NA Rolex 1680

Beste Forumleden, hierbij mijn nieuwe aanwinst. Ik ben er enorm blij mee en dacht laat ik eens een topic starten. Ik zie hier tenslotte niet zo heel veel vintage Rolex modellen voorbij komen als nieuwe aanwinst :slight_smile: Een Rolex submariner 1680 met een 4.2 serienummer. Horloge is in 1990 door de eerste eigenaar als kado aan zijn zoon gegeven, de deksel is voorzien van een inscriptie en een datum. Grappige hierbij is dat er originele Rolex servicepapieren bij zitten uit 1997 inclusief creditcard betaling etc. welke op naam staan van deze tweede eigenaar.

Tijdens de Rolex service is de insert vervangen oa vervangen en het plexiglaasje. De MK1 wijzerplaat is in sublieme staat al zeg ik het zelf, de tritium dots zijn mooi creme verkleurd. De wijzers zijn tevens van tritium en niet tijdens de Rolex service vervangen (staan iig niet op de factuur) maar zijn lichter van kleur.

De kast en lugs zijn erg mooi en dik zonder gekke beschadigingen. Dit was o.a. de reden om dit exemplaar te kopen i.c.m. de wijzerplaat. De 1680’s met originele MK1 plaat en vroege serial na de rode serie zijn schaars. Ik laat er binnenkort een nieuwe plexi opzetten. Ik ben me bewust van de roestplekjes aan de rand van het glas. Het beeld wordt vergroot door de hoogte van het glas :wink:

Hierbij een aantal foto’s… het is lastig om de kleuren van de plaat goed op de foto te zetten.

48 likes

heel bijzonder, gefeliciteerd!
maarrr, roest?

Is niet gek. Ook RVS kan roesten. Zeker met zout water dat lekker kan blijven staan in zo’n miniem kiertje tussen glas en kast. Mijn Eterna Kontiki Super had het ook. Nu grotendeels verwijderd.

Verder supervette Submariner! Gefeliciteerd!

6 likes

Proficiat , ziet er inderdaad supermooi uit.

1 like

Da’s 'n vette

1 like

Dank allen.

10 likes

Gefelicteerd met je aanwinst, echt een klassieker. Wat voor invloed heeft dat op de waarde dat de insert niet origineel is als ik vragen mag? :slight_smile:

Insert is een service exemplaar met een mid-font en originele tritium dot. Zijn nog steeds redelijk goed te vinden. Het is uiteraard wel een originele Rolex insert, laat dat wel duidelijk zijn. Een periode correcte is te vinden, maar zal ergens tussen de 7 en 1200 euro kosten op dit moment afhankelijk van staat/kleur etc. Ik weet nog niet of ik die erbij ga zoeken. Hetzelfde voor de stalen band. Er hoort een gevouwen 9315 band aan met correct jaartal in de clasp. Zal op dit moment ook rond de 1500 euro minimaal kosten. Al met al nogal wat geld voor 2 onderdelen.

1 like

Very cool…! :+1:

Vind je 't OK als ik 'n in “Vintage” zet? Jij kunt dat nog niet zelf.

1 like

Ja hoor prima!

1 like

Erg fraai, gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Mooi!!

1 like

Super. Ik vind die oudjes wel wat hebben. Geniet er van!

1 like

Heel erg vet! Bij Metropolis vandaan??

Heel mooi deze!! Geniet ervan! En laat ons meegenieten!! MEERFotooos!!

1 like

Mooie 1680
Gefeliciteerd

1 like

Mooi! Gefeliciteerd.

1 like

Gaaf!

Ik vind wel dat er een, het liefst faded, periode correcte insert op hoort.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een gerenommeerde verworvenheid!!
Veel draagplezier!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like