NA: S.ALBERT Gyrationis Tempus

Sjinees, niet meer niet minder.

I bet you the guy is a ‘1950’s conman’.

1 like

Ik zag het ook gelijk, alle kenmerken van een Chinees uurwerk. De gestanste Côtes strepen, chemisch geblauwde schroeven, vorm zwanehals. Wilde geen feestje verpesten, daarom niets gepost. Laat ik het nu maar heel “merkwaardig” noemen.

2 likes

en ook de gesp:

image

Bizar…

2 likes

100% Chinees. Maar niet minder gaaf. Blijft een mooi horloge, hoop alleen dat de prijs redelijk was. Dat uurwerk heb ik ook in een flieger van Ali, ziet er prachtig uit en loopt super!

Tja. Verkoopprijs is €895.

Niet mals, zo zie je maar dat je met een gladde tong zelfs je schoonmoeder kan verkopen als schoonheidskoningin.
Schandalig in mijn ogen om je als juwelier in te laten met zo’n praktijken.
Ik zou Meneer Albert toch eens confronteren met de kennis die je nu hebt verworven. Niet dat het uurwerk er minder mooi of slechter door wordt maar de beleving is toch totaal anders!
Ook ik had ooit zo’n chinese ST3600 in een uurwerk zitten en die liep bijzonder goed.
Vaak is het probleem het gebrek aan QC en smering als ze de fabriek verlaten maar op zich best goede uurwerken denk ikzelf.

1 like

Ondanks alles vind ik het nog steeds een mooi horloge.

1 like

2 likes

Dit antwoord mr. Albert op facebook op de vraag van iemand omtrent de ST3600

antwoord

Wat het dan ook moge zijn?

Duitse chinese uurwerken hé-) Da’s hinten op de duitsers maken kwaliteit alleen denk ik dat ze ze gewoon doorvoeren als ze al ni rechtsstreeks van China komen wat ik eerder geloof!

1 like

Dat was ik. Laat ik voorop stellen dat ik geen enkel probleem heb met Chinese uurwerken. Heb net zelf ook een Chinees horloge gekocht en zou ook zo een Baltic kopen met Chinees uurwerk. Verschil is alleen dat zij er eerlijk over zijn. S.Albert is dat niet. Zie ook zijn pagina over de Tourbillons. De mensen die hij bedankt kan ik met googelen niet vinden, in het horloge zelf zit een tourbillon die verdacht veel lijkt op die in Aesop horloges van ca. 300 euro op Ali (wijzers ofset) terwijl de laatste foto een SeaGull ST8230 laat zien, met de wijzers wél exact in het midden. En een carousel in plaats van een tourbillon… Bij de chrono hetzelfde verhaal over een uit Duitsland afkomstig uurwerk. Ik vreet mijn schoenen op als dat géén ST19 is.

Ik wil niemands feestje verpesten, negatief reageren op NA’s doe ik nooit. En dit blijf ik ook nog steeds een mooi horloge vinden. Maar dit riekt wel heel erg naar oplichting en praatjesmakerij door S.Albert en dat vind ik niet ok.

7 likes

Dankjewel Jesse,

'k denk er net zo over: heb uiteindelijk ook geen probleem - horloge loopt perfect , maar voel me toch ‘genomen’

2 likes

Nee hoor Hans, beter is dit gewoon goed vindbaar en voor iedereen duidelijk.

5 likes

Ik vind het maar een bizarre geschiedenis. Ofschoon het klokkie best leuk is.

2 likes

Ben dit allemaal nog een beetje aan het verwerken :hushed:

9 likes

Ik moet zeggen, de man heeft wel smaak! Het is een ontzettend mooie combi :+1:

Jammer dat hij verre van eerlijk is over wat hij eigenlijk verkoop, dit is gewoon pure oplichting…

Een prachtig horloge en een mooie ervaring rijker. Mooi! Kende het merk eerlijk gezegd nog niet.
Geniet ervan :+1:

Edit: lees nu de verdere communicatie. Jammer voor TS dat het verhaal (en de ervaring) nu zo’n staartje krijgt… :disappointed:

The storyteller. Een juiste omschrijving.

1 like

En wat maakt het eigenlijk uit. Ook in Nederland hebben we aardig wat succesvolle compositiemerken gekend. Zelfs die door zelfstandige juweliers werden uitgegeven.

Denk dat vooral het beweren dat het Unitas uurwerken en belgisch gemaakte kasten zijn wel degelijk een probleem is in dit verhaal.

3 likes