NA Seiko 5 SNK805 sapphire (bandenadvies gevraagd!)

De SNK805 gekocht en domed sapphire in laten plaatsen :slight_smile: mooi dingetje! Ander bandje op gezet, ook leuk, twijfel nog welke beter is maar jullie mogen je voorkeur geven :+1:t2:

Effe tijd goedzetten… okee chill, trek zo de hele kroon en stem eruit :cry:

Rob geappt, zou een kwestie van erin klikken moeten zijn maar ik kan hem zonder weerstand naar binnen schuiven (…) tot de kroon tegen de kast komt. Of ik doe het niet goed, of hij zit binnenin gewoon niet op de goede stand / schroefje niet vast, geen idee. Zou echt slordig zijn maar ik vel nog even geen oordeel.

Foto’s!

Standaard of leren bandje?

12 likes

Mooie aanwinst, maar balen van de kroon. Wordt vast netjes opgelost. Groene band vind ik mooist staan was de eerste reactie…

2 likes

Heej, klinkt als vette pech dit.

Mooi horloge, doet me denken aan een Hamilton.

1 like

Standaard bandje vind ik het mooist .
En zeker pech !!

1 like

Waarschijnlijk een palletje blijven hangen , is niets ernstig ,kan zo weer opgelost worden, groene band is prachtig! :ok_hand:

1 like

Dit heb ik ook gehad met een van mn horloges, is makkelijk te fiksen.

Groene bandje staat beter naar mijn mening.

1 like

Leuk ding. Zou hem op de Standard band dragen.

Oh en ik zou hem laten omruilen ipv zelf repareren…

2 likes

Leuke Seiko voor weinig centen.

Leren bandje staat verrassend goed, en oogt wat stoerder. Lekker afwisselen met het originele bandje.

1 like

Ja die zag ik later ook voorbij komen, zit er behoorlijk naar te loeren sindsdien :joy: lijkt er wel op ja.

Ja waarschijnlijk klusje van 5min… maar

Ik ga er idd zelf niet aan zitten, niet alleen omdat ik het gereedschap niet heb, maar ook omdat het vanuit ‘de winkel’ gewoon goed moet zijn.

Grappig trouwens, meeste vinden originele bandje toch mooier! Is ook een gaaf bandje, ik vind het lichtgroene alleen minder goed passen bij het donkere groen van de dial - misschien mede door de blauwe gloed van de AR coating? Wordt afwisselen denk ik :slight_smile: intussen maar even op mijn andere Seiko 5 gezet.

1 like

Blijven toch echt mooie horloges die 5jes!! :+1::+1:
Succes met je kroon maar dat zal vast helemaal goedkomen!!

1 like

Ik heb nog geen vijfje. Ik wil eigenlijk wat (flink) duurders kopen, en daarna nog weer een maar ooit ben ik klaar en dan ga ik alleen nog maar van die vijfjes kopen, en wel persé van die kleine. Dat meen ik serieus.

1 like

Ik heb dezelfde gekocht, ik ben er nog op aan het wachten. Nu heb ik al een idee hoe hij eruitziet met een domed saffier, en dat ziet er goed uit!

1 like

Thnx! Ja ik vind het prachtig alleen maakt de blauwe gloed wel dat het groen anders oogt

1 like

Dit (de zwarte althans) was mijn eerste automaat. Het is een leuk horloge maar iets klein en misschien een tikkie saai voor mij. Dat heb ik inderdaad opgelost met een Hamilton Khaki, 40mm en een combinatie van geborsteld en gepolijst staal voor wat bling :sunglasses: Als jij de jouwe ooit saai gaat vinden: een SKX wijzerplaat staat er lekker eigenwijs in :smirk:

1 like

Deze vind ik pas gaaf

3 likes

Haha een NA topic waarin de opvolger al besproken wordt.
Vind het een mooie 5!

(Vind het een mooie Hamilton)

1 like

Balen van de kroon. Welk merk is het leder bandje?

1 like

Het bandje vind je hier:

Mooi horloge; Rob fixed vast die kroon wel voor je!
De bruine leren band is best tof maar ik vind de groene band echt beter passen en meer een field watch/militaire uitstraling hebben! :sunglasses:

1 like

Die Hamilton staat voor 258,- bij “De Discountshop”; ook nog wel te doen toch prijs technisch? :slight_smile:

1 like