Na een ruime maand rondneuzen, posten en inmiddels ook kopen op dit mooie forum wordt het wel eens tijd mij voor te stellen. En als je dat kunt combineren met een NA topic is dat helemaal goed!
Mijn naam is Rick, 31 jaar en geboren en getogen in het Westland.
Zeker niet vanaf jongs af aan een horloge enthousiasteling! Natuurlijk had ik al wel horloges: een Pulsar chronograaf en wat horloges van modemerken (oa Emporio Armani en Komono) maar er gingen gerust maanden voorbij dat ik niks om de pols had.
Totdat mn vriendin voor haar verjaardag een nieuw horloge wilde. Je weet hoe dat gaat: je kijkt voor haar maar met een schuin oog kijk je toch ook even voor jezelf. En zo was de eerste interesse weer gewekt!
Daar kwam nog bij dat ik bij toeval de instagrampagina van een oud-collega stuitte die zich op de nodige vintage horloges gestort heeft. Met hem aan de praat geraakt en hij verwees me naar HF… En here we are!
Inmiddels ben ik in het bezit van 2 leuke Russen, een bijzondere Omega Megasonic van mijn opa (zie ook 37 jaar later: Omega Megasonic Chronometer) en sinds afgelopen maandag ook van onderstaande Seiko 5 (SNXS77) overgenomen van @Golf
(fotokwaliteit van mn telefoon helaas wat matig, excuses )
Toen hij voorbij kwam in het blauwe deel was ik direct gecharmeerd van de mooie blauwe sunburst plaat. Afhankelijk van de lichtinval loopt het van bijna zwart tot bijna “Königsblau”, echt heel gaaf. En dat alles voor een alleszins zachte prijs, ik was verkocht.
Afgelopen maandag richting @Golf getogen en het horloge opgehaald. Al doet dit tekort aan de gezellige avond waarin naast horloges vele onderwerpen de revue passeerden.
Na 2 dagen dragen lijkt er van enig tijdsverlies/winst geen sprake. Net met een appje even gecheckt: het horloge loopt op ongeveer +5 seconden (gemiddelde van 5x meten). Zeker niet slecht!
Ik ga nog wel even genieten van dit leuke horloge
Op naar de volgende NA! (voor de oplettende lezer van het grote incoming topic: idd een Christopher Ward C63 Sealander, verwacht begin juli…)