NA: Seamaster 300 165.024

In de 165.024 versie zit een vintage omega 552 movement (net als bij een originele vintage seamaster 300) en bij een 166.024 (date) wordt net als het origineel een 565 movement gebruikt.
Ik Heb hem nog niet getimed maar hij lijkt redelijk netjes te lopen.
@PeterLC heeft een watchco van een mede forumlid onderhouden en kan wellicht meer over de nauwkeurigheid zeggen.

Ik heb uitgezocht wat een WatchCo SM300 is.

Als ik het goed begrepen heb, zijn, of waren, alle onderdelen van het horloge, behalve het loopwerk, bij Omega te bestellen als service onderdelen. Hierdoor is het mogelijk om een vrijwel nieuwe SM300 uit 1970 te bouwen.
Waarom zou je dat niet willen? Vanwege het feit dat ie dan niet echt is? Ironisch genoeg zijn de duurste SM300’s op Chrono24 allemaal zwaar aangevreten; dan heb ik liever een nieuwe!

Als ik dit eerder had geweten, had ik zelf onlangs niet de nieuwste 300M gekocht, maar deze! Het is voor mij de beste NA van het jaar zover. Zeer gefeliciteerd!

3 likes

Omega Seamaster 300
€ 7.602

Ik zeg WatchCo is helemaal niet zo verkeerd :wink:

2 likes

WOW wat een gaaf ding, gefeliciteerd!!! Draag het in goede gezondheid en dat we maar veel foto’s zien van deze beauty!

1 like

Dat ligt helemaal aan de 565 in kwestie… Zit altijd slijtage op, en die kan echt meewegen in het eindresultaat. Ook met een nieuwe opwindveer…

1 like

Zit er nog verschil in de betrouwbaarheid van de 552 en 565?

Betrouwbaarheid - een mechanisch horloge loopt altijd wel, zeker een oude Omega. :wink: Nieuwe opwindveer is essentieel, en volledige service. Dan weet je wat je hebt.

De tiretteveren van deze series (1 per uurwerk) gaan wel 's stuk. Dan klikt de kroon niet voelbaar bij het uittrekken. Zijn altijd stevige uitgaven (rond de 7 tientjes al gauw) op eBay, en vaak ook niet nieuw.

1 like


4 likes

Gave mesh bracelet. Waar komt deze vandaan?

1 like

Is van Omega zelf. Toendertijd gekocht bij WatchCo, samen met het horloge.

1 like

En je draagt hem te weinig! (Ik zoek er nog een, hint hint😂)

1 like

Wow. Waarom kende ik deze nog niet? Direct naar bovenaan de verlanglijst.

1 like

Gefeliciteerd!

5 likes

Mooi! Die bracelet staat hier ook hoog op de wishlist!:heart_eyes:

1 like

Mooie nieuwe aanwinst hoor!
Gefeliciteerd.

1 like

Prachtig horloge! Moest meteen denken aan mijn oude.
Die nu in de etalage staat bij Awco voorde liefhebber : )
Zou bijna spijt krijgen …

5 likes

Opvallend hoe veel positieve reacties ik heb mogen ontvangen op deze Watchco! Bij mijn zoekertje meteen wat discussie en meningen over fake zijn of niet van een watchco.
Dank jullie allemaal voor de positieve reacties.

Het horloge ligt nu bij Koen voor wat liefde en @sam heeft me aan een 1171 bracelet kunnen helpen.
Ik kan niet wachten tot ik mijn seamaster weer terug (en op staal) om de pols heb!

2 likes

Ben vanuit de Omega only hier gekomen. Dank voor de doorverwijzing. Mooi ding. Laat die puristen maar lullen. Ik vind die Watchco versie gewoon ook mooi. Zoals je het niet als investering maar als hobby ziet lekker doen zou ik zeggen. Erg geinig met die nieuw band.

1 like

Is er iemand die weet of de 1380 mesh band nog te koop is bij Omega en wat eventueel de prijs is,kan ze zelf alleen op Ebay en Chrono vinden?

1 like

Is gewoon nog bij de AD te koop. Was 430 euro (nu volgens mij 460).
Bij de AD over het algemeen goedkoper dan gebruikt…
@horloge24 kan hem waarschijnlijk wel leveren.

2 likes