Dit zijn van die leuke horloges om mee te spelen en alle functies te ontdekken.
Ja, zo is er een hack dat je de functie ‘flash alarm’ kunt activeren. Precies zoals een G-Shock dit al van zichzelf kan. Signal plus knipperen dus. En dan is er nog het mysterieuze ‘hidden game’ …
Oh dat is nieuw voor mij…
Op YouTube wel te vinden. Hoewel je voor ‘flash alarm’ het ding uit elkaar moet halen en met een contactverf stift ergens moet aanstippen een klein verbindinkje moet maken. Dat openmaken gaat mij vooralsnog boven de pet
En mogelijk ten koste van waterdichtheid. De module zou ik nooit slopen. Modden is wat anders, de module blijft dicht.
Heel verstandig!
Deze mod vind ik indrukwekkend qua kwaliteit:
Ik heb over het algemeen zo mijn bedenkingen over het 'metalliseren van Casio’s en G’s. But that’s me
Maar het ziet er mooi uit. En ondanks dat het meer solide is, ga je er dan veel voorzichtiger mee om. En dan schiet je het doel voorbij bij dit soort horloges. Zeker ook de gewichtstoename, zo’n ding moet juist vederlicht zijn, vind ik.
Lijkt me wel fijn en passend bij het formaat. Het is een te leuk horloge om niet te upgraden naar minimaal saffier en een stevige kast naar mijn mening. Ook al omdat het heel simpel te realiseren is.
Ik heb al een SKX
Op solid steel
Lekker toch?
Deze versie zie ik nog niet zo lang te koop staan maar met de bronskleurige kast en lederen band ook een mooie combinatie naar mijn mening.
AE-1200WHL-5AVEF
https://www.bol.com/nl/nl/p/casio-ae-1200whl-5avef-polshorloge-heren-kwarts-collections/9300000195049874/
Te lomp en zwaar, daar groei je uit op een bepaald moment.
Ik nog niet, vandaag 164 gram al draagt deze mooie in balans, voelt niet alsof ie steeds om je pols wil draaien.
Heel kek ding! Maar dit soort diameters gaat het voor mij niet meer worden, ondanks de vrij korte lugs.
Wat ik me afvraag, is het leer ook geschikt om mee te zwemmen? Aangezien het voor mij toch ook wel een vakantie horloge bij uitstek is.
Nee absoluut niet. Dat is in dit geval zeker een groot nadeel.
Heel mooi!
Ik ook niet hoor. En ik zou het met jouw zwarte AE1200 ook niet doen. Maar deze had al een metalen band en een metaal-look case, dus
Ik weet dat de originele versie echt goedkoop was, maar toch vond ik het niet leuk dat er krasjes op kwamen. En vooral het zwart dat onder de zilveren case uit kwam loeren…
Maar in de nieuwe uitvoering is voorzichtig zijn niet meer van toepassing. Het staal is behandeld en extra hard en ook het saffier geeft meer bescherming. Ik kan er dus veel onvoorzichtiger mee zijn zonder schade te hebben.
Dat is een andere zaak en ligt er maar net aan wat je zelf wil. De originele case is natuurlijk een stuk lichter, maar door de mod voelt het horloge nu wel veel degelijker aan.
Maar euh… gefeliciteerd met de NAs. En veel draagplezier.