Cool man, mooi verhaal geschreven. Wat lekker dat 'ie in zo’n goede staat is gevonden. Gefeliciteerd met je aanwinst
Gefeliciteerd !
Ja dat blijft een hele mooie.
Mooi verhaal om te lezen Patrick, gefeliciteerd !
Uitstekend verhaal hoor. En een buitengewoon gaaf horloge. Gefeliciteerd ermee!
Heel vet Patrick, ik ben een beetje gemeen door te zeggen dat de Tudor nu overbodig is geworden in my opinion.
Een prachtige SD Patrick heel veel draagplezier ermee
Dit!
Grappige anekdote, waar gebeurd en uit eerste hand vernomen:
Ik had een aantal jaar gelden een offshore training samen met een Comex duiker (in bezit van zijn eigen Comex 16600)…dus we raakten aan de praat.
Op een van zijn klussen droeg hij een GShock oid…In zijn 30 dagen in de decompressie tank na de klus droeg hij het horloge niet, maar maakte het vast aan de onderkant van de bodem van het bed boven hem in het stapelbed zodat hij al liggend kon zien hoe laat het was.
op een zeker moment ging hij naar de WC…al toiletterend was er een hard POP te horen. Terug bij zijn bedje zat er een keurige diepe deuk in zijn hoofdkussen met daarop het glaasje van het horloge…
Tot slot: zoals elders ook gepost: 16600 for life! Mooie aanwinst! (niet polijsten!)
Lekker hoor Patrick . Mooi verhaal en blij dat je ook de stap hebt gemaakt naar (moderne) vintage! Die zijn toch zoveel mooier. Ik kom snel eens langs om 'm om de pols te slingeren.
Fenomenaal! En die infographic bovenaan (fases in horloges verzamelen) is spot on!
Geniet met volle teugen van je zwart-blauwe(-oranje) duikers set!
Mooi hoor! Gefeliciteerd!
Wat een prachtige NA! Heel veel plezier ermee. Ook een erg leuk stuk. Lekkere knaller!
Nee hoor, dat zal ik gedaan hebben tijdens 1 van de bandenwissels.
Awesome
Bedankt voor jullie toevoegingen over de “helium escape valve”, @GerardNijenbrinks, @TheStig en @Forrestx. Erg interessant om te lezen.
Dat zijn wel gave ontmoetingen.
Haha ja daar helpt zo’n foto niet bij. Erg gaaf hoor! Ik wilde je al vragen of je er een foto van had.
Gewoon echt een icoon zo met “Comex” erop. En leuk dat jij jouw 16600 ook om had.
Super antwoord! De professionele tak is er natuurlijk ook nog. Heb zelf een jaar of 5 geleden een technisch duik-instructeur leren kennen, die vooral met Russen, die daar veel geld voor betaalden, gekke dingen mee heeft gedaan. Puur voor de kick een duikje naar rond de 300 meter, en zo snel mogelijk weer naar de boot.
Vooral de nuancering dagen of zelfs weken op diepte, is alleen professioneel. En tenzij gesponsord, zullen zij waarschijnlijk niet per definitie een Rolex Deepsea, Omega Ploprof, of ander luxe merk meenemen tijdens hun job. Het blijft natuurlijk wel een feit dat het leuk is!
Terug on-topic blijft een heel erg fraai horloge hoor!!! Sorry voor een klein uitstapje!