NA: S.ALBERT Gyrationis Tempus

Nog niet zo lang zit ik op dit forum en zie van alles voorbij komen het een nog mooier dan het andere. Vorige jaar zag ik een post van Lucky58 en op dat moment dacht ik daar moet ik heen. In het pittoreske Philippeville nabij de Franse grens is Bijouterie – Horlogerie ALBERT gevestigd. Stéphane Albert maakt daar zijn horloges in kleine oplage. Zoiets unieks wilde ik gewoon zien. Enfin samen met mijn vrouw zou ik een lang weekend naar Parijs gaan en het ligt eigenlijk op de weg, dus dit was mijn moment.

Binnengekomen zag ik gelijk de kleine vitrine met enkele van zijn creaties. Ondanks dat dit niet mijn favoriet van de website in eerste instantie was dacht ik bij het zien…wauw deze wil ik hebben en binnen 5 minuten lag hij om de pols en toen veranderde dat naar deze moet ik hebben. De vriendelijkheid en uitleg van Stéphane zijn geweldig en een ervaring om nooit te vergeten. Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om in de buurt van Philippeville te komen dat is dit zeker een plek die je moet bezoeken wat mij betreft.

Ik begrijp dat de kast gemaakt is in Charleroi, het horlogebandje uit Brugge en het betreft hier een Unitas 6497 uurwerk.

67 likes

Leuk! Enjoy!

Geniet van jouw horloge, net als ik.

Zelf ben ik een dag/nacht verbleven in een leuk dorpje nabij. Stéphane is inderdaad super vriendelijke man.
Horloge blijft uniek!

2 likes

Zeker en bedankt voor jouw topic. Zonder had ik dit nooit ontdekt.

2 likes

Erg fraai!!!

Veel draagplezier!

Wat een gave gesp ook! Geniet ervan!

Leuk :+1: en gefeliciteerd ermee.
Er zit vast een verhaal achter waarom de 8 uit het lood staat ?

Heel mooi!

Inderdaad een pracht ontdekking. Nieuw voor mij, dus dank voor het delen. Gefeliciteerd met deze unieke NA :+1:t2:

Geen idee waarom die 8 anders is, maar het is zeker heel leuk

Prachtig inderdaad. Hoe langer ik ernaar kijk hoe mooier ik 'm vind worden.

Een horloge met erg fraaie details. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

Leuk en uniek. Mja ik hou gewoon van de kleinere merkjes. Vraag en mag ook per pb:

Wat kost zoiets ongeveer omdat ik op de site geen prijzen zie.

Heel mooi horlge, maar als ik naar het uurwerk kijkt, dan lijkt het me een Sea-Gull ST3600, die weliswaar dezelfde afmetingen heeft als een ETA/Unitas 6497, maar wel een heel ander voorkomen.

1 like

En is dit toevallig de kast uit Charleroi?

Sorry…

Als ik op de webiste kijk, dan valt me ook op dat er meestal geen data bij het uurwerk staat. Bij de chrono staat een uurwerk uit Duitsland gebaseerd op de Venus 1975. Nou ken ik één bekend uurwerk dat is gebaseerd op de Venus 1975, en die komt hoogstens via Duitsland uit China. Bij de Tourbillon bedankt hij enkele andere horlogemakers/techniekers, maar ook hier zie ik gewoon respectievelijk de Aesop Tourbillon en de Seagull ST8230.

Ik hoop het niet…zal eens met google maps kijken of er ook een Charleroi in China ligt :wink: hier staat mineraal glas hij verzekerde dat er saffier in zit.

Tja, heel veel horloges kun je in China bestellen met verschillende soorten glas. Ik denk als ik even ga zoeken dat ik ze ook met saffier vindt. Daarnaast, als je een Chinese kast voor Made in Belgium kunt laten doorgaan, dan kun je mineraal ook wel voor saffier verkopen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb…

Ook op Ali… Ik ben bang dat meneer Vermicelli vooral veel mooie praatjes heeft. Ik zag op FB de prijs voorbij komen, dat vind ik vrij fors voor het gebodene.

1 like

Ik zou toch eens op goed gaan naar swiss made logo op die unitas!

1 like