NA: Seiko 6139-6002 "Pogue"

Niet echt een nieuwe aanwinst, maar toch wel nieuw voor mij.

Een kleine voorgeschiedenis:

Vorig jaar raakte ik bekend met de Seiko 6139-6002 “Pogue”. Vond het meteen een pracht van een horloge met een leuke link naar de ruimtevaart. Tijdje aan het zoeken geweest, maar nooit echt een horloge gevonden in goede staat en voor een goede prijs. Vlak voor kerst had ik het er eens met mijn moeder over en liet haar een foto zien van wat ik zocht. Waarop zij reageerde: “Die ligt boven in de la van je vader”. Ik geloofde haar eerst niet, maar inderdaad na wat zoeken kwam daar een bijna puntgave 6002 tevoorschijn.

Wat gebruikssporen, maar de belangrijke delen (bezel en wijzerplaat) waren in topstaat. Alleen liep het horloge niet meer. Gelukkig was daar het HF. Via het forum in contact gekomen met @Aad57 , die vakkundig mijn Seiko onderhanden heeft genomen. Nu, naar een aantal weken in de ziekenboeg, is hij weer thuis en potverdikkie wat is ie mooi. Zeker met het nieuwe glaasje wat Aad erin gezet heeft, komt alles onder het glas weer mooi tot zijn recht.

Al met al ben ik er ontzettend blij mee, precies wat ik zocht en hij kwam nog uit de familie ook. Maakt het toch bijzonder. Ook wil ik graag nog @Aad57 bedanken voor de top service! Goede communicatie en duidelijk over wat er gedaan wordt en de kosten daarvan. Absolute aanrader!

43 likes

Blijft een leuk verhaal. Tof dat het horloge op deze manier een tweede leven krijgt. :star_struck:

Mijn beste,

Leuk om te lezen hoe je tot deze gelouterde aanwint bent gekomen!!
Proficiat dan ook!!
Ik wens je er een formidabele tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooi verhaal en het is inderdaad een leuk horloge.
Veel draagplezier.

Da’s toch echt ongelofelijk! Wat een geluk heb je dan! Top👍 en veel plezier met je Pogue!

Tof verhaal en een uniek horloge; veel plezier ermee!

Mooi exemplaar hoor. Ik had hem zelf denk ik origineel gelaten met het glaasje maar hij ziet er zo wel weer vers uit.

Prachtig horloge !
Geweldig dat het gewoon in een lade bleek te liggen :slightly_smiling_face:

Erg mooi en ook nog van je vader geweest. Heel veel dragen en heel zuinig op zijn!

Zo, die is opgeknapt met dat nieuwe glaasje. Wat een knal kleuren! Vrolijke voorjaars knaller.

Fantastisch! Mooi verhaal; gaaf dat je zo het horloge van je pa weer een nieuw leven hebt gegeven.

Great story! Kan me niet voorstellen dat deze ooit weg gaat. En met Aad in de buurt blijft hij ook wel lopen. Veel en lang plezier er mee!

Prachtig! Koesteren dit juweel. :sun_with_face:

Dubbel bijzonder - enjoy!

Gefeliciteerd :+1::smiley:

Mooi verhaal en mooi dat deze gered is.

heel mooi!
Ik heb er net 1 bij mijn vader gevonden, ziet er erg gebruikt uit en doet het niet meer. De juwelier zei dat het niet meer gerepareerd kan worden want de “balans” is kapot. Ik weet niet of iemand daar nog iets aan kan doen. Nu ben ik niet zo van het opgeven want ik zou het horloge van mij vader dolgraag willen laten restaureren en dragen ook al ben ik een vrouw. Het is een prachtig horloge. Mooi om te zien dat uw horloge zo mooi is geworden. Inderdaad koesteren:smiley:

2 likes

Als het de balans is dan is het een klein probleem want een vervangende balans is goed te vinden. Maar ik gok dat de juwelier er verder niet veel van af weet en zomaar wat zei.

Ik zou @Aad57 een berichtje sturen. Die weet wel raad met Seiko’s. :+1:

3 likes

Dat zou fantastisch zijn. Had al zo’n vermoeden want ze wisten ook niet dat in het serienummer de datum Van het horloge vermeld werd. Bedankt voor de tip, ik ga zeker contact met Aad opnemen
.

5 likes

Prachtig origineel horloge! Wees er zuinig op! Veel draagplezier gewenst als hij straks weer helemaal tip-top is :kissing_heart:

1 like