NA: Seestern S434

Zeker, het heeft iets lekker zomers

Leuke NA, en een mooi horloge.

1 like

Speciaal even een accountje aangemaakt om hierop te kunnen reageren :sweat_smile:.

Heb je enig idee wat je polsomtrek in cm is? Ik lees namelijk dat hij nét past rondom je polsen op de schakelband. Ik heb zojuist namelijk ook een S434 besteld en heb gevraagd om 2 extra schakels erbij meegeleverd te krijgen. Ik vraag me alleen af of ik die met mijn 20cm polsomtrek nodig ga hebben. Bedankt!

1 like

Welkom op het forum! Veel kijk- en leesplezier en succes met je bankrekening op peil houden.

Ik zit rond 19,5 a 20 cm omtrek. Je hebt die schakels dus misschien niet nodig.

Alvast heel veel plezier met je nieuwe horloge!

1 like

Heel fijn om te horen! Ik heb hoe dan ook 2 extra schakels gevraagd, in de hoop dat ik wat extra ruimte overhoud om het on-the-fly micro adjustment te kunnen gebruiken. Bedankt voor je info, mucho gracias!

1 like

De nada!

1 like

Heb je verder enig beeld over de accuraatheid van het uurwerk (hoeveel + of - seconden het uurwerk per dag draait)? Ik heb gehoord dat het uurwerk vrij gereguleerd is.

Daarnaast, hoe is de fitting van de eindschakels (de aansluitende schakels die aan de case van het horloge sluiten)? Zitten ze redelijk strak aangelijnd?

1 like

Hij loopt behoorlijk precies. De endlinks zijn massief en sluiten straal aan op de kast

Helemaal top! Één laatste vraag voor vandaag (ik ben aardig op dreef, ik wil graag zoveel mogelijk weten :stuck_out_tongue:): houd je met 19,5-20cm aan polsomtrek veel ruimte over voor tijdens de winter/zomer om met het micro adjustment systeem je horlogeband korter of langer te maken? Ik heb natuurlijk de twee extra schakels bijbesteld maar ik ben benieuwd naar hoe strak je eigen klokje zit met jouw polsomtrek. Nogmaals bedankt!

1 like

Zit geïnteresseerd deze NA te lazen tot ik deze zin tegenkom.

Wat the fuck, het is vandaag niet boven nul en niet echt licht geweest dus hoe, wat, wot, wut?
OK juli 2024., dan kan het.
Een behoorlijk verlaat, mooi ding man, veel plezier ervan, dan dus.

1 like

Speciaal voor jou heb ik het horloge uit de kist gehaald en omgedaan.

De micro adjustment heeft een bereik van bijna een hele schakel, verdeeld over vijf klikjes. Ik heb hem nu op één klikje na helemaal ingeschoven. In de zomer heb ik hem op één klikje na helemaal uitgeschoven.

Even voor jouw beeldvorming:

Dit is zoals hij voor mij nu goed zit, dus vier klikjes ingeschoven…

… en dit is als de band helemaal uitgeschoven is. Best nog wat ruimte dus.

Hier kun je zien dat de solid endlinks strak aansluiten op de kast. Het is ook best een gepriegel om de band terug te plaatsen als je hem eens gewisseld hebt.

Voor wat betreft de nauwkeurigheid heb ik het horloge even bij de watch accuracy meter app gehouden:

-5 seconden per dag, dat is behoorlijk netjes.

Geen enkel probleem, daar is dit forum voor bedoeld, enthousiastelingen die ervaringen delen.

Ik zal hem morgen omdoen zodat ik, als je nog vragen hebt, accuraat kan antwoorden.

1 like

Ziet er prima uit. Best te doen voor niet de hoofdprijs!

1 like

Enorm bedankt voor je zeer inhoudelijke informatie. Ik denk dat ik in elk geval een betere beeldvorming van de S434 heb nu, een beeldvorming die alleen maar positiever word met de dag. Het lijkt erop dat mijn pakketje zojuist is opgehaald door de bezorger in China dus ik hoop 'm voor 6 februari binnen te hebben. Nogmaals bedankt :).

2 likes

Hoelang heeft het trouwens geduurd voor je je pakket aan de deur had? En hoeveel heb je voor eventuele inklaringskosten/invoerkosten betaald?

1 like

Ik heb hem via ome Ali gekocht. Dan zitten de inklaringskosten en de BTW bij de prijs inbegrepen.

Verzenden duurt bij Ali meestal zeven tot tien dagen.

1 like

Met veel interesse gelezen ik dank U zeer vriendelijk :ok_hand:

1 like

Mooi klokkie (excusez

le mot), maar ik heb meer met de S435: platter, hi-beat uurwerk, aparte kroon, top hat saffier… Had ze allebei, maar de S434 toch maar weer geflipt en de S435 gehouden.

1 like

Ziet er enorm goed uit! Ik heb zelf de sunburst blauw besteld. Na veel twijfel tussen de sunburst blauw two-tone en de reguliere sunburst blauw gekozen voor het laatste, nu alleen even wachten op het pakketje.

Ik heb in elk geval veel lovende woorden gehoord over zowel de S434 als de S435 - enorm benieuwd dus!

1 like

Ik heb veel van mijn Chinese vrienden inmiddels de deur uit gedaan, of op de nominatie daartoe staan, maar deze hou ik denk ik wel. Ik ben uiteindelijk niet zo’n fan van goud met staal, dus vandaar die blauwe toch maar weggedaan. Voor het geld kun je je er in elk geval echt geen buil aan vallen.

1 like

Grappig, dit zijn nu net de redenen dat ik juist niet voor de S435 heb gekozen.

Ik heb er ook een aantal geprobeerd. Eigenlijk is alleen deze actief in de collectie gebleven. De rest is verkocht of in de kist met horloges die op de nominatie staan om vervangen te worden.

Ik heb voor deze combi gekozen om het uit te proberen. Als hij niet zou bevallen dan had ik hem verkocht en dezelfde zonder de gouden randjes gekocht. Hij bevalt echter erg goed en het is een blijvertje gebleken.

1 like