NA: Seiko 6139-6002 Pogue

Kent u dat? Het perfecte horloge? Voor mij is dit perfectie. Er is geen enkel horloge waar bij ik het zelfde gevoel krijg als bij deze. Als ik terug zou moeten naar een “one piece” collectie zou ik zonder enige twijfel deze kiezen.

Eigenlijk niet echt nieuwe aanwinst want ik heb het horloge al enige tijd in mijn bezit. Maar vandaag terug gekomen van service vanuit Frankrijk. Was hem 5 weken kwijt dus het voelt wel weer als een NA. We moeten eigenlijk een nieuwe tag maken, TS of TR; Terug van Service/Restauratie :blush:

Op de rikketik van oktober zag ik twee Seiko 6139 chrono’s liggen in een achteraf standje tussen alles omega’s en zeniths. Vond ze tot dan toe eigenlijk nooit zo mooi van wat ik van de foto’s zag. Zo in het echt vond ik ze wel interessant en uit eindelijk na veel geonderhandel beiden gekocht. Pas toen ik thuis kwam en ze ging dragen kwam de echte connectie met het horloge pas, de 6139 had me gegrepen en nooit meer los gelaten :grin: De 6139-7070 verkocht om de restauratie van deze te betalen. De andere, de 6139-6002, liep wel okay maar er waren wat problemen met de chrono en het glaasje moest worden vervangen.

Het ontwerp van deze Seiko’s in combinatie met het uurwerk en de geschiedenis maakt dit tot een regelrechte klassieker. Als je het mij vraagt (mischien niet helemaal objectief :stuck_out_tongue_winking_eye: ) zit de 6139 wel in de top 3 “beste” vintage koopjes.

De Seiko opgestuurd naar Frankrijk voor service. Eigenlijk kwam de beste man alleen maar met goed nieuws. Het horloge was op de stift na helemaal origineel en het uurwerk was goed. Zo goed zelfs dat hij na service en reguleren nu op -1 sec per dag loopt. Een nieuwe correcte stift maakt het horloge af, perfectie :innocent:

De bezel begint een beetje verkleuren ook :heart_eyes:

Voor en na:

21 likes

Proficiat, veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie hoor! Ik ben ook al met een schuin oog aan het kijken naar een gele. Valt nog niet mee.

Draag hem de komende 40 jaar met trots!

1 like

Mijn beste,

Leuk om te lezen en prachtig om te zien!!
Veel plezier met deze robuuste schoonheid.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Prachtig! Goede zet om hem te laten servicen. (Waar?)
Het is geen “pogue” versie natuurlijk maar verder een super horloge :slight_smile:

1 like

Via TWS (jij zit daar toch ook).

De echt Pogue is helemaal hetzelfde alleen een ander kleurtje natuurlijk :wink:

@MartijnV

Mooi verhaal! Bedankt voor het delen.

Weet iemand toevallig of de variant met een zwartkleurige wijzerplaat ook een ‘Pogue’ is? Aangezien de astronaut Pogue een gele droeg en niet een zwarte.

1 like

Daar zijn de meningen over verdeelt. Ik zelf noem alle reference nummers met dezelfde kast/bezel een Pogue. Over het algemeen is dat vrij duidelijk en weten mensen over welke soort horloges je het hebt. 6139-6002 in blauw zegt de meeste mensen niet zo veel :wink:

Perfectie ken ik niet, maar een beauty is t wel👌

1 like

Ja, gave dingen die Pogue’s

En zo keurig schoongemaakt en afgeregeld, top! :thumbsup:

Grt.

1 like

Inderdaad: de gele versie werd door de Amerikaanse astronaut gekocht, om naast zijn Speedmaster te dragen. Uit welk jaar en welke maand is de jouwe?

Erg cool horloge!!

Top, erg mooi!

1 like

Schijnt zelfs zo te zijn dat alleen de 6139-6005 uit een bepaald jaar als Pogue wordt gezien, maar ben het eens met @koekoek dat alles mag…:wink:

2 likes

Hij komt uit april 1973. Ongeveer twee keer zo oud als ik zelf :joy:

@Utrecht2 ook de 6000 en 6009 zouden als Pogues gezien kunnen worden. Maar ook binnen een referentie nummer bestaan er verschillende kasten en wijzerplaten.

2 likes

'n Beauty!

1 like

Van harte!!!
Die is weer goed voor jaren plezier! :+1:

1 like

Mooi hoor, dat is de moeite waard. Geniet ervan :thumbsup:

1 like

Mooi verhaal over een mooi horloge. Dank voor het delen!

Groeten
Rutger

1 like

Mooi hoor. Proficiat

1 like