NA: Rolex 114270 en even voorstellen

NA: Rolex 114270 uit Singapore en even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een jaar of twee bezig met horloges. Wat begon met een cadeau van mijn vriendin, een Certina DS Action Quartz veranderde al snel in een soort hobby. Urenlang heb ik YouTube filmpjes zitten kijken, over verschillende merken, maten, bracelets en meer.

Afgelopen februari zag ik een op YouTube van YoureTerrific (https://www.youtube.com/watch?v=jJsKj5LFDno&t=456s) waarin hij zijn liefde voor zijn Rolex Explorer 114270 uitspreekt. Na het kijken wist ik het zeker; ik wilde er ook een.

Nu was dat gemakkelijker gezegd dan gedaan. Chrono24 en Ebay afgezocht maar of de prijzen vond ik te hoog; of de verkoper leek me onbetrouwbaar; of het horloge was dusdanig beschadigd dat ik niet geintresseerd was.

Maanden achtereen zitten zoeken, kijken en vergelijken. Nooit definitief een keuze willen of durven maken. Ook omdat ik niet wist of een 36mm mij zou staan; mijn Certina is 41mm en nogal groot.

Toen kreeg ik de uitgelezen mogelijkheid om eens in Azie naar horloges te gaan kijken > ik moest voor werk naar Singapore. En volgens Chrono24 was er een 114270 beschikbaar, voor een goede prijs.

Zo gezegd zo gedaan. Na een dag werken in Singapore een afspraak gemaakt bij een lokale handelaar. Na het zien van het formaat schrok ik in eerste instantie, het horloge leek me erg klein. Aangegeven dat ik nog verder wilde kijken en nadenken over het formaat. Ook bood leek deze handelaar me nogal sketchy.

De volgende dag besloten om eens te gaan kijken bij het horlogewalhalla van Singapore > Far East Market. Daar lijkt het wel of ze alle Rolex modellen ooit gemaakt in de vitrine hebben liggen. Super gaaf om eens te zien en geeft je een beetje een idee van wat er allemaal verhandeld wordt daar. (video over Far East Plaza, waarschijnlijk wel bekend bij jullie: https://www.youtube.com/watch?v=ptNrPEm8cmU&t=6s)

Enkele dagen later zat ik carousell.sg (soort Marktplaats voor Singapore) af te struinen naar horloges en opeens zag ik een 114270 aangeboden, een advertentie die 5 min geleden was geplaatst.
Het betrof een handelaar op Far East Market, ik was er eerder nog wezen kijken. Berichtje via Telegram gestuurd en kreeg direct al wat video’s van het horloge.

Zag er allemaal goed uit, wel goed gepolijst (dat zijn alle horloges daar) maar dat vond ik eigenlijk niet erg.

Een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Bij aankomst zag ik de 114270 al in de vitrine liggen.

Binnen 5 minuten wist ik het eigenlijk al, ik ga over tot aankoop. Volgens de verkoper had deze net een service beurtje gehad, wat daar van waar is weet je uiteraard niet.

Dezelfde dag vloog ik terug naar Amsterdam en KLM had nog een leuke verassing voor mij, namelijk een upgrade naar Business Class (Flying Blue Platinum Member ;))

Na thuiskomst gelijk een afspraak gemaakt bij Nico Rijsman in Culemborg voor een waterdichtheid- en authentiteitscheck. Kon twee dagen later al bij hem terecht. Alles was volledig in orde volgens Nico, dat geeft toch een fijn gevoel.

Explorer Exploring the Dutch Landscape

Tot zover mijn NA en Singapore avontuur, bedankt voor het lezen en hopelijk tot snel!

150 likes

Welkom en proficiat! Een 114270 vind ik persoonlijk begeerlijker dan z’n opvolger. Een echte stijlvolle, ingetogen klassieker, zo’n 36mm Explorer. Veel draagplezier ervan.

2 likes

Welkom!

Prachtig horloge! Wees er zuinig mee

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie aanwinst met een tof verhaal! Gefeliciteerd ermee en geniet ervan!

Welkom…:+1:

Welkom! :partying_face:

Welkom op HF. Gefeliciteerd met je mooie NA. Duidelijk waar jij in de business class naar hebt zitten kijken :eyes:

1 like

Van harte welkom en proficiat met je mooie Rolex ! :ok_hand:

Welkom! Mooi horloge avontuur gehad :clap: Veel plezier er mee :wink:

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :ok_hand:
En Welkom bij de club :+1:

Gefeliciteerd en welkom :ok_hand:t2:

0000002195

Welkom

Welkom! Gaaf verhaal en leuk om te lezen hoe de aankoop daadwerkelijk in Singapore zelf is gedaan. Veel plezier en 36mm is een perfecte maat, alles behalve te klein! :smile:

1 like

Van harte welkom en mooie intro !:+1:t3:

Welkom hier.

Leuk hoor, zo’n 36mm :+1:.

Welkom op het forum en leuk om te lezen hoe je de Explorer hebt gekocht :+1: