NA: Rolex Submariner ref.16613 "Serti" aka De Foute Kersttrui

De Foute Kersttrui

Een “nieuwe aanwinst/een maand met” de sertissage 16613. Als verzamelaar van vintage horloges zit deze qua tijdperk een beetje op het randje, maar de 90’s esthetiek weet hem voor mij net te redden.

Soms weet ik gewoon even niet meer wat je wilt kopen of verzamelen. Op zoek naar een nieuwe ervaring kwam ik deze two-tone 16613 tegen, met een “slate grey” wijzerplaat bezet met diamanten. Het is een beetje behoorlijk fout, maar ook best uniek. En aangezien de foute kersttrui inmiddels uit de mode is, leek een “fout” kersthorloge een passend alternatief.

Toch is dit horloge precies de reden waarom ik in mijn jeugd Rolex/horloges totaal niet cool vond. De foute autohandelaar in zijn Mercedes CLS is precies wat dit horloge uitstraalt.

Maar nu komt de vraag: vind ik hem nu dan stiekem toch wel cool? Ja. Maar… is het een blijvertje? Nee. De kast is simpelweg te chunky en in your face. Ik geniet veel meer van een ultra-flat model van 33mm.

Wat vinden jullie?

102 likes

Lekker man. Ik vind hem heel cool :ok_hand:t2:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst

1 like

Misschien vind ik hem daarom zo tof. Serti dials zijn gewoon gaaf! Misschien was de zwarte uitvoering iets meer onder de radar geweest dan de blauwe. Maar verschil is minimaal.

2 likes

Een beetje fout kan soms ook stiekem toch wel lekker zijn! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Vet!!

1 like

Hij is wel echt cool man :star_struck:. Houden zou ik zeggen.

1 like

Nee man HEEL erg gaaf toch! geniet ervan.

1 like

Heeft wel wat vind ik.

1 like

Totaal met je eens Bas! Maar, omdat 'ie zo fout is, toch wel heel lekker. Gezien je andere verslavingen (de kleinere horloges) is dit wel een vreemde eend in de bijt. Maar toch past 't wel bij je. Toevallig hadden we 't gisteren nog over deze ‘spec’ van de Sub: eigenlijk de enige two-tone die goed (fout) is.

1 like

Omdat je het vraagt, anders zwijg ik eerder over wat ik minder vind. :shushing_face:

Ik vind eigenlijk alle varianten van de ‘bluesy’ niet te doen. Er is iets met de combinatie van knalblauw en goud dat ik zo vind vloeken. Deze maakt het inderdaad nog wel een tandje erger. :laughing:

Ik vind m nice! Heb het gevoel dat dit er zo eentje is die in het echt mooier is dan op de foto’s. In hetzelfde genre heb ik ook een zwak voor de 16713 goud / staal.

1 like

Fout maar wel lekker. Van harte met je NA!

1 like

Kan ik ook niet waarderen.

2 likes

En toch is ie gaaf

1 like

Ik zou deze lekker houden. Goed fout! Met de nadruk op goed!

1 like

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Ziet er magnifiek uit!!
Wat een beauty.:ok_hand:

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik vind dit te bond. Als verzamel object kan ik het echt waarderen (zeker deze plaat!) om zelf te dragen vind ik het helemaal niets. Behalve bij een Versace overhemdje staat het eigenlijk nergens bij en dan zal full gold weer beter staan.

1 like

Het is natuurlijk jouw goed recht om er een mening over te hebben! Maar ik moet zeggen, ik vind dat je gelijk hebt. Niet dat het blauw niet per se vloekt, maar het is wel een schepje te veel van het goede.

Ik denk dat een soortgelijke configuratie bij een Yachtmaster, en misschien wel de 35mm voor mij best een goede combinatie is.

1 like

Mooie classic Submariner, veel plezier ervan.

1 like

Fout kan leuk zijn, maar goud, blauw, two-tone, steentjes…
Of je hem mooi vindt is een kwestie van smaak, maar ik kan zo even geen gelegenheid bedenken waarin je vol overtuiging ervoor zou kiezen deze Rolex om te doen.

1 like