Op jacht naar een Explorer 14270 , vervolgens een Turn-O-Graph kopen
Typisch weer iets voor mij.
Toch ben ik heel blij met de aankoop! , weer eens wat anders en wat een pracht horloge.
Maar wat is het nu precies , een duiker? een DJ?
Het is gewoon een DJ met een twist , ik noem hem liefkozend : de Dateplus , een DJ plus een bezel.
Het oudere type is in mijn ogen stukken mooier dan de nieuwere variant met fluted bezel en rode accenten.
Dit model oogt veel cleaner en beter in balans.
De bezel springt niet echt in het oog , hij blend mooi mee met de rest van het horloge.
Ondanks dat het een apart ontwerp is werkt het gewoon! , een mooi doordacht design , goed in balans.
No click action was wel even wennen , hij draait vrolijk beide kanten op.
Alle details zijn nog mooi strak , bijna geen krasjes of butsjes , vooral de fijne ribbels zijn eenmaal beschadigd niet te herstellen , gelukkig zijn ze allemaal intact.
De prachtig dik opgelegde cijfers zijn gepolijst en geven een mooi contrast met de ‘‘matte’’ look van de bezel zelf.
Wijzerplaat is onwijs mooi , strakke en zeer smalle indexen met een lume bolletje , een hele cleane look.
Sunburst blauw blijft ongelofelijk mooi , dit heb ik eerder al ervaren met de 116000.
Leuk detail ook dat op 3 uur (uiteraard) geen index zit , maar wel een lume bolletje
Neutrale rehaut maakt het plaatje af , dit design is gewoon goed! , genieten met hoofdletter G
De Oysterband draagt toch anders dan een moderne variant , hij is iets minder in balans ook.
Dit ligt ook aan mijn iele polsjes , het komt gewoon net niet uit.
Gelukkig heeft de sluiting nog een hele rits gaatjes en is er een extra schakel , dit wordt even fine tunen nog.
Het kaliber 3135 is natuurlijk het welbekende werkpaard.
Duidelijk goed onderhouden , alle functies werken soepel , 10 keer opwinden : we have lift off.
De heren en dames van Uhrenfreund krijgen complimenten , horloge is perfect geleverd en zoals omschreven.
Mooi bijgewerkt en gepoetst , ik kan amper krasjes e.d vinden.
Voor een horloge uit 1998 ziet hij er perfect uit , de vorige eigenaar(s) zijn er vast en zeker net zo trots op geweest als ik.
ook de doos en alle toebehoren zijn meegeleverd plus nog wat extra’'s
Misschien een vreemde eend in de bijt , maar wat een gaaf horloge!
Deze ga ik koesteren samen met de andere DJ.
Dankjewel voor het lezen , nu nog een flinke berg foto’s !!
Mooie foto met de bezel niet netjes recht
Thanks 4 watching!
Disclaimer :
Als gevolg van deze foto’s , is het mogelijk flipperitis , hebberitus en andere ernstige aandoeningen op te lopen.
Ondergetekende kan hier geen verantwoording voor nemen