Ja en een stuk subtieler dan je door de macro foto’s van de website zou verwachten, vooral op de pols.
Die kleuren zijn IRL vrij subtiel aanwezig. En ze zijn echt heel goed bij elkaar gekozen vind ik, het groen op mijn foto’s komt niet goed in de buurt van de werkelijke kleur, die is toch meer ‘teal’.
Hee, ik twijfel nog een klein beetje tussen een paar modellen… Kun je wat zeggen over het kwaliteitsgevoel? Hoe is de kroon-actie en de pusher, zit het in jouw ogen allemaal goed in elkaar, goeie QC? Ik hoorde op andere forums dat ze fantastisch zijn, maar hier riep een lid dat de GMT flimsy voelde, dus ik probeer een second opinion te krijgen van iemand die er eentje heeft.
Niks flimsy aan. De pusher is solide en direct en de kroon is de beste van wat ik heb gehad bij horloges. De datumverpringing is stipt en geeft een heel mooie directe klik, alsof er een wapen wordt doorgeladen
De kast is geweldig afgewerkt, de AR (dubbel) aan de binnenkant van het saffier is zeer effectief en de leren band van topkwaliteit.
Ik kan er niets kuts aan ontdekken.
Jij keek geloof ik naar de Moritz, zelf vind ik dan de Bernina cooler als je tussen Farer handwinders kiest. En als je de Moritz, zoals je gister deed, naast de Hanhart 417 ES zet, dan kies ik op looks toch voor de Hanhart.
Hij is mooi!
Wat een leuk merk is Farer toch… Heb stiekum al een paar keer naar de GMT van ze geloerd, maar deze chrono is ook bijzonder geslaagd. Vintage inspired with a twist. Veel (en lang) plezier ervan!
Hmmmm. Ja, mijn vrouw is fan van de Bernina, maar ik weet niet of ik dat rood-witte niet vervelend ga vinden, en ik weet niet of ik het trek dat de bezel een andere teint wit lijkt te hebben dan de wijzerplaat.
Jouw Segrave is übercool, maar ik ben bang voor 14+mm dikte omdat ik dat bij Yema al twee keer afgschoten heb, en de Hanhart is een twijfelaartje vanwege de 49mm l2l lengte en de 21mm lugs.
De Moritz heeft echt de perfecte compacte proporties in mijn hoofd, terwijl optisch inderdaad de Hanhart cooler is. Als die nou eens 40x47x13mm was geweest… Met 20mm lugs… Ziedaar.
Maar dank je wel voor de toevoeging, man, dat stel ik op prijs.
Mijn Lander GMT is ook niks flimsy aan. Alles voelt solide, kroon draait soepel en zonder speling, datum verzetten is inderdaad met een soepele klik en het geheel is prima afgewerkt. Bovendien geeft Farer 5 jaar garantie.
Misschien dat diegene flimsy wat beter kan duiden?
Hee, hij was de enige die ik dat ooit heb horen roepen he? Dus als jullie met z’n allen zeggen dat het product prima is ga ik daar niet meer achteraan.
Met special price only for you my friend? Ik ga het doen.
@Zengineer, het was in dat topic van nieuw field/toolwatch gezocht, en het was @Riepos, die oale flipperaar die hem wat lichtjes vond aanvoelen. Ik ben zo ver dat ik lichte horloges gewoon fijn vind, maar OK.
Beste @InspectorClouseau, wat een prachtig horloge toch! Hoe bevalt het - dagelijkse- draaggemak van deze monopusher? Trekt hij bijvoorbeeld makkelijk krasjes of dergelijke aan? Ik ben benieuwd in hoeverre dit horloge zich leent voor dagelijks dragen en gebruiken in termen van comfort en relatieve robuustheid. Of in ieder geval veelvuldig meerdere dagen achter elkaar dragen. Hartelijke groet!
Die bevalt uitstekend! Krasjes heb ik nog niet, ik ben redelijk voorzichtig en ik probeer zo min mogelijk lomp te doen met een horloge om. De looks zijn geweldig en de Segrave heeft een behoorlijke wist presence. Die aanwezigheid op de pols komt voornamelijk door het krachtige profiel, prachtig scherpe lijnen en voor een deel uit de hoogte van de kast. Die hoogte knabbelt een beetje aan het draagcomfort, maar dat accepteer ik omdat de rest zo vet is.