NA: Rolex Sea-Dweller 16600 als mijn perfecte horloge

(Bijna) Altijd en (bijna) overal…'t is en blijft een toolwatch… die ook onder een pak past imho

Je zegt het zelf met recht: het perfecte horloge.

1 like

Nee bedankt juist. :smiley: Ik heb het zelf ook geprobeerd uit te zoeken maar jullie reacties geven veel betere info. :ok_hand:

1 like

Lijkt me heel sterk…sowieso met flessen niet te doen (een handje vol uitzonderingen daar gelaten die stuk voor stuk in record boeken staan, dus niet ff snel voor de kick)…en saturatie duiken doe je niet voor de lol…en ook niet ff snel…Zit wellicht iets visserslatijn bij?

2 likes

Die zit/zat in het handjevol uitzonderingen. Wat hij verteld heeft op de boot, en bevestigd werd door mijn Nederlandse PADI IDC Staff Instructeur. Zijn record zat op 302 meter als ik het me goed herinner.

1 like

Mooie NA :ok_hand: en super leuk geschreven :memo:

1 like

Gefeliciteerd Patrick ook via deze weg en dank voor de prettige kijk en lees ervaring :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha bedankt voor de shout-out! :grin:

Gefeliciteerd met je NA. Goede post, echt met plezier gelezen.

Mijn eerste Swiss Made was een zwarte Seamaster 300m op rubberen band en ik moet zeggen dat de 16600 in verhouding inderdaad best mee lijkt te vallen in jouw foto’s. En de dikte zou ik wel mee kunnen leven.

Ik moet eerlijk bekennen dat het inmiddels bij mij begint te kriebelen! Alleen het cyclops-loze datumvenster twijfel ik over. :sweat_smile:

1 like

Waarom dan niet de 16610? Qua looks redelijk vergelijkbaar.

Over de maat zou ik mij sowieso geen zorgen maken. Ik heb 16,5 cm polsen en de SD is verre van te groot. Echt verre van.

SD:

SM:

2A884108-92AD-43C8-8AD7-9831B9201824

Andere, betere hoek

5 likes

Thanks! :smile: Ik zag je berichtje van de week en dacht, die moet ik quoten. :sweat_smile:

Als ik jouw was zou ik hem gewoon eens gaan passen. De diameter is sowieso een stuk kleiner dan de Seamaster. Want de SMP valt gewoon erg groot is mijn ervaring. En door de hele opbouw van de Sea-Dweller valt de dikte gewoon reuze mee.

Ja de cyclops is natuurlijk echt Rolex. Dat maakt het leuk. Maar aan de andere kant maakt het deze dial ook wel lekker clean. Het lijkt bijna een no-date. :joy:

1 like

Mooi verhaal, gefeliciteerd met je aanwinst!

Ik had @Rolopalooza een bericht gestuurd voor dit horloge maar hij had al een afspraak staan (en bedankt! :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Ik zit zelf heel erg naar een 16600 te kijken, maar twijfel of ik hem wellicht te dik vind voor mijn kleine meisjespols.

Zal binnenkort wel eens deze en een 14060 of 16610 ernaast passen voor de maat.

Veel plezier ermee!

3 likes

Dit inderdaad. Als iemand wil passen in de buurt van Den Haag, is hij/zij van harte welkom.

Als het gaat om de dikte, is de vorm van je pols belangrijk. Die bepaalt of de dikkere caseback wel of niet lekker op je pols ligt. En je moet de band goed instellen. De eerste dagen stond die nog iets te ruim en vond ik de SD niet heel comfortabel dragen. Die heb ik beter ingesteld en nu draagt het perfect!

2 likes

Dit geld ook voor Zuid-Limburg @Neyra . De limburger heet u welkom.

2 likes

Sympathiek! :pray:

1 like

Mooie aanwinst, en een super leuke beschrijving van je NA! Gefeliciteerd!

Een leuk plaatje van de verschillende groottes van de 5-digit sport modellen.

De 16600 is ook een topper, mijn eerste ‘echte’ horloge, en diegene die ik nooit meer weg doe. Mooie avonturen mee beleefd, en ca 1300 duiken mee gedaan.
Dit was een toevallige ontmoeting met een 16600 die door de eigenaar op een ROV naar 1200 meter is gebracht (www.accrodutictac.net - Une SeaDweller par 1200m de fond - Par Pol Palacios)

En ik zag dat @GerardNijenbrinks al even had uitgelegd wat saturation diving is :slight_smile:

Klopt, voor recreatief duiken is de grens idd op 40 mtr gesteld. Dat is weliswaar een ietwat arbitrair gekozen getal, maar rond de diepte komen diverse aspecten in beeld, zoals zeer korte duiktijden zonder de noodzaak decompressie stops te maken, en de effecten van stikstop narcosis.

Als je dieper wil gaan is het idd beter tech training te gaan volgen. Tot ca 50 meter kan je dat nog met normale lucht, en verhoogde zuurstof mengsels voor decompressie. Ik heb wat beperkte ervaring als technisch duiker, en deed dat meestal met 50% en soms een tweede met 80% of 100%. Als je dieper gaat wil je eigenlijk met trimix (zuurstof/helium/stikstof) mengels gaan duiken voor je diepe gassen. En gezien de kosten van helium wordt dan een rebreather een interessante optie.
Als je het goed voorbereid hoeft het niet levens gevaarlijk te zijn. Duur helaas wel…

Ik heb tot net meer dan 60 mtr gehaald. Helaas niet zo goed voorbereid, goed gegaan mar achteraf dom.

Maar zo vaak was ik niet in Vanuatu en de kans of het beroemde wrak van de President Coolidge te duiken.

Dat lijkt me idd ietwat sterk. Er zijn een handjevol duiken naar 300 meter geweest. Zelfs met zo snel mogelijk naar 300 meter gaan, en meteen terug, praat je over duiken van 8 - 12 uur lang gezien de decompressieprofielen. Dit zijn duiken met zeer veel tanks en hulpcrew en tussen stations op dieptes om tanks te wisselen.
Foto van Ahmed Gabr, de huidige (betwiste) houder van het record (Facts and figures) en een tussenstation.

Die duiker die je ontmoet heb zal denk ik 300 voet bedoeld hebben, wat inderdaad niet ongewoon is.

10 likes

wow…