NA: Santos de Cartier, een waardig Reverso alternatief

Ik zit al tijden te kijken naar een JLC Reverso. Ik heb ze al een paar keer in persoon mogen bewonderen en ik vind ze werkelijk prachtig, maar om de pols ben ik niet overtuigd. Ze zijn misschien net wat te streng qua look… geen hacking op het uurwerk… nog een horloge erbij op leer… twijfels twijfels.

Op een gegeven moment is zo de Cartier Santos weer op de radar gekomen. Zou dit een waardige vervanger kunnen zijn om mijn Reverso onrust te kalmeren? (De titel en het topic verraden het natuurlijk al)
Een hoogwaardige stalen band die geen oyster is, vierkant genoeg om niet rond te zijn en ook een tijdloze klassieker. Dat zijn genoeg vinkjes om toch eens te gaan passen.

Ik heb vorige maand een verzoekje geplaatst bij de lokale AD en ik kreeg bericht dat hij binnen was. Toen ik hem omdeed vanmorgen was ik gelijk verkocht! Ik had wat schrik dat hij te klein ging uitvallen, maar niets was minder waar. Wat een comfort! 35mm breed en 8,83mm dik en dat voel je :slight_smile:

Ik heb mijn koffie uitgedronken en de Santos gelijk meegenomen. Het is een horloge die zeker jullie aandacht verdient, vandaar dat ik snel wat foto’s genomen heb. Hij is verrassend casual en ergens voelt het als een guilty pleasure. Dat steentje in de kroon en de Cartier naam zullen daar vast wat mee te maken hebben :wink:

Ik kan iedereen aanraden om eens eentje om te doen alleszins! Er is geen merk die zo goed wegkomt met Romeinse cijfers als Cartier. Zie maar eens wat een plaatje :sunglasses:

De kast is echt een feest met die bolling, de geborstelde vlakken en dan een mooie bevel erop:

Een paar wristshots!

Classic Cartier!

Bedankt voor het lezen! :v:

177 likes

Mooi man!:heart_eyes::ok_hand:

2 likes

Prachtige Cartier… Dit is zonder meer een episch horloge.
Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig, gefeliciteerd!

1 like

Kijk, mooi hoor! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtig. Draag hem in gezondheid

1 like

Schitterend! Veel draagplezier!

1 like

Heerlijke aanwinst!

1 like

Gaaf horloge! Je ziet ze steeds meer en ook wel begrijpelijk waarom. Staat ook nog op mijn lijstje…

Heb je ook zo’n verwisselbare strap? Dat je hem makkelijk kan switchen met een leren band?

Dank! :pray:

Dat is ook een manier om het uit te drukken :smiley:

2 likes

Ik denk dat er nog meer horlogemerken aandacht gaan krijgen als de Rolex schaarste aanhoudt. Des te beter zo :slight_smile:

Er zit inderdaad een extra lichtbruine leren band bij met vouwsluiting. Die zit nog mooi in de verpakking, ik haal 'm later wel eens boven. Ik heb deze vooral gekocht voor de combi met de stalen band, maar het is leuk dat het erbij zit.

1 like

Staat je top!!

1 like

Erg mooi. Geniet er van!

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Bijzonder classy en stijlvol :ok_hand:t3:

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Ik snap de keuze en twijfel tussen deze en reverso. Hier ook de keuze gemaakt, maar de andere kant dan. Puur omdat ik met 18,5cm toch net wat twijfelde over de 35,xx mm

Ik vrees dat t gewoon uitstel is, zal voor jou ook wel gelden met de reverso? Wieweet.

Santos ook gepast en inderdaad, ticks all the boxes.

Gefeliciteerd, topkeuze!

Mooie flieger hoor

2 likes

Mooie “classic” aanwinst veel draag plezier :upside_down_face:

1 like

Dank! :smiley:

1 like

En deze versie is, met de stalen band in deze maat, toch ook nog eens 100m waterdicht, als ik me dat goed herinner. De Dumonts zijn allemaal 30m. Dus is het met recht ook een sporthorloge. Ik vind het geweldig. Gefeliciteerd met het horloge man. Supertof.

1 like