Welkom hier, heel gaaf horloge!
Dank voor de tip.
Vlieg samen met een collega zo’n 150k KM per jaar. Bijna nooit controles. Werd er toevallig op de terugweg nog uitgepikt, kreeg vragen met wat voor werk ik deed en waar ik vandaan kwam, en of ik sigaretten bij me had. Toen ik zei van niet mocht ik verder lopen
Vanuit de verkoper idd ook het advies om niet met de doos terug te vliegen, maar deze naar huis op te sturen.
Volgens mij zijn ze bij de Douane vooral gefocust op sigaretten en namaakproducten van vakantiegangers.
Blokcitaat
Om witwaspraktijken beter aan te pakken, is de douane sinds juni 2021 extra gefocust op reizigers die waardevolle spullen bij zich dragen, zoals dure horloges. Neem daarom altijd het aankoopbewijs van dure spullen mee als je ermee op reis gaat, ook als je die Rolex allang had toen je uit Nederland vertrok.
Gefeliciteerd. Geen foto’s van Singapore gemaakt? Lekkere upgrade ook, qua vliegen.
Mooie NA , na al het goede voorwerk dat je hebt gedaan
Geen foto’s gemaakt deze keer.
Ben er al 5 of 6 keer geweest, de highlights heb ik inmiddels al wel gezien
Je blijft er naar kijken
Mooi avontuur en horloge!
Tof man!
Welkom👍 en gefeliciteerd met je prachtige NA!
Mooi klokje, veel plezier ervan!
Welkom op het forum!
Welkom en proficiat!
Welkom op het horlogeforum en veel plezier met je nieuwe aanwinst!!
Prachtig horloge en een leuk verhaal. Geniet ervan
Welkom hier
Ik ben een keer op de terugweg aan de kant gezet vanwege een vrij grote / opzichtige goudkleurige Swatch.
Gekke douanier snapte niet dat al nog zou ik hem invoeren hij onder de limiet bleef die je vrij mag invoeren.
Een collega van mij (Nederlander woonachtig in Genève) is samen met mij een keer aan de kant gezet ivm een Rolex die hij droeg alleen vergat de beste man te vragen waar mijn collega realiseerde. Dus na het hele verhaal er de formaliteiten werden afgewikkeld en hij zijn adres (in Zwitserland) met een grote grijns opschreef hadden we een boze douaneambtenaar Mijn collega voerde immers niets meer in gezien hij al 5 jaar niet meer in NL woonde.
Kans is klein maar je hebt er wel rakkers bij op Schiphol. En als je geen NL factuur kunt laten zien kunnen ze je horloge in beslag nemen tot jij die factuur kunt laten zien / of de boete + btw betaald.
Discussie is al vaker voorbij gekomen dus mocht je meer willen weten gebruik even de zoekfunctie.
Welkom
Grail voor mij. Leuk zo’n zoektocht verhaal. Zou willen dat ik zo’n geduld had soms welkom.
Welkom.