Maakt inderdaad niet uit, zolang je maar geen onwaarheden verteld. Zoals in dit geval…
als dat een originele Unitas is, ben ik Mahatma Ghandi.
Dit is een ST3600. En dat kan een probleem zijn vanwege 2 redenen:
- het schijnt dat seagull deze vaak ongesmeerd levert aan fabrikanten, en van ze verwacht dat ze dat zelf doen. Of dat gebeurt is is dus de vraag
- of het nog zo is weet ik niet, maar er is een tijd lang een stroom van “afgekeurde” ST-36’s op AE verschenen. de vraag is dus of dit uurwerk “netjes” rechtstreeks bij de fabrikant besteld is of dat hij via via van AE komt. gezien de oorsprong van de andere componenten vermoed ik het laatste.
maar sowieso: het hele verhaal van een kleine artisanale vakman uit een klein frans dorpje die unieke meesterwerkjes maakt kan wel het raam uit. Dit is een AliExpress frankenwatch. en daar is niks mis mee, maar het lijkt of de beste man hier bewust over liegt, en dat is jammer, want het is wel smaakvol gedaan. Could have fooled me.
van de website overigens:
Citaat
Het hart van het horloge, het is essentieel dat het op tijd klopt. Daarom hebben alle S.ALBERT-horloges een Zwitsers uurwerk van hoge kwaliteit, een garantie voor precisie en robuustheid door de jaren heen.
Citaat
Het is de koffer die je elk moment van je leven om je pols zult dragen. Elke kast is gemaakt van met de hand gepolijst roestvrij staal en vereist niet minder dan 60 bewerkingen om de schoonheid van zijn ronding of zijn strakke lijnen te verkrijgen die de aandacht weerspiegelen waarmee elk van de hoeken die hem kenmerken, is ontworpen.
met de hand gepolijst in een cambodiaanse sweatshop ja…
het enige dat zelfgemaakt lijkt, is de wijzerplaat. hoewel ik ergens vermoed dat alleen het merklogo toegevoegd is, want als ik zo de website en de stijl van de maker bekijk, vind ik het wat vreemd dat de toevoeging “hand-winding” in het Engels is. maar wellicht ben ik nu te achterdochtig.
de vraag is wat dit nu moet kosten. alles onder de €300 vind ik wel schappelijk. daarboven zou ik toch wat betere componenten verwachten.
EDIT: ik zie nu de prijzen op FB. sorry, maar dit is gewoon dikke oplichting. tussen de 1000 en 2000 euro vragen voor max 100 euro aan AliExpress onderdelen en een middagje huisvlijt… nog los van het feit dat er te pas en te onpas gestrooid word met “handmade” en “Made in Belgium”. Hoop dat niemand hier meer intrapt. schande voor het vak, deze man.
Smaken verschillen, maar dat ding wordt nu natuurlijk wel geretourneerd…
In ieder geval dank voor het delen van je NA Zuur is het wel dat je door deze verkoper volstrekt op het verkeerde been gezet bent zoals door de deskundige leden hier is aangegeven .ZIe het als leergeld ,zoals velen van ons in deze hobby zeker ook weleens hebben ervaren .Mijn eigen blooper koste me 400 pond overigens .Door regelmatig de rubriek vragen naar echtheid /advies over …te raadplegen of in te brengen hoop je komende aankopen zo goed mogelijk te kunnen voor te bereiden . Sterkte met het verwerken .
Wij noemen dat een praatjesmaker…
A teller of tall stories. De George Santos van de haute horlogerie.

maar sowieso: het hele verhaal van een kleine artisanale vakman uit een klein frans dorpje die unieke meesterwerkjes maakt kan wel het raam uit. Dit is een AliExpress frankenwatch. en daar is niks mis mee, maar het lijkt of de beste man hier bewust over liegt, en dat is jammer, want het is wel smaakvol gedaan.
Precies dit.
Ik lees eerst een verhaal vol romantiek en passie. Een heerlijke ervaring voor TS en een leuk horloge in zijn collectie.
Het is ontzettend jammer dat de maker/samensteller er zo de sier mee heeft gemaakt. Het is ook heel erg jammer voor TS dat er flink te veel betaald is voor het horloge. Maa een geweldig belangrijke vraag blijft helaas onbeantwoord.
“Waarom staat de 8 uit het lood?”

Een misdruk en daardoor korting? Ik verzin maar iets.
Probeer hem maar te contacten en zeg dat je de koop ongedaan wilt maken, gezien bovenstaande argumenten, en je geld terug wil. Ervan uitgaande dat hij verdere publiciteit wil voorkomen ?
Advocaten zat in dat dorp
https://bedrijvengids.cybo.com/BE-postcode/5600/advocaten-juristen/

Ervan uitgaande dat hij verdere publiciteit wil voorkomen ?
Met het forum gaan dreigen? Slecht idee.
Voor de koper vervelend, verder moeten we er geen doekjes om winden, pure oplichting, van de ergste soort. Helaas trappen mensen met weinig kennis van zaken hier in en zijn hun zuur verdiende centjes kwijt. Een dampende bolus door de brievenbus van zijn ‘atelier’ lijkt mij een leuk begin….

Het getal 8 is een geluksgetal bij de Chinezen. 8 wordt in het Chinees “ba” uitgesproken en klinkt vergelijkbaar als het woord voor voorspoed en rijkdom “fa”. Een 8 lijkt op het symbool voor oneindigheid ∞ en op een knoop, wat een succesvolle unie symboliseert.
Chinees inkopen en voor de hoofdprijs verkopen.
Brengt hem veel “fa”…
Nee hoor, prima idee.
Vorig jaar heeft Omega forum een oplichter uit venetie op die manier aangepakt, zijn hele IG en Youtube volgespamd omdat hij een aantal horloges ( te leen voor een video presentatie ) niet terug wilde geven. Zogenaamd geen postkantoor in de buurt ( venetie?) geen tijd ( 6 maanden ? ) etc etc smoesjes. Binnen twee weken de horloges keurig retour, IG geblokt en YT filmpjes verwijderd. Power to the People !
Zoek maar op OF onder Bogart watch, leuke draad
het staat iedereen vrij om bij deze Albert S. wat berichtjes op FB of in zijn mailbox achter te laten…
Ik denk dat hij ook een beetje laks is geworden. De eerdere horloges van hem zijn echt wel heel fraai, mooie wijzerplaten vooral ook.
Door nu zo opzichtig te kiezen voor een horloge met display caseback en duidelijk zichtbare Seagull loopt hij tegen de lamp. Ik was nooit gaan zoeken naar de horlogekast als hij niet de ST3600 had benoemd als Unitas 6497.
En we weten allemaal dat het niet érg hoeft te zijn om voor Chinese uurwerken te kiezen:
Maak dáár dan juist een mooi verhaal van. Door te kiezen voor een Chinees uurwerk -dat we voor je hebben gecontroleerd en geserviced- kunnen we een mooi samengesteld, in België op kleine schaal geassembleerd horloge aanbieden voor een scherpe prijs. Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn. Liever een echte ETA 6497? Kan, kost je wel 600 piek extra.
Merci !
Vraag is natuurlijk wat de TS wil ? dus laat ons de paarden verder nog op stal houden s.v.p.
Ik ben met mijn creditcard maatschappij in gesprek. Vandaag laat ik mijn horloge taxeren. Maar het lijkt mij dat ik deze koop ongedaan wil maken.
Daarna zal ik de winkel benaderen afhankelijk van de uitkomt van de taxatie.
Enfin tenaanzien van de ambachtelijke status, heb ik een mail gestuurd naar de instantie. Zie hier de reactie;
Beste,
Wij hebben uw vraag grondig onderzocht.
Deze onderneming was in het bezit van de erkenning als ambachtsman.
De erkenning als ambachtsman wordt steeds toegekend voor een periode van 6 jaar. De geldigheid van de erkenning van betrokken onderneming is zeer recentelijk vervallen en daarom verschijnt hij niet meer in het ambachtenregister.
Onze dienst heeft contact opgenomen met de betreffende onderneming.
De onderneming zal zo snel mogelijk een aanvraag tot verlenging van zijn erkenning aanvragen zodat de onderneming, na het bekomen van de verlenging van de erkenning, terug in orde is inzake het gebruik van het logo.
Indien u nog vragen heeft, neem gerust contact op.
Met vriendelijke groeten,