NA: 's wereld's beste Field Watch

De 38mm Khaki Field is inderdaad de tofste field die je kan kopen voor het geld. Mooie keuze!

Lang geleden in 2014 had ik deze in mijn handen en een 42mm Khaki Pilot quartz en ik heb de 2de gekozen… achteraf gezien mijn enige verkeerde keuze in bijna 8 jaar horlogegekte, hij was zelfs 25 euro goedkoper… :man_facepalming:

1 like

Die in 41 of 40mm met een vlak saffier zou mijn ideaal zijn.
Ik had de combat vintage 9 - die is 43mm en 50m - te groot en niet waterdicht genoeg

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Mooi, man.

1 like

Uit het verdedigen van uw keuze blijkt dat wij dezelfde denkwijze hebben. Mooie maat, witte wijzers met witte print, krommende lugs, 10atm,…

Toch had ik dat alles overboord gegooid en voor een CWC gegaan :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dat kan je over veel merken zeggen, geen één van die merken hoef ik om die reden in mijn kistje.

1 like

Zegt ie :thinking: half uur lezen verder… :joy:
Mooi horloge en ik ben blij dat jij er blij mee bent :+1:

2 likes

Ben blij dat het verhaal ietsjes korter was dit keer.Was natuurlijk wel weer erg leuk om te lezen.
Ook deze NA mag er zeker wezen.Prachtige Hamilton heel veel draagplezier ermee gewenst.

1 like

Leuke aanwinst! Veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge en leuke post om te lezen. Geniet van je horloge!

1 like

Mooi verhaal weer! Heel gaaf horloge. De datum staat idd goed op de plaat, ik meen ook wel eens een Khaki gezien te hebben waarbij deze heel vreemd is geplaatst. Veel plezier ervan :star_struck:

1 like

Erg mooi “sletje”!!!
Zoals altijd leuk NA-topic, goed geschreven.

Veel draagplezier!

1 like

Ik zie dat deze automatische Khaki Field een water resistance heeft van 100 meter. Heeft deze een schroefkroon? Zo ja zou ik dat echt een dikke pre vinden tov mijn Hamilton Khaki Field Mechanical handopwinder.
Wat ik wel weer een voordeel vind bij de handopwinder is het feit dat het een handopwinder is. Past historisch gezien goed bij een field watch. Daarnaast vind ik de drilled lugs ook erg fijn voor banden wisselen.

2 likes

Ik vind de 38mm ook veel beter t.o.v. zijn grotere 42mm broertje. Niet alleen vanwege de diameter, maar de 38mm heeft een heel klein detail net iets beter voor elkaar. Vergelijk de 15 uurmarkering maar eens. Bij de 42mm is die naar binnen gedrukt, waardoor de dial uit zijn balans is. Dat heeft de 38mm dan weer niet.

Is het de beste field watch? Hmmm, komt er wel dicht bij in de buurt, maar wellicht net iets te sjiek? Ik zou hem graag willen hebben, maar persoonlijk denk ik dat het mechanische 38mm broertje iets meer field watcherig is.

4 likes

Dat denk ik ook. Gezien het feit dat het een handopwinder is met drilled lugs en zonder datum in essentie veel puurder.

Trouwens schitterende combinatie met die strap. Is het een MN strap?

2 likes

Ja klopt! “Helaas” nog wel met gepatineerde hardware, want bead blasted hardware was anderhalf jaar geleden nog geen optie. Gelukkig komt de gepatineerde hardware redelijk overeen met de bead blasted kast.

1 like

:flushed:

Maar een prachtig verhaal over een pracht Hamilton. Heel veel en lang plezier ermee/van.

1 like

Van harte Fate maar waarom nog steeds niet de Smiths??

Dat lijkt me toch de betere qua specs en voor mij doet de Hamilton niets maar goed dat is psoonlijk.

Ik ben benieuwd of je die nou ooit nog eens zal aanschaffen zo enthousiast als je daarover bent of was.

2 likes

Die zijn ook heel gaaf! Maar wel deze van de foto denk ik en niet die van Time Factors, de PRS-29A (alhoewel die ook cool zijn)?

Foto geleend van Smithsw10 instagram.

1 like

Smiths is naar mijn weten van time factors en alleen daar verkrijgbaar toch of zijn ze ook elders verkrijgbaar?

Dat is die ook, die van mij is bij ome Dao terecht gekomen. Maar die heeft Fate voor mij besteld want ik heb geen CC en Fate was altijd al in dit horloge geïnteresseerd. Dus die heeft hem gezien en wilde hem mits ik zou verkopen wel overnemen. Wat toen ik hem wegdeed het voor Fate net een verkeerd moment was.

Eigenlijk het enige horloge wat ik heb weggedaan en toch soms even een licht verlangen oproept het weer eens te zien.

2 likes

Klopt, alleen ergens op de website staat dat ze niet dezelfde historie hebben als het merk Smiths wat horloges leverde aan de Britse defensie. Ze hebben de naam wel overgekocht. Neemt niet weg dat ze onwijs mooie horloges maken.

1 like