NA: safari

Ik ben tegen alle soorten leer, laat dieren met rust. 5 jaar Vegan.:seedling::muscle::seedling::pray::seedling::wave:

2 likes

Mevrouw Thieme, kom er maar in :innocent:

Mijn beste,

Ziet er mooi uit deze band die het nodige “stof doet opwaaien”!!
Vormt een fraai geheel met de Omega!!
Ik wens je derhalve veel draag-genot met deze spraakmakende horloge-band.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

6 likes

Ik denk meer dat de mensen er moeite mee hebben vanwege het feit dat er nog maar 400.000 Afrikaanse olifanten zijn, en slechts 30.000 Aziatische. Oftewel zeer bedreigd, in tegenstelling tot die 100 miljoen ( echt waar ) kippen alléén al in NL. Of 25 miljoen varkens.
Ik heb het nu dus niet over het leed van welk dier dan ook.

Maar laten we nou maar aannemen dat olifanten niet worden afgeschoten voor een bandje. Zal gewoon " afval " zijn van overleden legale olifanten. Hoop ik.

En on topic : mwah. …Ik weet t niet. Beetje flets.

1 like

Eens. Maar ik doelde nu meer op ieder individueel dier. Of we nu 25 miljoen varkens fokken of 25 olifanten. Alleen zullen die olifanten meer investering vergen… Dierenleed blijft dierenleed of het nu een olifant is of varken. Dat was mijn punt. Dat we een varkens-slacht wel ‘normaal’ vinden en een olifant slachten ‘vreemd’ is toch een bijzonder standpunt, niet?

Maar eej; ik lust graag een stukje vlees en draag graag lederen schoenen. Dus ik heb er niets op tegen, zolang het op een gecontroleerde manier gebeurd. Gelukkig kan ik het mij permitteren dat het meeste van het vlees dat ik consumeer van scharrel-aard is uit eigen omgeving.

2 likes

Niet verwacht dat dit topic zo veel stof zou doen opwaaien. Uiteraard respecteer ik ieders mening hier in. Zelf sta ik daar wat nuchterder in dan anderen. Ik heb het niet zo op de ‘knuffelstatus’ van sommige dieren. Voor mij is elk dier wat dat betreft gelijk, zo lang de ‘industrie’ maar verantwoord bezig is. Dit bandje komt van een respectabele bron en niet van een dodgy website. Ik twijfel er dus niet aan dat dit leer ‘klopt’. Overigens staat de olifant bij mijn weten ook niet meer te boek als bedreigd. Wikipedia heeft het over momenteel 700.000 exemplaren en het aantal groeit (inderdaad in sommige gebieden zo snel dat het overlast geeft).

Om toch op een punt specifiek te reageren (niet omdat het op mij gericht is, maar op een meer algemeen aspect van natuurbescherming)

Ik vraag me af waar wij, rijke stinkerd in het westen, het recht vandaan zouden halen om te bepalen hoe andere landen natuurbehoud inrichten. Het lijkt me logisch dat landen in Afrika niet al hun grond voor natuurbehoud gaan aanmerken, zonder dat daar een financiële compensatie tegenover zou staan. Ik neem aan dat mensen hier ook niet massaal hun achtertuin opofferen voor het beschermen van de vuursalamander…

1 like

Vegan of vegetarier .
Beide termen worden nog al eens door elkaar gebruikt.

groetjes Lenno

Mooi bandje hoor en een nog mooiere Omega! :heart_eyes:

Aan alle veganistische predikanten hier:

  • bezoek het Groen Links forum en ga dáár lekker azijn pissen! :sunglasses:
    (Of bij de Partij voor de Dieren :violin:)
1 like

Vegan dus ook geen zuivel en eieren. :muscle::weight_lifting_man:️‍♂️:seedling::hugs:

1 like

Of bij de Partij voor de Dieren :sunglasses::seedling::wave::blush:

1 like

Vegan, dat is weer het andere uiterste…

https://www.geenstijl.nl/5149416/vegavrouwtje-klaagt-bbq-ende-buren-aan/

Ik heb anders ook nog nooit van een krop sla gehoord die gevraagd heeft om opgegeten te worden. Waarom is een dier beter dan een plant beide zijn toch levende wezens ?

Mooi bandje laat je niet gek maken door mensen die hypocriet zijn en hier met selectieve verontwaardiging jou de maat nemen.

3 likes

Ik moet gewoon af en toe gebakken eieren met spek !
https://www.horlogeforum.nl/t/laat-je-horloge-zien-met-gebakken-eieren-met-spek/195567

1 like

En hij niet, dus laat hem in z’n waarde.

1 like

Ik laat iedereen in zn waarde.
Btw : heb vele malen Partij voor de Dieren gestemd… :cow2:

Het was niet zozeer als waardeoordeel bedoeld, maar meer om aan te geven dat er zat “wilde” dieren worden gefokt puur voor vertier. Dan moet het leer van deze dieren gebruiken ook niet vreemd zijn imho.

Niet direct, maar gemeentes en staatsbosbeheer hebben best wel vette potten voor de aanleg van paddenoversteekplaatsen of eekhoornviaducten.

Dat dus. Maar dat hanteer ik voor mezelf als zodanig en dring ik liever niet op aan anderen. Ieder zijn ding en ik gun iedereen die dat graag wil zijn leren bandje. Ook van Olifant.

2 likes

Niet beter of slechter. Planten kunnen geen pijn voelen zoals dieren, want ze hebben geen centraal zenuwstelsel.

1 like

Ik ben er niet helemaal over uit wat ik hier van vind, maar ik heb er moeite mee dat hier veel mensen zeggen “ja maar dan moet je ook niet meer…” of “ja maar we doen toch ook…”

Two wrongs don’t make a right.

En dit vind ik ook erg kort door de bocht mozaiek. Zou jij een bandje kopen van het leer van een Javaanse neushoorn? Die zijn er nog ongeveer vijftig. Javaanse neushoorns, niet bandjes.

En dit is een heel aparte omkering. Je legitimeert het accepteren van alle soorten leer met het feit dat je vlees eet.
Alsof bij wijze een autodief zegt 'ja dan zou ik ook moeten stoppen met inbreken". Het is een overdrijving, dat weet ik, maar ik probeer een punt te maken.

Dat is er eentje om te onthouden, die heb ik zelfs op mijn werk nog ooit gehoord.

Sorry mozaiek, dat ik drie keer jou als voorbeeld aanhaal, maar jij doet het het makkelijkst over vind ik.

Los van of die olifantenband kan of niet, het kan geen kwaad om na te blijven denken. Ik heb een krokodillenband uit Vietnam. Was van plan er daar nog een paar te kopen. En toen postte er iemand op het forum een filmpje wat ze met die krokodillen daar deden. Sindsdien wil ik geen krokodillenbandjes uit Vietnam meer. Gewoon omdat het me niet lekker zit en ik niet aan die praktijken wil meewerken.
Ik kan er niks aan doen dat het me wél wat uitmaakt.

5 likes

Prachtig bandje! Laat @drex en consorten maar kletsen. Wij willen gewoon genieten van al het moois op deze wereld. Wat daar gebeurt, is niet onze verantwoordelijkheid. Iedereen doet net of olifanten zulke lieve dieren zijn nou ik ben bij ze in de buurt geweest, dat valt reuze mee. De lokale bevolking is voor geen enkel dier zo bang als voor de olifant. Dat zegt toch wel wat lijkt mij! Die compassie met de natuur, planten en dieren is (met als absolute uitwas het veganisme) niet meer dan een manier om zelf rustig te kunnen slapen. Gewoon omdat men te slap is om te erkennen dat de mensen bovenaan de voedselketen staan. Ooit waren dat de dinosauriërs en andere dieren. Nu zijn wij het. Dus genieten wij met volle teugen van de voordelen die dat biedt.

Val ons alstublieft niet lastig met die selectieve verontwaardiging. Wij plukken gewoon de vruchten van deze wereld. Omdat het kan. Dat vanuit een fake morele superioriteit niet te doen is onzinnig en hypocriet.

Fijne dag allemaal!

#teammozaiek

6 likes