NA San Martin hommage Spirit Zulu Time

Juist​:wink::+1:t4:

Damascus-materialen, Sapphire crystal, AR coating, C3 en BGW9 lume markeringen, bij sommige modellen marmeren en emaille wijzerplaten.

Fat zijn afgewerkte producten, geen grondstoffen. Het afgewerkte product spreekt voor zich, maar de grondstoffen zijn spijtig genoeg niet zo transparant.
Voor die prijs worden er binnenwegen genomen. Dat kan niet anders. Ofwel bespaar je op arbeid, op kwaliteit van grondstoffen of op graad van verfijning. Er kunnen nadien nog een paar percent en afgepitst worden door te besparen op marketing, maar het grootste deel daarvan zot toch in het gebruiken van minder traceerbaar grondstoffen en zeer goedkope arbeid.
Ik heb er ook één, draag hem bijna elke dag, dus ik wijs zeker niet met de vinger naar jou. Maar ik Ik ook niet naïef zijn en zeggen dat het gewoon een Rolex is die niet aan marketing hoeft te doen, en daarom zoveel 30x goedkoper is.
Daartegenover staat wel dat een Rolex (en degelijke) natuurlijk wel meer geld kosten dat de som van deze onderdelen. Maar geld verdienen is natuurlijk niet verkeerd. Geld verdienen is ook de reden waarom Dan Martin en andere gelijkaardige merken hun horloges maken, dat doen ze niet om mensen zoals mij blij te maken met een goedkoop horloge, en hun kinderen eten te geven met mijn dankbaarheid…

Ben geen expert in staal kwaliteiten, maar wat kost de beste kwaliteit in een horloge? Is toch maar enkele euro s voor die hoeveelheid? De afwerking is volkomen in orde, en als het op de band aankomt soms zelfs superieur.
Arbeid, daar zit meer marge in, zeker als het “Swiss made” is , maar dat een San Martin “hommage” soms maar enkele procenten kost van het origineel is alleen maar te verklaren door… :scream: Verlicht mij

1 like

Proficiat met deze mooie San Martin :ok_hand: Heb er een en ja een geweldige prijs -kwaliteit verhouding ! :+1:

1 like

En zo is het leuke klokken voor weinig geld.

Omgeruild voor een San Martin?

2 likes

Ik ben ook zeker geen expert. Maar om een zo goedkoop mogelijk Product op de markt te brengen met zo veel mogelijk winst, zijn een paar euro’s per unit aan grondstoffen zeker kosten die bespaard zullen worden.
De prijs wordt nog lager als je geen Conflictvrije ertsen vereist, en dus ook geen controle hierop moet betalen. Als je deze ertsen dan verfijnt op een correcte manier bekom je nog steeds geschikt staal uit grondstoffen waar andere merken zich niet aan kunnen verbranden.
Net hetzelfde met arbeid. Natuurlijk wordt er ondertussen veel in Azië gemaakt van de bekende Zwitserse merken, maar die kunnen zich toch minder dubieuze arbeid veroorloven.
De marge winst per horloge is bij dure merken natuurlijk groter dan bij hommagemerken, maar hier zit wel een substantiële kost die gaat naar dure ontwerpers, techniekers en marketing, waar hommagemerken dan weer van mee profiteren. Het iconische design van bijvoorbeeld een Submariner (welke anders🤣) en de vertegenwoordiging daarvan in films, reclame, de polsen van bekende, stoere mannen,… Kost ook echt miljoen. Op die faam kan een hommagemerk gewoon meevaren, zonder ook maar één euro uit te geven. En dat levert op, anders zou het niet gebeuren.
Natuurlijk onderzoeken grote merken hoe hog de prijs kan zijn van hun luxe producten zonder dat hier veel kopers voor afhaken. Hoe hoger de prijs, hoe meer mensen ook kunnen afhaken zonder verlies te lijden.
Ik probeer zeker geen kans te breken voor luxe merken, ik bezit er zelf geen enkele. Die doen ook dubieuze zaken en geven ook vooral om winst. Gelukkig zijn er meestal een paar gepassioneerde mensen aan boord die daar gebruik van kunnen maken en de boel vooruit duwen. Maar ik wil ook niet naïef zijn en denken dat de spullen die ik koop geen oorsprong en gevolgen hebben.

Ben ook geen staal expert maar weet wel zeker dat China de grootste staalproducent van de wereld is. Ze staan al jaren op plek 1

Perfekt bestaat niet! Dat is iets waar naar we streven te vinden, bestaat niet!

Zelfs de topmerken laten hier en daar wel eens een steekje vallen!

2 likes

:joy::+1:t4:

1 like

Ook een San Martin gekocht.
Absoluut niet origineel maar wel een prachtig en mooi afgewerkt horloge voor weinig geld.

En met de lume is ook al weinig mis.

2 likes

Dat zijn geen grondstoffen. Dat zijn producten uit grondstoffen.

1 like

Dag Jack,

Wat een prachtige horloge he !
Hij staat je erg goed😉
Heel veel draagplezier gewenst.
Welcome to the San Martin Club🙂

Ik had gezien op de site dat deze ook iets kleiner is dan de Longines, erg gaaf.

Ik ben overtuigd. Na het vergelijken van de foto’s van de Longines met die van de San Martin kan je inderdaad stellen dan San Martin een meesterwerk heeft verricht.

Bedankt!

Ik was aangenaam verrast door de “looks” en de zeer nette afwerking van dit merk.

1 like

De specs:

De zeer nette afwerking kan ik mij nog wel voorstellen, maar volgens mij zijn de looks die van de Zulu Spirit Time.

Ik begrijp je heel goed.

Gisteravond📸

Net📸