NA schroevendraaiers: tussen Bergeon en El Cheapo in

Voor iedereen die hetzelfde had als ik: op zoek naar een goed setje schroevendraaiers, maar het hoeft niet een heel leven mee te gaan.

Het mooiste wat je kunt halen is natuurlijk een Bergeon setje in een mooie platte (houten) doos. Maar omdat dit ongeveer 6x duurder is dan ik eraan wilde uitgeven ben ik op zoek gegaan naar wat anders. En je wordt bijna doodgegooid met setjes van 10 euro op de bekende koopsites, maar aangezien een schroevendraaier vaker dan één keer gebruikt moet kunnen worden viel ook dit af.

Na wat desk research kwam ik tot de Beco 7 delige schroevendraaier set, ongeveer 40 of 50 euronies. Verkrijgbaar met zo’n ronde houder, maar óók met een plat doosje. En dat is handig voor mij om in een kast te leggen waar ik het een keer per kwartaal uit kan halen (niet vaak dus, en daarom geen houder die altijd in het zicht zou staan bij mij). De set komt inclusief reserve bitjes, en die ga je ook wel nodig hebben. De volgende maten zitten erin: 0,6, 0,8, 1,0, 1,2, 1,4, 1,6 en 2,0 mm.

De kwaliteit van de set is erg oké voor het geld. Ik heb zelf beperkt ervaring met Bergeon, gezien en vastgehouden maar nooit in bezit gehad. Maar ik zou de Beco kwaliteit willen omschrijven als véél beter dan een cheapo setje, maar ook merkbaar minder dan een Bergeon. Precies prima dus :grin:

Als je goed naar de overzichtsfoto kijkt zie je dat één schroevendraaier al slijtage vertoont, dat is door een paar schakels te wisselen. Ik denk dat een bitje daarom ongeveer 5 tot 10 ‘wissels’ meegaat.

Genoeg gepraat, hierbij een paar foto’s.

Linkje naar Amazon

36 likes

Er kunnen altijd nog Bergeon bitjes in, maar voor die paar keer per jaar: Who cares… :+1:

1 like

Mooi setje. En een mooie prijs.

1 like

Ja goeie tip! :+1:t2:

1 like

Dat is inderdaad een mooi setjes voor een nette prijs. Bovendien goeie recensies.
Ik heb een setje besteld :wink:

1 like

Prima set, heb hem zelf ook!:grin::+1:

2 likes

Bedankt voor je review :ok_hand:

1 like

Het is een Duitse firma. Maar die laten het wellicht ook elders produceren.

Als er niet opstaat “made in Germany” dan komt het vast ergens anders vandaan :grin:.
Desalniettemin heb ik een setje besteld.

Geen idee eigenlijk… Zal straks eens kijken!

Het zal wel op de plastic verpakking hebben gestaan denk ik, want op het spul zelf staat helemaal niets. De website zegt “Made in Europe”.

Mooie tip deze set!

Bij Amazon in Duitsland nog € 3,54 goedkoper incl verzending, maar dan iets meer geduld.

1 like

Vaak zijn ze sneller dan in NL.

1 like

Ik heb ook prima ervaring met Beco spul. Al jaren dit basis setje in gebruik. Voor all round banden wisselen, metalen banden inkorten en deksel verwijderen werkt het prima voor een redelijke prijs. Wel een Bergeon 6767 er bij gekocht. Net even wat fijner en dunner bij horloges waar het wat lastiger gaat. :blush:

4 likes

Mooie set dit Jan! Dus Beco gaat kwalitatief wel een tijdje mee :+1:t2:

1 like

Toevallig vandaag dit ook tegengekomen op Amazon. Nog niet besteld omdat ik twijfelde over de kwaliteit, wel ander Bergeon stuff oa. 6767 en de 8 ball! :blush:
Tnx voor het topic, mss toch ook doen dan…

1 like

@DionJ Hoe bevallen deze inmiddels?
Ik overweeg sterk ook een setje aan te schaffen :slight_smile:

1 like

Goed! Slijtage valt mee, kwaliteit is prima. En wat iemand anders al zei je kan altijd nog Bergeon reservekoppen kopen als deze versleten zijn.

1 like

Wellicht is dit topic ook nog interessant voor je. Dan zie je ook een beetje het verschil tussen de standaard V schroevendraaiers en een T-fit.
Als je eenmaal met een T-fit schroevendraaier hebt gewerkt wil je niet meer anders. :ok_hand:

2 likes

Dan zal je er ook een goede (en helaas dure) slijp tool bij moeten kopen. Anders heb je er maar een korte tijd wat aan.

2 likes