Nieuwe aanwinst binnengekomen
San Martin Hommage Spirit Zulu Time
Weer hebben ze een meesterwerk verricht op Hommage gebied.
Keramische bezel heeft een roterende beweging zowel links draaiend naar rechts, best apart !
Opgelegde indexen met datumvenster op de 6 met dezelfde achtergrond dial en index kleuren maken het helemaal af.
De hommage Spirit Zulu Time heeft uiteraard net zoals de meeste modellen Sapphire glas en draait het GMT uurwerk met Seiko NH34
Horlogeband is 316L massief roestvrij staal geborsteld en voelt echt heerlijk aangenaam om je pols. Nieuwe Fly verstelbare sluiting is een zeer grote aanwinst en prettig om te gebruiken tijdens temperatuur schommelingen in je lichaam.
Volgens mij is dat best normaal bij een GMT, ik heb er geen waar het niet zo is in ieder geval.
En inderdaad, wat een horloges produceren ze daar voor weinig he? Heb er ook een aantal en sta er telkens weer van te kijken hoe goed ze zijn voor de prijs.
Imho is het “meesterwerk” verricht door de originele ontwerper en niet door een imitator en dat staat voor mij los van of iets goed gemaakt is of niet…
Dan verschillen we duidelijk van mening.
Met meesterlijk nagemaakt kan ik nog wel leven maar om een imitatie een meesterwerk te noemen gaat mij te ver…
Niks mis mee dat we van mening verschillen anders zou het leven erg saai zijn als iedereen dezelfde mening zou hebben.
San Martin levert meesterwerk op Hommage gebied om met hun eigen hexagon logo, met het gebruik van zeer hoge kwaliteit grondstoffen prachtige horloges te vervaardigen die heel dichtbij komen van duurdere merken.
Longines maakt ook prachtige kwaliteit horloges maar wel 10 x duurder, het is ook niet gek dat er zo’n verschil qua prijs is, reklame van magazin bladen, commercials op tv, billboards die je tegenkomt moet ook ergens van betaald worden.
Elementen gebruiken vind ik een heel andere tak van sport dan schaamteloos kopiëren. Of ga je nu het verschil van kleur van de GMT-wijzer benoemen? Als je er volgens jou duidelijk verschil in zit moeten we ook stoppen met een hommage te noemen.
Aan TS: veel plezier met je horloge! Geniet ervan!