Afgelopen week was een knotsgekke week met 9 nieuwe aanwinsten Het was een week van veel nieuwe Seiko 6139 chronograaf aanwinsten. De 6139s zijn zeker niet de bijzonderste uurwerken maar de goede beschikbaarheid en grote varieteit aan modellen maakt een hoop goed. Zo ook deze 6139-7100, de “Helmet”. Een erg apart model qua kast. Weer eentje die ik van het lijstje af kan strepen
Ik had hem een tijd terug al op MP gezien en eindelijk tot een deal kunnen komen. Het horloge is in prachtige originele staat met de originele band. Ik moest er helemaal voor naar Maastricht maar dat was opzich geen straf, erg mooie stad is dat. Ook nog even kunnen kwijlen bij de Patek Philipes.
Mooi man, gefeliciteerd, met zn fishbone!
Ik heb zelf nog ergens de white helmet liggen, maar ik draag hem nooit omdat de fishbone met alle reserve schakels eruit nog steeds te ruim zit op links.
Nu heb ik daar ooit eens vlak na aankoop een vervangend glas voor besteld , maar nooit aan begonnen omdat ik eerst wou uitzoeken hoe je die gepolijste rinf er af kan krijgen zonder de mooie kast te beschadigen.
Mocht je nu zelf zo’n poging gaan wagen (geen overbodige luxe ) laat dan nog even weten hoe je die retainmentring/bezel hebt verwijderd
Ik heb net ook alle schakels eruit gehaald en nu past hij prima. Dan heb jij wel heel smalle polsen
Nieuw glaasje twijfel ik nog over, eens kijken hoe duur dat is. Ik heb al gezien dat er een kleine inkeping voor een kastmes zit bij de bezel. Kast afplakken en dan kan je niet heel veel beschadigen lijkt me.
Klopt, hij zit nét iets te ruim, op rechts zit ie prima
Herinner ik me, maar op zo’n manier dat het haast onmogelijk is om zonder sporen op kast of bezel 'm te verwijderen. De mijne is min of meer mint en ik wilde dat koste wat het kost voorkomen.
Heb een tijdje terug een draadje gestart over een kick ass kast opener die dat wel kan (en de zoektocht naar de chinese variant die -nog- niet bestaat…)
Toch wil ik zon opener nog eens hebben. Misschien even hand op de knip vwb klokjes en de 500 euro aan dat ding spenderen … Heb al een prachtige kastopener voor schroefdeksels en weet inmiddels dat heel goed en mooi gereedschap het enorm waard is. Maar die kosten … pfffff
Helemaal mee eens. Hij heeft ook een zeer aparte afwerking van de kast. Niet echt geborsteld maar met heel fijne ribbeltjes.
Er wordt ook veel gerommeld met de helmets net als met de bullheads. Juist wat meer krasjes deden mij vermoeden dat dat met dit exemplaar niet het geval was.
Sommige zijn al weer weg Maar dit is een foto van de vier nieuwe 6139 aanwinsten
Van links naar rechts:
6139-6040 niet veel voorkomend model met de ghost bezel
6139-7012 een JDM speedtimer model
6139-6020 de dokters chrono met pulsations bezel
6139-7100 de Helmet