2
Deze wordt nu aangepast met 270graden luifel, ladesysteem, roofrack en slaapplaats :sunglasses:

7 likes

Super cool ding. Ik zou er meteen Defender op geplakt hebben, zonder een jot aan context. Geen subtiele klasse pure bonkige allesdoener. Straks eens kijken of die er ook in het oude Land Rover groen is :slightly_smiling_face:

1 like

Die is er ook, heb getwijfeld tussen de blauwe en de groene.
De groene is de “Beach Runner”, dus gezien onze strandritten had dat ook zeker gepast.
Doorslag voor mij was de layout die ik bij de blauwe iets spannender vind.

Wel snel zijn, van de groene zijn er nog maar 3 beschikbaar :wink:

2 likes

Oho, die heeft een vierkante subdial. Lekkerrr.

Maar goed, mijn budget is na de Farer van onlangs echt leger dan de hersenpan van onze Belgistani minister van Energie. Ook wat twijfels of zo’n bonkige blok zou werken op mijn 16.5cm polsje. En mijn RRS is wel offroad capabel maar zo ziet hij er niet echt uit :smile:

2 likes

Gaaf en stoer horloge, past precies bij landrover. Gefeliciteerd en veel draag plezier.

1 like

@denvro iets voor jou :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Leuk horloge.

1 like