Prachtig! Het totale plaatje klopt gewoon, qua kleur, indeling van de wijzerplaat en het “boxed” saffier glas. Echt top! Gaaf wat ze met die gravering in de zijkant van de kast hebben gedaan ook!
Bedankt voor het delen en natuurlijk veel draagplezier!
Cool! Je hebt er eentje! Ik zit op de wip! Hmmmm. Dank voor dit topic.
Kut zeg. Ook mooi. Zou ik best eens willen bekijken.
En die. En die Halios. En die Seiko’s en Yema, ook cool. Het hele rijtje is leuk.
Ik voel waar je vandaan komt, ik loer nog naar de 417 ES, maar Farer lonkt.
Zo noemt Farer dat niet, Henk. Da witte gij ook.
Mooi man. Gefeliciteerd!
Maar, hoe draagt ie nu? Past ie onder een overhemd, hoe is het comfort? De Yema heeft bij mij het veld geruimd omdat ie toch dik was, dus zit ik naar de Moritz te loeren.
Toevallig gisteren voor het eerst eens op de site van het merk zitten neuzen, was er nog niet bekend mee. Deze chrono viel wel op, inderdaad door het wat eigenzinnige en vooral originele kleurgebruik. Ben er nog niet over uit of ik dat reliëf op de zijde echt mooi vind maar het is in elk geval erg gaaf gedaan en geeft een eigen gezicht. Hoe dan ook een lekker ogend geheel. Enjoy
Wat een gruwelijk mooi horloge. Ik vind de niet uniforme speelse elementen en kleuren goed werken!
Hier nog een prachtige shot van de rotor. (Kan ik zelf altijd ook waarderen)
Thanks, ik ben er blij mee. Twijfel is er af en toe over 1 a 2, maar dan besef ik me weer dat ze beide een interessante aanvulling op de verzameling zijn door het verhaal erachter of het uurwerk wat erin zit.
Distinctive harlequin bordered flanks noemt Farer die zijkanten, ze kunnen heel mooi schrijven daar, maar harlequin deed me te veel aan de Efteling denken waar ik vandaag toevallig was
Heel fijn, deze voelt minder chunky dan de SPB147. Dat zal vast met het ontbreken van een duikerbezel te maken hebben waardoor er minder top-gewicht is. Maar de Monopusher is wel hoger natuurlijk, al scheelt dat maar 1.2mm. Onder een manchet gaat net, of net niet.
Prachtig horloge, gefeliciteerd.
Ik gluur ook regelmatig naar een monopusher.
Nog geen keus gemaakt, zag dat ze ook een leuke blauwe hebben… leuk merk ook Farer !
Die kreeg ik niet fatsoenlijk op de foto, de achterkant is een soort fisheye spiegel waardoor je er echt alles in ziet wat er in de omgeving staat. Wel een waanzinnig mooie achterkant trouwens, dat uurwerk is prachtig en de rotor is ook echt een mooi stukje design.
De kast zelf vind ik heel mooi, ook die zijkanten zijn echt tof gedaan. Altijd een risico om te kitsch over te komen, maar hier is het echt geslaagd. De wijzerplaat zelf vind ik iets teveel kleuren door elkaar, maar da’s maar mijn saaie ik die spreekt.
Ook een verbetering is dat ze tegenwoordig een bronzen inlay gebruiken tegen over in hun begin jaren een volledig bronzen kroon.
Leuke horloges die Farer maakt, heb er hier al een paar zien passeren, ga eens naar hun site surfen straks.
Geniet van je Segrave chronograaf, fraaie details, wat een tof ding.