NA: Seiko 6139 "Pogue" '71

Mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Bedankt voor de mooie woorden!

Gister heb ik de Shogun omgehad, maar vanmorgen weer de Pogue uit de kist gepakt. Het horloge is 5 dagen geleden voor het laatst gelijk gezet, en heeft ruim 30 uur stil gelegen in de kist.
Deze schoonheid liep nog steeds keurig op tijd. Nou ja, een klein minuutje achter, maar op tijd zetten zonder secondenwijzer kijkt niet zo nauw.
Ik ben erg onder de indruk!

5 likes

Mooi hoor! De jacht gaat door hier! :sweat_smile:

2 likes

Op Wikipedia zie ik de laatste tijd (ik kijk pas 2 weekjes) iedere dag wel een “Pogue” langs komen.
Hebben allemaal ongeveer dezelfde omschrijving: “wijzerplaat, wijzers, binnenring en bezel zijn aftermarket”.
Worden verkocht voor €300-€400.
Ze zien er gloednieuw uit en het aanbod is meer dan ikzelf verwachtte.
Zijn dit redflags? Is dit normaal? Is iemand op de hoogte van prijzen?
Alvast bedankt voor een reactie.

image

1 like

Ja. Aftermarket = fake in dit geval. Plaat en band zijn gewoon fake. Heb zelf ook wel ns een fake kast voorbij zien komen. Het maakt allemaal niet uit op catawiki. Allemaal troep die weer opgelapt om te verkopen maar zonder oog voor de horloges.

Uh Wikipedia moet Catawiki zijn
:man_facepalming:

1 like

Hulde. Heb je 'm nog?

:point_up:

Ik zou er met een grote boog omheen laveren. Maar al eens een gezocht topic gemaakt, @Ralph1975?

1 like

Prachtig horloge. Heb ik ook nog een lange tijd op mijn lijstje gehad. Maar nu toch andere prioriteiten. Geniet ervan.

1 like

Tuurlijk heb ik hem nog. Al ben ik niet meer dagelijks actief op HF, deze kanjer hoort gewoon bij me. :sunny:

Nee, goeie tip.

1 like

Ik heb eventueel deze, die mag wel weg:

6 likes

Ik wil de sunburst-wijzerplaat
:sun_with_face:

1 like

Als je goed zoekt vindt je ze wel!

Disclaimer, wil geen kwaad spreken maar een volledig objectieve waarneming:

Ergens in Turkije staat een Pogue-boom waar ze aangroeien want werkelijk alle aangeboden Pogues op Catawiki van de laatste tijd komen daar vandaan.

1 like

Ik weet niet of je op die verkoper doelt die garandeert dat je geen invoerkosten hoeft te betalen? Bij hem zou ik wegblijven, verkoopt allemaal troep.

1 like

Tip om dan gewoon ver van deze website te blijven.
Vliegen komen ook op vliegenpapier af… :wink:

Ja dankje, wel verschillende verkopers maar steeds uit Turkije idd

Een NOS Pogue voor onder de € 1.000 lijkt me een lot uit de loterij.

Je zult voor jezelf moeten bepalen of je aftermarket erg vindt. Er zijn kopers die dat niet uitmaakt. Die willen gewoon zo’n model in optisch mooie staat voor minder geld. Terwijl een “liefhebber” vaak voor origineel gaat, en de beschadigingen (karakter)op de koop toe neemt.

1 like

Gisteren deze voor mijn verjaatdag gekregen. De schenker wist van mijn Seiko tik en ook dat ik erg gecharmeerd was van oude Seiko’s.

!

Definitief een restauratieobject maar wel heel fraai.
Glas moet vervangen, bezel, kronn afgebroken, chrono knoppen vast, en de deksel echt muurvast. Sinds 1973 niet eer open geweest volgens mij.
En toch.
Even schudden en hij loopt :heart_eyes:
Meteen verkocht. Omdat ik net zo handig ben als de gemiddelde wijkagent, laat ik alles doen door of een Seiko dealer hier in Emmen of bij Seiko Nederland.
Deze verdient het gewoon.om een goede oude dag te hebben. Eruit zien alsof er spijkers mee in een muur geslagen zijn en toch lopen. Ik vind het knap.
Artikel gelezen over de Pogue en deze tread.
Iemand nog tips ??

2 likes