NA: Seiko 6105-8009 Resist/Resist

Recent nam ik deze vintage Seiko duiker uit 1969 over van een vriend van me. Deze 6105-8009 is een van DE Seiko grails onder de verzamelaars; door zijn leeftijd, maar vooral door het feit dat het een zeldzaam exemplaar is.

Meteen enkele foto’s zodat we weten waarover we praten:

De 6105-8000/8009 was de opvolger van de ondertussen befaamde 62MAS die eigenlijk in de realiteit te wensen overliet wat betrof waterdichtheid. Daarom ook dat al vrij snel deze opvolger op de markt werd gebracht.

Een meer bekende 6105 is de 8110, die beroemd werd gemaakt door de film Apocalypse Now (ook gekend daardoor als de “Captain Willard”) en die na de 8000 uitkwam. Die klokjes verwisselen tegenwoordig voor 2-3k van eigenaar.

Deze 6105 is iets goedkoper maar het scheelt niet veel… Hij heeft immers de heel zeldzame “resist” dial & “resist” caseback, die maar heel even gemaakt is geweest. Deze heeft ook nog eens het originele non-hacking movement. Voor Seiko kenners is dit dus best een begerenswaardig horloge!

Als Seiko freak moet ik zeggen dat deze een perfecte aanvulling is op mijn Turtle van mijn geboortejaar en maand (01/1984) en mijn Arnie H558 uit 1985. Ik vind Seiko dan ook het merk dat de beste prijs/kwaliteitsverhouding koppelt aan een rijke geschiedenis!

54 likes

Van harte, dat is een erg fraai exemplaar, mooie verkleuring ook.

En volgens mij ook een erg vroeg resist exemplaar als hij uit 1969 is.

Die van mij enkele jaren geleden weggedaan helaas.

Enjoy👍🏻

1 like

Prachtig horloge en mooie foto’s!

1 like

Super gaaf! Ga ook eens op zoek naar een Seiko in mijn geboortejaar, leuk idee. Maar dit type is erg begerenswaardig. Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd mooie aankoop met dito verhaal! Waar komt die band vandaan, neem aan dat die niet origineel meer is?

1 like

Volgens mij een Uncle Seiko waffle. :ok_hand:

2 likes

Van harte met deze mooie aanwinst, Bart! :smile: :+1:

1 like

Mooi exemplaar. Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Zoals @Jurtz zegt idd een Uncle Seiko :slight_smile:

2 likes

Prachtig horloge, gefeliciteerd.

Prachtig horloge Gefeliciteerd !

echt een prachtig horloge!

Prachtie aanwinst!

En door naar de volgende.
Mooi horloge.

Prachtig!

Bedankt allemaal!

Groeten van de grote broer! :blush:

8 likes

Oeh, cool! Niet mijn persoonlijke favoriet qua kastvorm, maar dankzij Apocalypse Now heeft deze ondertussen een legendarische status gekregen. Sowieso eentje om te koesteren & goed bij te houden, want naar de toekomst gaan ze enkel maar stijgen in prijs.

1 like

Inderdaad man! Naald in een hooiberg als je een authentiek exemplaar wilt vinden. Maar dat geldt ook voor jouw referentie.

1 like

Wauw! Proficiat

1 like