NA: Seiko 6139-6000 Speed-Timer JDM uit maart '69

Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en probeer ook af en toe te posten.
Mijn naam is Rob en precies een jaar geleden vond en kocht ik mijn eerste vintage horloge, een originele Omega Speedmaster 145.022-69 Pre Moon:

Na de zomer van 2016 mocht de Breitling Navitimer Chronomatic 1806 aan de collectie worden toegevoegd. Het betreft hier een pre-series uit 1968, de echte introductie was in 1969.

Geïnteresseerd geraakt door het verhaal van wie de eerste chrono-automaat op de markt kon brengen, ben ik op zoek gegaan naar een Seiko 6139-6000:

En vandaag kwam hij binnen!
Een Speed-Timer uit maart 1969 met:

  • Notched case
  • De 10, 20 en 30 nummers voorzien van ‘Seriff’-streepjes
  • ‘Water70Proof’-dial,
  • Waterproof case back
  • Originele bracelet

Super blij mee en net op tijd voor het personeelsfeest, proost!

Fijne feestdagen!

27 likes

Geen beginnersklokkies! Prachtige staat ook, alle 3. Doe je voorzichtig met de chronograaf-functie van de Seiko…? Mijn centraal secondenteller-rad overleed toen ik m’n 6139 net een paar weken had…

Originele band ook, mooi hoor! :thumbsup:

1 like

Prachtige collectie en die Seiko ziet er inderdaad fantastisch uit. Consensus bij de verzamelaars is om de chrono van de Seiko te laten lopen, zodat de “slipkoppeling” niet extra slijt. Geen idee of het echt veel uit maakt trouwens.
http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/4971-seiko-6139-s.html

1 like

Alledrie prachtig.

Welkom en drie mooie binnenkomers !!

Alle drie heel mooi !!! :thumbsup:

Dit is toch wel één van de mooiste seiko chronografen vind ik :thumbsup:

1 like

Mooie klokjes bij elkaar :scream::heart_eyes::fireworks:
Groeten Iwan :motorcycle:

Gaaf, van harte!

PS: ga er van uit dat je serienummer vd Seiko bewust deels hebt weggelaten?

Daar lopen de meningen over uiteen, de tandwielen van de chrono zijn namelijk weer niet berekend op continu belast worden en slijten zo weer sneller… Wat dus wijsheid is? Ik laat hem altijd uit want zo hij is toch ontworpen, maar dat is en blijft een discutabel punt…

Ot. Schitterende horloges, en zoals ik eerder al zei, je Seiko is echt de holy grail die je te pakken hebt met een sports speedtimer proof dial, met een notch-case, simpelweg geweldig! Heel veel draagplezier ervan!

1 like

Dank jullie wel!
Idd serienummer weggehaald :slight_smile:
De hunt naar een mooi horloge is echt geweldig!

Wauw! Indrukwekkend.
Vooral de speedmaster :heart:
Mvg. Bertjan

1 like

En een gratis cursus Japans met die dagaanduiding van de Seiko. De Omega bevalt mij het meest, maar dat is samen met TH “mijn” merk.

2 likes

wow, die Seiko is prachtig!

Prachtige collectie zo!

Mooie collectie

De 2 concurrenten uit 1968-1969 gebroederlijk naast elkaar

En voor wie een automatische chronograaf te modern was, kon in 1969 natuurlijk bij Omega terecht voor de Speedmaster :smile:

Hopelijk kan ik dit jaar nog een klok uit die periode aan de verzameling toevoegen. We zoeken rustig verder… Dat is het allerleukste aan de hobby!

4 likes

Schitterend. Tijd voor een El Primero lijkt me…:slight_smile:

2 likes

Mooi en welkom. Wat word de volgende? Een mooie Heuer of een El Primero? :grin:

Aan je naam te zien niet enkel met horloges aan het hobby’en?

1 like

Of een leuke Seiko Monaco natuurlijk (schaamteloze zelf reclame :wink:). Dunste automatische chrono van zn introductie in begin jaren 70 tot 1988 :ok_hand:

1 like