NA: Rolex Pepsi GMT Master 1675 van 50 jaar!

Zeldzaam mooi, daar zijn geen woorden voor.
En dan die doos, supermooi en uniek.

1 like

Lekker man!

1 like

Dat zijn mooie exemplaren die je daar hebt.Maar zelf heb ik helaas nog geen horloge uit mijn geboorte jaar.Ik ben er eerlijk gezegd altijd een beetje huiverig voor om zo’n oud horloge te kopen.Misschien dat ik daar toch maar eens overheen moet stappen volgende week is het zover dan moet er denk ik toch maar eens een Seiko Abraham komen:slight_smile:

1 like

Rivet was gewoon leverbaar op 1675

1 like

Ik meen gelezen te hebben dat ze met gewone oyster of jubilee te koop waren. Terwijl de rivet in die periode wel op de sub geleverd werd.
Maar ik kan er naast zitten. :grinning:

1 like

Er is een batch met MKI platen die groenachtige lume hebben. De dots zijn dan ook wat dikker opgezet. Lastig om dat van foto’s te bepalen maar het is wel degelijk een optie.

Zit vaak op horloges in de 1.6/1.7M serienummers. Dat is precies de leeftijd van die van @Sprinter

3 likes

Weet het wel zeker dat je ernaast zit. Voilakes, twee keer een rivet.

6 likes

Thanks voor de info. Zou kunnen, maar ik zie ze wel minder dan de witte/oranje variant. Maar is ook lastig beoordelen van foto’s met filter :slight_smile:

1 like

Klopt hoor. Het is ook een kleine batch geweest. Oranje/creme komt ook nog het meest voor. En natuurlijk heb je dr die ook echt zijn gerelumed

Paar andere foto’s gezien en daar zag t er normaal uit

3 likes

Nog helemaal in originele staat @Teunan87 :slight_smile:

Wat was een Rolex toch betaalbaar vroeger als ik naar de prijzen kijk.

2 likes

Verdammt nochmal, waarom zijn die verrekte GMT’s zo duur… heeft er nog iemand een nier nodig?

4 likes

Schitterend!! Geniet er van.

1 like

Ik heb geen idee wat het jaarinkomen was in die tijd, maar zal ook beduidend minder zijn geweest :wink:

1 like

Er staat me een filmpje bij van Antiques Roadshow waarin een man een GMT had meegebracht, die had daar twee maandsalarissen voor over. Ik denk dat een nieuwe GMT ongeveer drie a vier gemiddelde maandsalarissen kost dus ze zijn ook relatief duurder geworden. Maar een koopje is het nooit geweest.

1 like

Volgens mij kostte die GMT volgens zijn rekening toen 126$ en zei hij dat een maandsalaris in het leger 100$ was.

1 like

Kopen, niet omzien… laatst gedaan met 'n Eterna :wink:

3 likes

Heel scherp, maar hoe dan ook een dik maandsalaris is nog steeds een smak geld.

Bedoelde het ook meer als verduidelijking wat jij al zei. Dat ze toen niet “goedkoop” waren.

Dus geld moet rollen. Op de bank is 68 dollar toen nu niks, of snap ik rekenen niet?