NA: Seagull 1963

Zo’n 10 jaar geleden hadden we hier regelmatig ‘inkoopacties’ waarbij verzendkosten vanuit ver weg gedeeld werden en leden de distributie in Nederland regelden. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij doen we dat niet zo vaak meer tegenwoordig.

Enfin, zo was er in, 2007 een inkoopactie voor de toen nieuw ge reissuede Seagull 1963 (Inkoop acktie seagull 1963). Hoewel ik het een (technisch) erg mooi horloge vond, was ik er destijds van overtuigd dat horloges onder de 42mm niet serieus genomen konden worden, dus deed ik niet mee.

Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is maar inmiddels ben ik drastisch van mening veranderd, en vind ik dat een normaal herenhorloge max. 42mm mag zijn :slight_smile:

Gelukkig is de Seagull nog gemakkelijk verkrijgbaar, en heb ik bijna 10 jaar na dato alsnog een 1963 om de pols.

Groeten,

Stefan

30 likes

Gefeliciteerd, Stefan, een van je betere aankopen :+1: Geniet er van :grinning:

2 likes

Gefeliciteerd,fijn klokje.

1 like

Gefeliciteerd, heb hem zelf ook (de 37 mm versie) recent een dramaatje meegemaakt, maar is weer goed gekomen gelukkig. Mijn favoriete grab and go horloge. Geniet ervan!

1 like

Blijft een topding, ultieme natoswapper

1 like

Gefeliciteerd Stefan!
Heeeel mooi!
Staat op nr. 1 op de lijst. Ga zondag naar China maar heb al gehoord dat ze beter hier te krijgen zijn.
Nou ja… krijgen…
En net als met auto’s: als je eenmaal de keuze hebt gemaakt, zie je ze overal
Geniet er van !
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht ?
Btw, ik ga voor de 38mm

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Blijft leuk en deze band staat er goed bij.

1 like

Toch een echte forumlieveling :wink:

Hier ook de 37 mm aanwezig.

Veel plezier ermee!

1 like

Is een topper. Geniet er van. Doe ik ook :+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd, mooi horloge. Heb er ook eentje, maar is haast een must.

De combi met de band is wel nog even wennen. :wink:

2 likes

Mooi! staat bij mij ook op de verlanglijst.

1 like

Leuk ding! Ik zou voor de 38mm gaan.

1 like

Dankje, dit is de 37/38mm versie (ik heb de schuifmaat er nog niet bijgepakt). Ik heb hem besteld via Watchunique.com

Erg tevreden over trouwens: Toen ik het horloge uitpakte zag ik stof maar ook grotere deeltjes onder het glas (een haar, en iets wat op een huidschilfer leek). Mailtje naar watchunique.com werd binnen een uur geantwoord, horloge opgestuurd en een weekje later had ik het weer terug in huis met een ‘schone’ wijzerplaat. Ik ben dan wel blij dat het horloge niet op en neer naar Hong Kong heeft gemoeten.

Groeten,

Stefan

2 likes

Mooi hoor! Begin hem steeds mooier te vinden.
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Veel draag-genot met deze appetijtelijke aanwinst!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Dankje! Deze nato werd verkocht als ‘vintage leather’ maar het is meer een hele zachte soort leer, bijna suede. Ik vind het zelf ook erg mooi.

Ik heb er trouwens per ongeluk 2 besteld, als je hem zelf ook graag wilt (18mm) PM me!

Wel he? Het valt me wel op dat de lugafstand niet precies 18mm is, meer 17,5mm denk ik. Op de foto’s zie je ook dat de band nét te breed is.

Mooi, en zeker apart. Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Mooi horloge hoor, geniet ervan. Maar naar mijn mening kan een groter horloge ook mooi zijn. Het ligt er ook aan wat voor pols je hebt. Sommige preferen 38/39 mm, maar dat zou bij mij niet staan. Net of je een vrouwenhorloge om hebt, maar bij anderen kan het wel staan natuurlijk, maar die hebben dan waarschijnlijk ook van die tedere vrouwenpolsjes :-).

1 like