NA Rolex Datejust 1603 voor als ze 18 is...

In januari ben ik papa geworden. Dat moest gevierd worden. Al enige tijd hiervoor wilde ik symbolisch een horloge aanschaffen en het op de 18e verjaardag van mijn dochter overdragen. Alhoewel er duizenden online staan ben ik bijna een jaar op zoek geweest. De wereld van vintage Rolex horloges is een ware Wild West wereld en dagelijks struinde ik alle bekende kanalen af op zoek naar de meest perfecte 1603 die ik kon vinden. Bij een betrouwbare partij. Elke keer was er wat: lelijke plaat, bezel vernaggeld, kast kapot gepolijst, lelijke lume, Oyster band ipv Jubilee band. Ook heb ik twee keer langs een exemplaar gegrepen. Maar toen brak de dag aan… Uiteindelijk heb ik via via een mooi exemplaar gevonden bij een betrouwbaar adres. Na wat onderhandelingen was de deal rond.

Het grootste probleem was vaak de lume. Echter, bij dit exemplaar ziet het er allemaal erg goed uit. De lumekleur komt bovendien overeen op de wijzers en de wijzerplaat.

Waarom dit model?

  • Datumschijf met open 6 en 9. Ik houd van kleine details :slight_smile:
  • Ingetogen door plexi en geen superglossy wijzerplaat
  • meer creme-kleurig dan zilver of wit
  • piepan wijzerplaat. Meer diepte op de wijzerplaat.
  • engine turned bezel. Ik houd niet zo van (wit)goud…
  • Dit is een van de oer-Datejust modellen. Zonder quick dateset, maar ik heb meer ‘oude’ horloges en vind het wel iets hebben.

De jubilee band zit er ook bij, maar voor nu heb ik er een grijze suède band op zitten. Net wat meer casual en de jubilee band moet ik ook nog op maat maken :sweat_smile:

Het is al donker, maar heb snel even samen met dochterlief naar het horloge gekeken en een foto kunnen schieten:

Meer volgt!

74 likes

Mooie keuze en prachtige gedachte! Geniet van Dochter en Horloge.

1 like

Thanks, gaat zeker goedkomen. Al mag de hoeveelheid poepluiers per dag wel wat minder :wink:

1 like

Gefeliciteerd met jouw dochter :baby_bottle:
Geweldig mooi dat je die DJ nu hebt uitgezocht, zal vast en zeker een mooi moment worden binnen 18jaar.
En nog wat later zie je deze DJ vast nog weer om de pols van je kleinkinderen :sunglasses:
#Heritage

2 likes

Heel mooi👌

1 like

Van harte proficiat. Mooi exemplaar!

Ben benieuwd naar de andere foto’s!

1 like

Haha, tja, wie weet…

1 like

Dubbel gefeliciteerd! Fraai exemplaar

1 like

Onvoorwaardelijk :ok_hand:t2: Heel mooi

Dank dank

Wat mooi om nu al zo’n mooi cadeau klaar te hebben liggen voor later, Teun. Dat ze er maar in goede gezondheid van mag genieten. (En de rest van het gezin natuurlijk ook.)

1 like

Prachtige DJ! Uit welk jaar is die? Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter

1 like

1970

1 like

Gefeliciteerd papa! Geniet van de kleine en mooie weken toegewenst. Mooiste wat er is

1 like

Ben benieuwd wat ze tegen die tijd van een horloge vindt.
Die van mij is 23 en weigert een horloge om haar pols…
Het kan verkeren…

3 likes

2x gefeliciteerd! Mooi exemplaar, geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Wat een geweldig mooi horloge voor deze gelegenheid.

Gefeliciteerd Teun!! Dubbel gefeliciteerd. :+1:
Heb je er straks ook een matching tekening bij?
Iets met een DJ, een kind dat niet kan slapen van de herrie en een vrouw die schreeuwt “super goed idee Teun. Lekker dit!!”

3 likes

Ik was vandaag in Deventer’ in een des betreffende winkel stond een jonge dame (Eigenaresse) achter de balie’ en ik keek om haar pols :flushed::flushed::flushed::flushed::flushed::flushed::flushed: ik kon mezelf niet inhouden en pakte haar pols en zei hard op!!! Jezus Christus een 5512 Maxi dial met Ghost Bezel.

Was van haar vader geweest die helaas was overleden… maar wat stond het deze meid goed. En prachtige vintage Rolex met een echt verhaal.

6 likes

Ook prima, dat zien we dan wel :wink: