Goedemiddag! Vorige week maakte ik een topic waarin ik aangaf een Citizen NY0129 Promaster Marine aangeschaft te hebben.
Ik heb hier destijds €299,00 voor afgerekend.
Tot mijn grote verbazing kwam ik een dag nadat ik bij horloge.nl dit horloge besteld had, bij een concurrent van hun hetzelfde horloge voor €239,00 tegen. Natuurlijk een beetje een bummer. Ik heb hierop volgend contact gehad met horloge.nl en gevraagd of hun bereid waren mij te compenseren in ruil voor mijn klandizie. Hier gingen ze mee akkoord. Van het verschil van €60,00 hebben ze mij de helft terug uitbetaald, namelijk €30,00. Hun reden hiervoor was dat hun 1 extra jaar garantie aanbieden bovenop de 2 jaar fabrieksgarantie waardoor de volledige €60,00 compenseren voor hun niet te realiseren was.
Hoewel ik hiermee akkoord gegaan was, was ik inmiddels wat skeptisch en vroeg ik me af of er eventueel elders een ander leuk horloge te vinden was. Tot slot ben ik gaan kijken naar San Martin, een merk wat voor mij eerder altijd redelijk onbetaalbaar was (ik ben immers een super budget verzamelaar en heb tot nu toe enkel via AliExpress enkele super goedkope horloges gekocht).
Al snel kwam ik uit bij San Martin Europe, een Europese verkoper (en belangrijker: verzender) van het San Martin merk. Omdat hun producten binnen de EU verzonden worden (uit Duitsland) worden er geen BTW of invoerkosten gevraagd voor of tijdens het leveren. Daarnaast leveren hun een stuk sneller als het direct bestellen via AliExpress vanuit de fabriek van San Martin. Ik hoopte tevens ook een betere garantie te hebben, gezien San Martin via AliExpress blijkt geen fantastische after sales service te bieden.
Voor mij was het duidelijk: ik wilde graag een San Martin halen voor dezelfde prijs - of minder - als de €269,00 die ik betaald had voor de Citizen die ik hierboven benoemde. Uiteindelijk ben ik gekomen op de San Martin SN0129-G-D, de duiker variant van de anderzijds GADA San Martin SN0129. Ik heb er maar liefst €273,00 voor betaald en ben nooit zo blij geweest met de lume, afwerking, leesbaarheid en dial van een horloge. Werkelijk spectaculair wat je voor deze prijs kan krijgen, vooral ten opzichte van wat ik voorheen gekocht heb.
Een wat langdradig verhaal van mijn aankoop avontuur van een (relatief aan andere merken) meer budget vriendelijk horloge. Dank voor het lezen!
Is inderdaad een ietswat bijzondere kleurencombinatie maar het past goed naar mijn mening. Een emaille dial en een saffierglas bezel insert die volledig met BGW-X1 (is dat niet gewoon BGW9?) gelumed is.
Hij is leuk! En aan de kwaliteit hoef je inderdaad niet te twijfelen bij San Martin.
Ook fijn dat dit een eigen ontwerp is, daar onderscheiden ze zich steeds meer mee.
Ik heb de bestelling bij horloge.nl geannuleerd en kort daarna herinnerde ik me dat ik nog geen San Martin horloge in de collectie had. Toch altijd wel een San Martin gewild en die hebben toch wel wat fijnere afwerking dan Citizen wat ik lees.
Je had natuurlijk van tevoren al onderzoek kunnen doen. Als ik op NY0129 krijg ik meteen het resultaat van Lucas divestore te zien. Om daar dan moeilijk over te doen bij een andere winkel vind ik niet zo netjes. Als het nou de dag erna bij dezelfde winkel was had je een punt.