NA: Seamaster 300 165.024

Al jaren ben ik erg gecharmeerd van de sword hands van de military Sub en de Vintage Seamaster 300.
Dat de MilSub er nooit gekomen is is makkelijk te verklaren door de prijs. De omega is een stuk berijkbaarder maar voor de prijs van een Seamaster was ook zo veel ander moois te koop dat het er nooit van gekomen is.

Een half jaartje geleden besloot ik om de hele verzameling horloges af te bouwen en mijn geld aan andere leuke dingen voor de familie te besteden. Als enige horloge en beater bleef er een Breitling Superocean chrono. Zeker geen straf om dagelijks te dragen maar het gaf geen rust.

Een week geleden heb ik de knoop doorgehakt en besloten de Breitling te verkopen en op jacht te gaan naar iets anders. De liquide middelen waren weer enigszins aangevuld dus er kon nog een beetje centjes bij de opbrengst van de Breitling om iets mooiers te kopen.

Een vintage uitstraling en een duiker sprak me wel aan bij het zoeken van een nieuw horloge. Maar zonder de zorgen van een hele dure vintage. Het horloge gaat immers vrijwel dagelijks gedragen worden.
Omdat Tudor me altijd erg aangesproken heeft was een BB58 een voor de hand liggende optie die me erg aanspreekt. En ook een Pelagos blijf ik enorm gaaf vinden, maar die heeft nou niet bepaalt een vintage uitstraling. Eigenlijk moest er gewoon Plexi komen.

En toen dacht ik aan de Watchco versie van de Seamaster 300. Geen allemansvriend door een samenraapsel van serviceonderdelen icm een vintage uurwerk maar zeker ook geen nepper. Voor de rest is de horlogewereld nogal verdeeld in een voor en een tegen kamp vwo Watchco. Naar mijn mening blijft het een horloge uit hoogwaardige Omega onderdelen en het model vind ik in super, en swordhands :smile: !
En model als dit met plexi maken ze niet meer en vwb bang for buck is een Watchco naar mijn mening money well spend, ookal zijn ook deze exemplaren flink in prijs gestegen.
Een Speedy heb ik al gehad en die case droeg fijn en zag er super uit dus de kans was groot dat ik de seamaster case ook erg mooi zou vinden.

Via het forum @schiller een berichtje gestuurd omdat ik zijn Watchco NA op het forum had gelezen en gevraagd of ik zijn exemplaar een keer zou mogen proberen. Dit was zeker mogelijk, maar het zou niet zo ver komen.

Binnen een week had ik namelijk twee potentiële exemplaren gevonden. Er staan er wel meer te koop maar omega heeft de vorm van de servicekasten recent veranderd rond de kroon en het was al snel duidelijk voor me dat ik de oudere kastvorm wilde. Daarmee waren aangeboden ongedragen exemplaren eigenlijk al geen optie meer.

Van de 2 exemplaren werd er 1 aangeboden in de USA. Nou wil het toeval dat ik daar aankomende maanden een paar keer heen moet. De verkoper zou het horloge dan bij een Fedex punt kunnen laten bezorgen, Ondanks het goede gevoel bij horloge en verkoper was de logistiek ingewikkeld en schrok me een beetje af. Daarnaast moest het horloge dan om de pols met de vingers crossed dat de douane controle niet zou volgen.

Het andere exemplaar werd particulier aangeboden in Duitsland maar voor een bedrag dat head only net zo duur was als nieuwe exemplaren incl bracelet.
Uiteindelijk gistermorgen toch maar een mail gestuurd in de stellige verwachting er nooit uit te komen met de verkoper. De communicatie verliep vlot maar de deal bleef toch een tijdje uit en ik had eigenlijk de hoop op een deal al opgegeven toen we er toch uit kwamen en de verkoper ook nog bereid bleek om bij Van der Valk Eindhoven af te spreken. En het mooiste meteen in de avond al!
Snel pinnen en in de auto gesprongen gisteravond dus en het horloge opgehaald.

De verkoper bleek een hele aangename kerel met een voorliefde voor Omega en vooral Speedmasters (hij heeft er 7 incl de 2 speedy tuesday’s). Zijn Seamaster kreeg echter alleen vrijwel geen draagtijd, en dat was het horloge aan te zien.
De originele brush is nog goed te zien en de lijnen zijn nog erg scherp. Tevens was het originele plexiglas ook nog in perfecte staat.

De Seamaster dus maar snel om de pols geslingerd en nu rap op zoek naar een mooie stalen bracelet.
Hierbij zijn de 1171/1,1175 en 1380/237 (shark mesh) de voornaamste opties. Ik ben er nog niet helemaal uit welke het moet worden.

Voor nu maar even genieten van de Seamaster op de Omega Nato die de verkoper bij het horloge leverde.
I love it!

Ow en werkende lume op een seamaster is ook gewoon fijn!!

122 likes

Als je er plaatjes bij doet krijg je een like :sweat_smile: :wink:

1 like

Stukje getikt op de laptop maar fotos op de telefoon, ik had dertig seconden nodig😂

3 likes

Mooi hoor!!

1 like

Echt een heel gaaf horloge! Die Nato staat hem ook gewoon goed! Ik ga eens even google’n…

Geniet er in ieder geval van :sunglasses:

1 like

Wat een supermooi horloge :star_struck:

1 like

Mooi verhaal, veel plezier met deze kanjer :ok_hand::+1:

1 like

Mooie aanwinst, gaaf ding!

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Gaaf, geniet ervan :+1:t2:

1 like

Een hele mooie aankoop! Veel plezier ermee

1 like

image

4 likes

Echt een hele toffe aanwinst! Geniet ervan!

1 like

Ik dus ook, en in het echt nog zo veel gaver dan op de foto!
Plexi is sexy!
Hij geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als mijn (ex)Tudor Sub met plexi op een nato. Door de kastvorm net wat complexer en spannender.
Ik ben heel benieuwd hoe hij op staal is:slight_smile:

2 likes

Prachtige klok! Geniet er van in gezondheid.

1 like

Dat heb je snel gedaan. Mooi dat die binnen is, geniet er van. :+1:t2:

1 like

zal er zeker van gaan genieten… nu nog kiezen wat voor staal er bij moet en dan de jacht op een bracelet, kijken of dat net zo snel kan!

1 like

Ik blijf staren… :drooling_face:

1 like

Persoonlijk vind ik dat de gaafste combi :ok_hand:

1 like

1171, 1175, 1168 of 1380/237 is dan alleen de grote vraag

1 like