Hoe snel kan het gaan. Eindelijk dacht ik rust gevonden te hebben met de recente nieuwe aanwinst de Rolex Explorer I. Perfectie in zijn puurste vorm. Zou never nooit weg gaan, althans dat dacht ik. Tot mijn spijt heb ik hem vanochtend met pijn in mijn hart aan een gerespecteerd forumlid moeten verkopen. Hoezo dat dan hoor ik u denken? Nou ik kreeg gisteren een mailtje van mijn locale AD met het bericht dat de Rolex Submariner No Date 114060 waarvoor ik op de lijst stond op mij ligt te wachten. Help!!! Veel te vroeg! Ik dacht eerst even rustig te genieten van wat ik heb en dan even goed na te denken wat ik zal verkopen voordat ergens eind dit jaar of begin volgend jaar de Rolex Submariner No Date binnen zou zijn. Snel schakelen dus. Vrijdagavond, wat nu. Dan toch maar short gaan en de Rolex Explorer I verkopen aan een bekend HF lid die mij er onlangs al een keer over benaderd had? Yes let’s do it! Gisteravond laat contact gezocht en vanochtend vroeg halverwege bij Van der Valk afgesproken. Rolex Explorer I verkocht en nu als de brandweer naar de AD om mijn nieuwe Sub op te halen! Mijn grail watch, waar ik naar toe wilde groeien en nu dus ineens plotseling de kans kreeg om deze te mogen kopen. Welcome to the bizar world of Rolex. Om een lang verhaal kort te maken zojuist mijn Sub No Date opgehaald en zo blij als een kind! Dat een waanzinnig horloge! Perfectie in zijn puurste vorm. Nog veel mooier dan ik had verwacht! Het enige probleem nu is dat de Rolex Submariner al mijn andere duikers, waaronder de Tudor Black Bay, Breitling Superocean II en de Seiko Marine Master 300 SBDX001 overschaduwd en finaal buiten spelzet. En eigenlijk wil ik de Rolex Explorer I 39mm 214270 ook wel weer terug. U voelt hem al aan komen. De Breitling Superocean II en de Tudor Black Bay zijn binnenkort in het blauwe gedeelte te vinden en dan gaat de jacht op een nieuwe Rolex Explorer I weer van voor af aan beginnen. Wat een hobby .
Genoeg gezwets, tijd voor de foto’s!
Hele mooie NA en ook nog eens een briljante collectie! Gelukkig kon je snel omschakelen haha, en zo krijg je ook geen tijd om te twijfelen toch? Lekker van genieten!
Mooi aanwinst en je bent iig goed bezig met de hobby. Benieuwd waar het hetgeen gaat, maar vermoed dat we wel de mogelijkheid krijgen om het te volgen.
Super mooie aanwinst… ik heb hem ook en het is het eerste horloge wat mij enige rust heeft gebracht. (Klein beetje dan)
Puur uit interesse: hoe lang heb jij moeten/hoeven wachten?