NA seagull 1963

Groot gelijk, die heb ik ook gehad en is elders op het forum nog aanwezig. absoluut een mooie klok! :slightly_smiling_face:

Klopt, die van mij kwam er ook weg. Kreeg er ook nog 2 bandjes extra bij trouwens.

Buiten Chinees (en uiteraard Russisch) verkoopt ie toch ook Duits (Alexander Shorokhoff, Hartig, Poljot International, vintage Glashütte GUB) en Luch uit Wit-Rusland (jaja :rofl:)

Ja maar dat is met acryl glas niet de saffier versie… open case back is nog eens € 30 erbij… en verzending is nog eens € 16,34 dus € 235,34 t.o.v. € 289 (verzonden) voor de saffier versie (en met de zekerheid van service indien een probleem achteraf).

2 likes

Mooi horloge, ik heb er ook al dikwijls naar gekeken en wie weet komt het er ooit wel…

Veel draag en kijk plezier met je nieuwe aanwinst!!!

1 like

Klopt. Het is de originele versie zonder saffier en open case back. Wat betreft garantie, het wordt geleverd door een NL bedrijf dus gewoon 2 jaar garantie.

Niet veel ervaring met dit bedrijf maar de laatste in 2017 was positief.

Je kan hem proberen als je je inschrijft:

2 likes

Mooie aankoop @anon53002072EV Veel draagplezier toegewenst!

1 like

Idd.
2x nato . Een zwarte en de originele plus 1x leer naar kleur keuze.

2 likes

7 likes

Blijft een mooi horloge! En zo te zien niet te groot voor jouw pols, zo te zien staat het horloge je zeer goed!

1 like

Prachtig. Ook bij mij kriebelt het iedere keer als ik hem zie. Vind hem persoonlijk te klein. Zou hem graag in 42 mm willen hebben maat dan zijn ze er volgens mij enkele in de witte en zwarte (panda) kleuren.

Nee hoor :grinning:
Alleen sommigen vinden de verhoudingen niet meer kloppen.

https://www.poljot24.de/en/7005.html

1 like

Hepumsellufook,fijn horloge :+1:t2:
IMG_3740

6 likes

Mooi horloge, de 1963 :+1:

Heb zelf deze:

Vind wel dat saffier, door de ring er omheen, het horloge een andere “smoel” geeft.
Heeft iemand wel eens een saffierglas gezien dat dezelfde vorm heeft als het plexi?

6 likes

Idd,vind zelf de plexiglas versie mooier

1 like

Ja als je goed kijkt idd mooier. Maar echt alleen als je vergelijkt… thuis of om de pols zonder vergelijking is het geweldig mooi.

Daarnaast vind ik het stukje gebuikersgemak dat saffier geeft erg belangrijk . Ik zelf zou nooit een horloge op plexi aanschaffen.

3 likes

Erg mooi, en deze hikt wat mij betreft tegen een iconische status aan.
Veel draagplezier gewenst!

2 likes

Ik heb meerdere vintage horloges met plexi,is goed netjes te houden,veel mensen zijn bang voor krassen maar die poets je er met het grootste gemak weer uit.

1 like

De keuze was tussen deze forumlieving en de EMG.
Allebei zou teveel overlap zijn.
Maar schitterend dat jaren 60 Chinees.
Snap heel goed waarom mensen voor dit horloge vallen.

1 like

Hier zit ik inmiddels ook naar te kijken, heel mooi!!!

1 like

Bij de speedy komt t IMHO redelijk in de buurt. Je blijft alleen de witte rand houden, die je van voren ziet, en de minder geleidelijk bolling vh glas.

Zie jij welke welke is :wink:

Shhh… niet verklappen!

Het antwoord kun je hier zelf vinden, inclusief een close up waar je verschil in bolling kunt zien.

2 likes