NA Seagull 1963

Alles kan natuurlijk kapot :slight_smile:

Ter info:

de criteria voor wat wél en niet een gecertificeerd duikershorloge is, zijn internationaal vastgelegd onder de ISO 6425 norm. Dat zijn verschillende criteria, Voor wat betreft de waterdichtheid is dat minimaal 100 meter (daar kijken veel mensen van op, omdat er algemeen wordt gedacht dat een écht duikershorloge minstens vanaf 200 meter waterdichtheid pas begint)

Verder moet een echt duikershorloge onder die norm ook schokbestendig zijn (ISO 1413) en antimagnetisch zijn (ISO 764) . Daarnaast zijn er nog een aantal andere eisen, minder relevant voor dit topic.

M.a.w. een gewoon ‘water resistant’ horloge gaat het vanaf de duikplank denkelijk niet redden, maar een duikershorloge zou het normaal gesproken wél moeten kunnen hebben.

2 likes

Lekker met je pantoffels aan op het balkon om half twaalf? Fijne vakantie :slight_smile:

Ik ben zelf ook laat met de aanschaf van een 1963. 100% met je eens trouwens, echt een must have.

Groeten,

Stefan

4 likes

Ja maandag weer beginnen. Kan ik zien hoe hij onder een pak staat. :disappointed_relieved:

Heb hem sinds binnenkomtst nog continu gedragen.

1 like

Ik heb er zojuist een binnengekregen via Poljot24! Nog mooier in het echt. Maar als ik hem (zachtjes) schud of kantel hoor ik een tikje en ik voel het ook. Met name als ik hem met de achterkant omhoog houd.

Ik heb inmiddels ook gezien hoe het komt: het wijzerplaatje (dial) zit lichtjes los. Lijkt me niet de bedoeling toch al kan het misschien geen kwaad.

Ik heb Poljot24 al even gemaild maar… herkenbaar? Adviseren jullie een vervangend exemplaar te vragen? Hoor het graag want ben er niet gerust op!

(Ps: ik ben nieuw en zal me komende dagen nog eens netjes voorstellen hoor, maar wilde hier niet mee wachten)

Komt die van mij ook weg, en meer klokken. Julian Kampmann kennende wordt dit keurig opgelost :ok_hand:

1 like

Waarom bij een buitenlandse leverancier gekocht? In Nederland is hij bijna 1/3 goedkoper. Terugsturen en geld terug vragen en dan gewoon bij Watchunique bestellen.

1 like

Scheelt minder hoor, bij watchunique €219 met het leren bandje, +30 voor de doorzichtige achterkant, komt op €249 excl verzendkosten. Bij Poljot €25 meer maar heb je naast de leren band ook 2 NATO’s, de achterkant is zonder rode bedrukking en ik las (hier) goede dingen over Poljot24. Ik zag verder niet echt dat watchunique Nederlands was (las het later maar site is niet in Nederlands)… vandaar.

Even kijken hoe Poljot24 reageert, reactie van @M_Singer geeft iig wat vertrouwen.

Je moet ook geen leren bandje nemen. Gewoon de nato en dan zelf een mooie band kopen voor 30 euro of minder.

1 like

Dank voor je advies, misschien goed voor een volgende keer. Had redelijk onderzoek gedaan en voelt nog steeds als een weloverwogen keuze, maar voor mij het duurste horloge tot nu toe dus toch even spannend. Eerst maar hun reactie afwachten (bijv. vervanging of geld terug en naar watchunique).

1 like